Viser søkeresultater 51 til 60 av 62
-
22-02-07, 09:59 #51
hei igjen.
Har testet binyrer, hypofyse, tatt prøver av veksthormon,målt kortisol som lå litt under ref, ikke noe vits i å gjøre noe med sier legen, når de andre prøvene er bra.
Jeg er på en måte ferdig utredet og alt er bra mener legen,mens jeg overhode ikke er bra.
Det leger ikke tenker og skjønner er hvor mye dette påvirker hverdagen, og konsekvensene det får for familien fordi jeg har minimal yteevne, glemmer avtaler, ikke orker følge opp viktige ting.
Dette dreier seg ikke om at jeg bare kan ta meg i nakken og gå på.
Jeg har lenge hatt en følelse av at stoffskiftet mitt ikke er høyt, men lavt, jeg har ikke hypersympt, mer som hypo.
Har vært inne på ME forum, ble litt skremt av det, for det er akkurat slik jeg føler meg.
jeg prøver papaya nå, har brukt det en uke, har hatt litt kveldskvalme og en dag med veldig hodepine, ellers ikke merket stort.
Får B-12 sprøyter hver 14 dag, har sluttet med neo og betabl.
jeg vet ikke hvordan papaya påvirker stoffskiftet, men den skal hjelpe mot betennelsertilstander og tilstander der imunnforsvaret er i ubalanse slik som thyreoditt.
Tenker at det kan senke min TPO og kanskje redurere symptomer.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
06-03-07, 08:36 #52
jeg hadde legetime igår,som mannen min måtte ringe og avlyse.
Han ba samtidig om at jeg ønsket utskrift av prøveresultater for di 3 siste gangene.
Damen ble SUR, ikke fordi jeg ikke kunne møte, men fordi vi ville ha utskrift. hun lurte på hva vi skulle med det,for det er jo bare til legebruk mener de.
Jeg har ikke nevnt at jeg har startet på papaya, for alt slikt er jo også negativt for leger.
jeg føler at leger mener de har en slags ENERETT på pasienters sykdom, pasienter skal ikke ha egne tanker,kun stole på det legen sier, også når legen sier alt er bra mens jeg faktisk ikke greier møte til legetime engang.
Det han egentlig da forteller er: IKKE STOL PÃ… DEG SELV.
DET DU FØLER ER IKKE VIRKELIG.
Dette gjør meg skikkelig frustrertJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
06-03-07, 19:54 #53
Hei Sandra!
Du skriver at du har mer hyposymptomer nå, har du fått sjekket om du har anti TPO? Såvidt jeg har forstått, er det en indikator på at man har lavt stoffskifte. Nora, (tror jeg), skrev en gang at noen har høyt stoffskifte i ca 18 måneder før stoffskiftet blir lavt. Det var sånn med meg, men legene sa at alt var i orden, selvfølgelig.......... Det tok ca. 1/2 år fra TSH steg til jeg omsider kvalifiserte til behandling. (Men symptomer har jeg hatt i ca. 7 - 8 år).
Det viktigste av alt er å stole på seg selv! I begynnelsen var jeg ganske naiv og trodde at god legebehandling var en selvfølge, det er det dessverre ikke, du må selv ta grep; lære deg mest mulig om sykdommen. Det ble faktisk greiere å håndtere sykdommen da forventningene om å få god legebehandling sank 1 tonn.
Jeg forstår din frustrasjon veldig godt! Kan bare inderlig ønske at det ordner seg for deg. Ser at du har skrevet til Balderklinikken, håper at det ikke er lang ventetid. Det kan kanskje være lurt at du fortsatt jevnlig tar blodprøver hos fastlegen, for å se om verdiene endrer seg i tiden framover.
-
07-03-07, 07:07 #54
Takk for innspill joni.
Jeg har hatt positiv Tras +anti-TPO hele tiden. Altså, begge deler.
Startet på Neo-Mercazole i desember,formen ble værre, tsh steg til 1,9 mens de andre altså T3 og T4 forble ganske uforandret.
målingene nå er TPO :501
TSH :0,98
T3 :4,5
T4 :16
T3 har økt gradvis fra 3,6 til 4,5 dette halvåret.
T4 har synket litt fra 19 til 16Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
22-03-07, 14:05 #55
Sandra, din lave cortisol er det som gjør at du føler at du er ved siden av deg selv.
Har hatt akkurat sånt selv, med samme sfølelse, og fikk til svar at den alve cortisol bare var målefeil. Men den var jo lav og jeg følte meg ille.
Noen få leger behandler sikt, men vanligvis må man gå til Bladerklinikken eller Kilden Helse eller noe sånt....
Vi hadde også en tråd om lakriskekstrakt her, og det skal hjelpe da. Prøve å finne den.
-
25-03-07, 07:42 #56
Hei igjen.
Endikrinologen fortalte meg ved forige besøk at stoffskifteprøven mine var fine.. med disse her utenfor ref:
Anti-TPO :501
TRAS :3,8
S-progesteron:3,1(0,30-3,0)
S-LH :23,8 (1,0-12,0)
S-østradiol :1,37 (0,11-0,22)
S-kortisol :204 (250-700)
En annen ting som hele tiden har ligget utenfor ref(for lav)er ALAT,den har nå krøpet innenfor:10 (8-46)hva slags betydning har dette evt?
Som avsluttning på svarrapporten står det:
TSH-reseptor POSITIV.Antistoff mot TSH-reseptor påvises hyppigst ved Graves sykdom, sjeldnere ved primær atrofisk hypotyreose.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
29-03-07, 06:47 #57
ANDRE HORMONER
Er det noen her som skjønner noe av disse prøveresultatene??
Progesteron : 3,1 (0,30-3,0)
S-LH : 23,8 (1,0-12,0)
S-østradiol : 1,37 (0,11-0,22)
Cortisol :204 (250-700)
Hvorfor er de tre øverste for høye? hva betyr dette?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
09-04-07, 15:43 #58
Høy østradiol
Er det noen som vet hva som forårsaker det?
hva kan være årsaken til disse resultatene:
Progesteron :3,1 (0,30-3,0)
S-LH :23,8 (1,0-12,0)
Cortisol :204 (250-700)
TRAS :3,8 (1,0)
Østradiol :1,37 (0,11-0,22)
TPO :596
østradiol og Cortisol har ligget utenfor ref hele tiden.
T-3 og t-4 er fortsatt innenfor ref med 4,5 og 19.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
10-04-07, 14:01 #59
Hvilken dag i cyklus ble prøven tatt?
Det er nemlig umulig å uttale seg om disse hormonen uten å vite om hvilken dag de er tatt, og hva referanseområdet på den dagen var.
Vanligvis måler man kun østradiol på dag 12-14 i cyklus, og noen ganger dag 1. og progesteron kun dag 21 når den skal være høy.
Østradiol skal være under et visst nivå på dag 1, ellers skjer ingen eggløsning, og over et visst nivå på eggløsningsdagen.
Skjema med dager og tall er på www.snartgravid.com .
Det som bekymrer meg noe er lavt cortisol. Skal ikke være sånn. Hvordan har du det?
TRAS skal heller ikke være forhøyet.
-
10-04-07, 15:42 #60
takk for svar Nora.
Prøvene ble tatt 6 dager før mens. på arket står det:folikkelfase.
Jeg er mer våken enn på lenge,noe jeg tror skyldes papayakapsler, men jeg føler meg som ei tikkende bombe hva humør angår.
Får veldig angst av den minste konflikt, er hårsår som bare det, noe som selvfølgelig fører til konflikter. greier liksom ikke beherske meg.
Har vondt i brystet hele tiden, betablokker hjelper ikke på det.våkner med det og sovner med det. så stor uro på en måte inni meg.
Alt av husarbeide virker uoverkommelig.
vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette, kanskje jeg er deprimert??
føles ikke helt som depresjon, for jeg ser ikke svart på fremtiden, men jeg er så ustabil på en måte:lei meg, sint, trist, redd, glad.alle disse følelsene i veldig svingninger.
resignasjon ift leger og behandling..ingenting skjer liksom. bare prøver og prøver og ingenting skjer med blodprøvene.
jeg vet ikke hva jeg skal ta tak i..alt virker uoverkommelig.
Jeg har altid før gått for å være en rolig,lugn person..det virker som en evighet siden, nå er jeg nesten bare tverr..sååååå vansklig å ta seg sammen.
uff, dette ble skikkelig negativt, men sånn føles dette.
jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i 3 år og har enda ikke landet på en dose som jeg føler er ok
Av Inga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 17-03-11, 12:06 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 27-03-08, 12:58 -
Kjerringråd - for ting og tang :)
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 12Siste melding: 10-04-07, 22:45 -
Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...
Av MetteS i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 07-02-07, 19:27
Svar med sitat
Bokmerker