Side 6 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 63
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

Jeg blir så optimist når jeg leser at du føler deg bedre dag for dag. Det opplever også jeg. Har vært på farten i dag fra kl 12 til 20.30 i kveld og er ikke utslitt i kropp eller hode. Bare vondt i et kne. Blir spennende å se om "det" kommer imorgen.
    Noe av det du skrev om hvordan du opplevde å være på jobb og hvordan medisinene fungerte. Jeg fant svar både for min situasjon og noe av det du beskriver. På http://www.stoffskifte.nfo/selvhjelp.html. Denne siden har en av de andre skrevet om her inne. Godt å lese og på Norsk.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Standard Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

å bra å lese fruemå!

Takk for link :-)

I den linken står det jo at man bør ha et ferritin nivå iallfall på 70, og jeg har 46. Tror jeg skal legge ut et spørsmål her om anbefaling av type jerntilskudd

( Om andre skal lese den og ikke får den opp så er det fordi det skal stå info, der det står nfo ;-) )

http://www.stoffskifte.info/selvhjelp.html

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Takk for at du fikset linken. Jeg har dyseleksi. Og som ikke det er nok. Jeg kan ikke laste ned abc programmet. Min Pc er full og min nye Mac venter på meg ca medio mai. Så i mellomtiden håper jeg at folk der ute forstår.
    Jeg gikk ned på min levaxin 75 mg og opp til 120 Thyroid idag. Det er så bra .Jeg er klar i hode, føler meg virkelig bra de to siste dagene. Det som jeg kjenner på, at når jeg gjør noe så får mine gamle vonter hoft og rygg det slitsomt og vondt. Ellers er alt topp nu og det gleder meg.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

fruemå, det gjør da ingenting at du skrev feil i linken :-) ( Rettet bare på den itillfelle andre ville lese) Skjønner godt hva du mener vet du :-) Forøvrig synes jeg du skriver veldig bra til å ha dysleksi, jeg kunne aldri gjettet det om du ikke hadde skrevet det.

Veldig flott at det hjelper deg nå som du har gjort om litt på dosen! :-))

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Igår på formiddagen var jeg kjempesliten og trøtt, så jeg måtte legge meg. Sov litt over en time og fikk ikke sovet før 02 i natt. Jeg var nok sliten av en grunn. Litt stress og mye i heimen. På kvelden i går hadde jeg det veldig fint.

I dag våknet jeg og hadde det ganske fint. Trøtt og sliten fortsatt, men litt bedre enn før tablett start. I tillegg føler jeg meg litt mer med på en måte! Det er deilig.

Det som er kjempefint er at kroppen er mer avslappet og det er lettere å puste. Sånn ordentlig puste, helt inn avslappet pust. Tror musklene mine må ha vært veldig stive eller cellene fulle av slaggstoffer eller noe? For det har vært kjempevondt å dra pusten inn, det er blitt mye bedre. Kjenner det fortsatt men ikke på samme måte som før. Og hendene mine har jo fått litt varme i seg!

Me njeg merker litt iling i bena, spesielt i leggene.... Hva kan det være?

Jeg har bestilt meg en prøvepakke av jern, så får jeg prøve de og de hvordan jeg synes de er før jeg event. kjøper en pakke.

I dag tok jeg 30 mg armour kl 9.30 og spiste noe med hvitsaus kl 11. Det var kasnkje ikke så lurt? ( Kalsium) Glemte meg bort med 2-3 timer etter inntak. Spiste froskost 1,5t etter inntak av armour, har det noe å si egentlig? At jeg ikke spiser 20minutter etter inntak. Står på boksen " tygges 20 minuter før frokost".

C og D3 er det vel det samme når jeg tar?

Søren multivitaminen tok jeg ca. kl 11 også, og den er det jo jern i.
    Ja, jeg får prøve å være flinkere i morgen! ;-)))

I dag kjenner jeg noen ganger et lite press nære hjerte? Iallfall på venstre side omtrent i puppehøyde. Ikke vondt, men bare litt rart.

Nå har jeg lest pakkningsvedlegget til armour thyroid på nettet, kan ikke se at det står noe om inntak av jern og kasium der... Overser jeg det eller?
    Sist endret av Fanni; 06-12-11 kl 11:11 Begrunnelse: lest pakningsvedlegg

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Her kan flere sikkert gi råd. Jeg bruker å spise etter ca 30 min. Noen ganger kan jeg drøye det mer. Så når jeg tar min dose er det ihht råd fra legen og tid som er til rådighet.
    Vitaminer. Jeg tok håranalyse spiste mye vitaminer for ca 2 el 3 år siden. Måtte ta de 2 timer etter levaxin og andre medisiner, helst. Siden jeg spiste så mye så tok jeg de med mat. Fikk blod i avføring for det ble så sterkt.
    Press i bryst. Jeg fikk så vondt i brystet og fikk sjekket ut at det ikke hadde noe med hjerte å gjøre. Det som var årsaken: Lukkemuskelen fra maven slapp ikke videre opp overskudd av mavesyre slik at jeg kunne få halsbrann. Det stod da heller fast i brystet og var vondt. Mye rart og enkle løsninger finnes. Mest opplagt om kvelden. Har lest her inne at det har med slitne binyrer å gjøre. Opplever det samme. Bohov for en hvil, ikke søvn og opplagt om kvelden. Har også gode peroder her. Håper de øker med armour.
    Bare tips fra min erfaring.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Dagen i dag har vært veldig fin :-) Jeg har bare vært hjemme, ikke noe stess. Jeg har vært oppegående og ganske våken store deler av dagen, og mye mindre tåkete i hodet. Veldig deilig.

Det var ett par timer på tidlig ettermiddag jeg var veldig sliten og trøtt, nesten rett etter jeg tok den siste armouren.

I dag har jeg tatt 30 mg armour til frokost kl 09.30 og en armour 30 mg i 13 tiden. Ikke noe etter det.

Jeg har bestemt meg for å ta en 30 mg til tidlig og en 30 mg når jeg føler behovet melde seg på formiddagen/ettermiddagen en gang.

Ser ut som jeg nå trenger å ta den neste 30 mg armouren, altså den som jeg tar etter jeg har tatt den til frokost tidligere enn før. Startet med å ta 30 mg til frokost og 30 mg i 16 tida, og nå må jeg ta den andre i 13 tida.

Jeg ser ikke på klokka når jeg tar den siste armouren, men jeg følger kroppen min og gjør det når jeg føler det er behov.

Men jeg skal holde meg til 2 x 30 mg i ett par uker.

Noen som har noen innspill på om det etter di 2 ukene er lurt å øke dosen på morgenen til kansje 45 mg eller 60 mg og fortsette med den formiddag/ettermiddag på 30 mg ELLER ta 30 mg til frokost og 30 mg til formiddag/ettermiddag og kanskje 15mg på kvelden?

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Dagen i dag har jeg også bare vært hjemme og ikke gjort stort. Har vært en fin dag hittil, men så og si ingen tåke og ganske opplagt har jeg vært også, men har hatt litt vondt i kroppen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Ting tar ikke av med en gang. Har vært på en times basengtrening. Det blir dagens jobb. Jeg forbauses også over at jeg har vont i hoften/lysken så mye.
    Alt blir ikke bra med Thyroid. Men jeg drømmer om at når jeg blir bedre og bedre form så blir lysten til å komme i form større. Dvs at jeg kan trene noe. Der er dette med å være litt tolmodig. Fin dag til deg

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Takk, fin dag til deg også

Grunnen til at jeg skriver ned er ikke fordi jeg er utålmodig altså, eller jeg skulle selvsagt ønske at dette fikset seg fort. Grunnen til at jeg skriver ned hva jeg tar av tabletter og hvordan dagene har vært er fordi da kan jeg se tilbake på dette senere. Se hva som har blitt bedre og hvordan det var osv. Hva som funker og hva som ikke funker.

Ja, også er det selvsagt flott å få tilbakemeldinger av klokehoder her inne

I dag tidlig våknet jeg faktisk med skikkelig opphovnet hånd, virket som om fingrene var fylt med vann. Føles som om fingrene skal sprekke. Rister en god stund i hånda så går det over.

Sånn har jeg hatt masse av før også, men dette er første gang etter at jeg startet med tablettene. Det kan jo selvsagt være tilfeldig.
    Jeg må hver kveld ta av meg ringer, for ellers våkner jeg garantert av at hånda er hoven. Ikke alltid jeg våkner av det når jeg ikke har på ringer, men ringene strammer veldig om jeg har det på.

Koselig med tilbakemelding i dagboka

Side 6 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Dagboken til Vibeke W
    Av VibekeW i forumet Dagboker
    Svar: 171
    Siste melding: 30-03-14, 08:45
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •