Side 6 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 71
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Standard Sv: Blodprøver - slutte med kosttilskudd

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    En bør alltid ta prøver uten at disse påvirkes.
    Enkelte prøver er mer påvirkelige enn andre, og det er ikke godt å holde rede på hvilke.
    For stoffskifteprøver er det meget viktig.
    Da dropper jeg tilskuddene fram til onsdag for sikkerhetsskyld.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Standard Hva betyr dette?

Hva betyr det når det står "Det" bak et blodprøvesvar istedenfor et tall slik det vanligvis gjør? Noen som vet?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Hva betyr dette?

Antakelig tastefeil... Jeg fikk engang ferritinnivå på "M42"... og når jeg spurte legen hva det betød svarte han "Det vet jeg ikke..."
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Antakelig tastefeil... Jeg fikk engang ferritinnivå på "M42"... og når jeg spurte legen hva det betød svarte han "Det vet jeg ikke..."
    Måtte du ta prøven på nytt da? Jeg antar at det skal stå "NEG" egentlig, siden alle de andre prøvene som er for det samme sier "NEG", men allikevel.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Devana Vis post
    Måtte du ta prøven på nytt da? Jeg antar at det skal stå "NEG" egentlig, siden alle de andre prøvene som er for det samme sier "NEG", men allikevel.
    Nei.. jeg tok den ikke på nytt for den var ikke så viktig for meg.

Jeg ville ha ringt sykepleieren der du tok prøvene og så bedt henne kontakte analyselaboratoriet for å få tak i resultatet. Regner med de har det og det kun er utfyllingen av skjemaet som har gått skjevt.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Nei.. jeg tok den ikke på nytt for den var ikke så viktig for meg.

Jeg ville ha ringt sykepleieren der du tok prøvene og så bedt henne kontakte analyselaboratoriet for å få tak i resultatet. Regner med de har det og det kun er utfyllingen av skjemaet som har gått skjevt.
    Ja, jeg får gjøre det.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Standard Blodprøvesvar og symptomer

Nå fikk jeg utskrift av mine tidligere blodprøvesvar fra september og jeg har tatt nye i dag som jeg får svar på til uken. De fleste ligger innenfor referanseområdet (merk at referanseområdet ikke står oppført på arket, kun * der det er utenfor).

S-SHBG: 16*
    S-FT4: 17,4
    S-TSH: 1,7

S-Magnesium: 0,85
    S-Kalium: 3,9
    S-Kalsium: 2,32

S-ALAT: 6*

B-HB: 15,5*
    S-Ferritin: 50

S-Albumin: 49*

S-Kobalaminer: 339
    S-Folater: 13,2

C1 inhibitor: 0,28
    C4: 0,26
    C3: 1,66*

S-25-Hydr. Vit D3: 25*

Jeg har så mange symptomer, blant annet svimmelhet, balanseproblemer, svakhet, tretthet, stivhet i beina (spesielt ene beinet, som også er numment under foten), kramper av og til, rykninger i fingrene og tærne, og generelt ofte hodepine.

Er det noe som faktisk kan forklare disse symptomene på blodprøvene?? Jeg blir så frustrert, jeg har vært syk av og på i 5 år nå uten at de har funnet noe særlig på masse undersøkelser som er blitt gjort! Jeg har til og med vært hos psykolog, men det ble bare et par ganger fordi han mente det ikke var noe å ta tak i på den psykiske siden og mente det måtte være fysisk.

Legen sa jeg hadde hyperparathyroidisme, men i følge blodprøvene så er det ikke mye som tyder på det, og de har faktisk droppet å ta en del av de aktuelle prøvene i forhold til det!

Håper kanskje noen her har noen tanker rundt de blodprøvene som er tatt av meg, det er sikkert mange med god erfaring i forhold til stoffskifteprøver i hvert fall.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Blodprøvesvar og symptomer

SHBH er alt for lav, noe den kan bli av for lavt stoffskifte, men også ved pcos og for høy binyreaktivitet.
    En sånn måling bør jo følges opp med disse iallfall.

ALAT på bare 6 er vel egentlig fint tror jeg ?
    C3 er vel sånne immunsaker som det ikke er lett å tolke. Kan være en allergimarkør ? Meget spesiell blodprøve. Vet du hvorfor denne er tatt ?
    Albumin 49 er ikke mer i overkant enn at du kunne vært litt tørst ?
    Hemoglobin er høy fordi du trener ?

Men at D3 er lav kan jo gi deg hele svaret - sett igang å spis D3 - Colekalsiferol. 100µg/dag i hele vinter og så kan du halvere dosen når sola begynner å gi deg noe. Ta gjerne solarium også.
    D-vitaminet er involvert i svært mange prosesser i kroppen - ikke bare benstoffskiftet. Symptombeskrivelsen din kan passe !
    Sist endret av Hansen; 10-11-10 kl 20:08
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Blodprøvesvar og symptomer

Du kan lese om vitamin D3 her. Veldig fine sider, om du orker å lese engelsk
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blodprøvesvar og symptomer

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Du kan lese om vitamin D3 her. Veldig fine sider, om du orker å lese engelsk
    Ellers på vores eget D-vitamin-forummet med flere henvisninger til kilderne ude på internettet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 6 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreose? Noe annet?
    Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 20
    Siste melding: 05-01-11, 17:22
  2. Lincoln om makt og annet
    Av Kevlin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 4
    Siste melding: 17-06-10, 14:07
  3. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor