Side 6 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 77
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Gode råd om børn og kost

1. Stil krav om sunde tilbud dér, hvor dit barn færdes: daginstitutionen, skolen, fritidshjemmet og sportsklubben.

2. Drop biltransport til skole – bevæg jer: leg med dit barn ude – og dans til musik inde! Motion forbrænder kalorier og regulerer appetitten.

3. Spis ikke slik i hverdagen – servér snacks af udskåret frugt og grønt i stedet. Sukker tager appetitten fra den gode kost og øger trangen til mere sødt, mens farverige gulerods- og agurkestave lokker mere grønt i børnene. Få festlige frugtideer på www.frugtfest.dk.

4. Drik vand eller mælk til måltidet. Saft og sodavand er fuld af sukker og giver lutter ekstra tomme kalorier, så gem det til fest!

5. Giv dit barn havregrød, müsli uden tilsat sukker eller havregryn til morgenmad – pep op med rosiner eller cornflakes. Hvis barnet plager om søde morgenmadsprodukter, så tilbyd det som fredagsslik!

6. Nyd både måltid og madlavning sammen med dit barn – gode madoplevelser styrker smags- og kvalitetssansen og ruster børn til at modstå fristelsen fra junk food. Og indtag ikke menuen foran skærmen. Undersøgelser viser, at man spiser mere, når man ser tv samtidig.

7. Tænk på, hvad og hvordan du selv spiser! Dit barn gør, som du gør – ikke hvad du siger ...
    Kilde: taenk.dk
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hello, hello

Har nettopp funnet ut av at jeg har gått opp igjen ca 5 kilo etter en nedgang på ca 15 kilo. Hovedsaken er at jeg ikke har råd til å vedlikeholde Herbalife-inntaket, noe man faktisk bør gjøre i ettertid av en vektnedgang, for husk - den maten som har gjort deg feit en gang, vil gjøre det igjen!

Men det viktigste av alt, når du kjenner at vekta kryper oppover (igjen): Ikke gi opp! For jo mer du klarer å bremse, jo mindre kilo blir det. Det gjelder også de som ikke har begynt på å slanke seg: Brems på det du kan, for alt du bremser, jo mindre vektøkning får du. Og når vi ikke klarer å bremse og tråkker i salaten med begge beina: Ikke gi opp! Tilgi deg selv, og start på nytt! Og når du slanker deg: Legg inn planlagte sprekker, slik at du kan kose deg inn i mellom. Og tenk en dag om gangen. Og sov godt om natten, for de av dere som klarer det.

I will NEVER surrender!

- I hope
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så leste jeg i en gammel avis i dag om Grete Roede-konseptet:

- Ingen matvarer er forbudt, men noen bør du spise sjeldnere og i mindre mengder enn andre matvarer.
    - Spis grove brød- og kornvarer.
    - Spis fisk flere ganger i uken, som pålegg og til middag.
    - Bruk renskåret kjøtt framfor farseprodukter.
    - Velg magre meieriprodukter.
    - Spis frukt og grønt - 6 om dagen.
    - Ta tran og multivitamin-mineraltilskudd daglig.
    - Drikk mye vann.

Står også om å spise lite og ofte, spise mindre av det man legger på seg av, unngå mest mulig av sukker, hvitt mel og mettet fett. Bruk tid på vektnedgangen. Ikke vær for opphengt i veiing og kaloritelling. Finn trivselsvekt istedenfor å oppnå det magre idealet. Kle deg bra i henhold til størrelsen din. Vær velstelt, både kropp og hår.

Ja, og så må du trimme ;)

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Kanskje man er for opptatt av å ta av disse hersens kiloene? Ingen oppskrift er vel for alle.. Kjenner fok som lever på diett år etter år og har store problemer i hverdagen hvis de "skeier" ut en dag. De veier kanskje etpar kilo for mye etter norsk standard... Tenk på alt forgjeves strev den dagen man går i graven?

Herbalife, Grete Roede, Atkins osv. osv. Hvem vet hva som er best?
    Jeg synes det er kjempeforvirrende. Hva skal jeg velge?? Kanskje en blanding er bra? : Atkins med egg og bacon sammen med noen gode sjokolade-pulverretter fra Herbalife toppet med godt grovbrød og sunt pålegg fra Grete Roede?? MMMMmmmm....

Nei, jeg vet at mange av oss sliter med vekta, ska ikke spøke med det. Det er forståelig, men jeg tror det gjeder for oss å spise mindre og trene mer - slik som for andre. Bare at vi må jobbe litt mer for det ...

Ve - bare noen funderinger en fredagskveld...

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Ja, mange er altfor opptatt av disse hersens kiloene, og Body Mass Index gir svaret Men BMI passer ikke for alle, i allfall ikke meg! Den vekta som jeg selv mener er min trivselsvekt mener BMI- kalkulatoren er overvekt!

Det handler vel ofte ikke om helseskadelig overvekt, men om å passe inn i standarden, som er laget av moteindustrien eller hvem det er. Slankeindustrien kanskje? Vi blir egentlig lurt..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nosy
    Kanskje man er for opptatt av å ta av disse hersens kiloene?
    Ja kanskje er man det.?? Men - kommer disse hersens kiloene fra hypothyrose og vi IKKE skal være opptatt av de, ja - så godtar vi jo at vi er dårlig medisinert. Og det nekter jeg!! Hvis vi ellers lever sunt i matveien, og - har helse til daglig trim. Jeg vet at ikke alle har det.

Men jeg tror ikke på all verdens slanketips lenger. Jeg tror på rett meidisn og rett medisinering! Som nødvendigvis IKKE trenger å være Levaxin!

Bare en a propos. Jeg fikk et brev i går med tilbud om et nytt slankemiddel. Adressert med navnet mitt. Slim....ett_eller_annet. Jeg ringte og sa at jeg var anorektiker på 30 kilo og ønsket å gå ytterligere ned i vekt så jeg trenger hjelp....til å gå ned mer..fint at du kan hjelpe meg...sier jeg. Dama fikk sjokk! Og hun trengte det.

Jeg er så jæ...lei disse, men navnet mitt ligger vel i en datebase fordi jeg tidligere har trodd og satt min lit til disse humbug-tablettene, og - bestilt.

Enden på historien vet jeg ikke. Håper jeg satte en støkk i henne. Virket sånn...

Jeg ringer bestandig når jeg får slik adressert post. Jeg har også forelest om hypothyreose, men det går ikke inn...så det må annet krutt til for å stoppe disse!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ja fint du satte støkk i dama Moteindustrien og galskapen om å være så tynn som mulig har gått alt for langt. Enkelte av de internasjonale toppmodellen som knapt nok henger sammen går på slankepiller!!!! Litt pussig egentlig at de ikke er kvinnelige i det hele tatt ser jo mest ut som hengslete guttunger. Det værste er jo at de pengegriske også har tilrettelagt barnemoten også slik at ungene skal være bare skinn og bein. Fy hvor vanskelig det er å finne klær til barn i normal vækt, sykt spør du meg. Synes det er skremmende hvor tynne jenter er fortia, og dette gjelder jo jenter i fra 11-12 års alderen. Unger i første klasse er jo blitt mobbet pga klær og vekt, og da er det ikke snakk om overvekt, det er ikke nok med flatt mage lengre, beina bør helst stikke ut. Noen kilo for mye og en BMI som holder seg i underkant av 30 tror jeg ikke er farlig så lenge man har et sunt kosthold, og er fysisk aktiv. Ei lav kroppsvekt betyr ikke at man er sunn og frisk kjenner noen kan pakke i seg det de vil, og likevel ikke går opp i vekt, og de spiser ikke sunt.
    Greit nok at de som stapper i seg og har et unormalt forhold til mat bør få hjelp, men man kan ikke ta den slutningen at de som er tykke er usunne, mange forhold som spiller inn, noen er arvelig disponert, mens andre kan ha sykdommer som gjør det vanskelig å holde vekta eller være aktive.

Nei man bør være mere tolerante ovenfor at noen kanskje kommer i større størrelse enn andre eller ser annerledes ut, og slutte å se ned på og behandle overvektige som dumme.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Om man skal være opptatt av vekt eller ikke, det synes jeg skal være opp til den enkelte å bestemme - hvis man da ikke er sykelig opptatt av vekt som ved anoreksia f.eks.

Og jeg har jo vært ca 40 kilo overvektig, så da mener jeg at jeg kan tillate meg å ønske å ikke veie disse 40 kiloene for mye, for det er svært plagsomt og helseskadelig - vi har bl.a. mye diabetes i familien, og jeg har noen knær som svikter slik at jeg detter ned trapper osv, og det er klart at jo flere kiloer jeg har å drasse på, jo mer svikter knærne og jo verre blir fallet. Som er realistisk mål ønsker jeg å "kun" være 15-20 kilo overvektig.

Ellers kan man jo også la være å lese i de trådene som man føler ikke angår seg selv. Jeg har ikke kapasitet til å lese alt her på forumet, så da velger jeg ut det som fanger min oppmerksomhet.

Og så er det vel ikke så grusomt mange forskjellige ting som virker for vektnedgang, og det å dele erfaringer synes jeg er kjempeviktig. Ja, også dette med medisineringen som Yvette er inne på, det er jo også veldig viktig å få på plass og da for de litt dummere av oss, drøfte med andre her inne.

Dessuten blir flere og flere folk overvektige, det er vår tids store epidemi, og det er faktisk veldig helseskadelig og plagsomt for mye. Men selvsagt skal overvektige mennesker behandles med respekt på lik linje med andre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Så bra at du satte den dama på plass Yvette! :twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Så bra at du satte den dama på plass Yvette! :twisted:
    Jeg kan være fæl, og det var jo ikke akkurat denne dama sin feil, men et håp om at det kan komme videre i systemet. De vet jo ikke hvem de sender til. Hadde det vært en skarve reklame bare... Ille nok det også når det er produkter som ikke hjelper, men at det er adressert post - DET liker jeg dårlig! :evil:
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 6 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 24
    Siste melding: 08-05-07, 10:18
  2. om lille meg
    Av Reven i forumet Presentasjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 15-04-07, 15:24
  3. LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2