Viser søkeresultater 51 til 60 av 105
-
08-03-08, 16:59 #51
http://www.yournutritionshop.co.uk/shop ... lAodXk1A2A
Binyre- hypofyse- og ørespyttkjertel fra NewZealandsk hornkveg...!
Kombinert med vitaminer og mineraler.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
08-03-08, 17:04 #52
er det "helsekost" da?
Hvor får du tak i det?
Og er det legen som gir doseringa?
Spesielle vitaminer og mineraler-eller de vanlige?
så jo linken da...
svaret ligger der.
Blåst i "huet" idag
Jeg gikk kjapt inn på linken og bestilte en large boks.Shit au om penga er tapt,var ikke så dyrt.
Men de er vel seriøse og sender håper jeg..
Må man kutte thyroksin samtidig?eller var det bare i ditt tilfelle?Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
08-03-08, 18:02 #53
Har lest at andre har fått lignede diagnoser/anbefalinger og tar lignede stoffer/ekstrakter og at det skal fungere. Jeg tror ikke vi kan få tak sånt her.
Vi ville vel fått hydrocortison ved manglende binyrebarkreserve her i landet av lege som tror på sånt. Gjenstår å lage en slik liste...
Det at man må kutte ut thyroxin i noen velig få dager ellers blir man plutselig overmedisit har jeg lest flrere ganger før.
nora
-
08-03-08, 20:55 #54
Det stemmer som Nora sier. Hvis du allerede går på tyroksin, må du stoppe å ta medisinen.
Instruksene jeg skal følge:
Stopp all tyroksin. På den syvende dagen, start med 1/2 tbl Nutri Adrenal Extra. Øk til 1 tbl etter en dag (a day or so..) Start opp igjen med tyroksin (i mitt tilfelle Armour+Lio) etter 10 dager, eller når du føler du trenger det. Øk til 2 etter en uke (or so) Til da vil testene mine være ferdig, og vi kan bestemme om jeg skal øke videre. Kan hende jeg trenger 4. De skal tas til frokost.
Han sa jeg kan regne med å føle meg overdosert etter oppstart. Ta temp og puls som vanlig. (hver morgen straks etter jeg våkner)
Jeg har nå også bestilt fra den linken, og de virker da seriøse nok. Og at de sender utenfor UK er jo toppers, for jeg skal ikke være her for alltid...Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
09-03-08, 11:44 #55
ja,skal jeg starte med dette så skjønner jeg jo at jeg må så langt ned med Tsh som jeg klarer uten å bli hyper-så jeg har litt å gå på..
Nå har jeg hele tiden etter jul vært på en tsh opp mot 6 og jobber med å komme meg nedover sakte men sikkert.
Kutter jeg levaxin nå så er Tsh verdien fordoblet på 0 komma 0
Eller forsår jeg det slik at bi nyre ekstraktet gir meg nok til å holde verdiene oppe-om man kan si det slik?
Men jeg har skapet fullt av naturmedisin fra før,så en boks til eller fra spiller ingen rolle
Forresten overdosert etter oppstart sier du,oppstart med ekstraktet eller med levaxin?
For "man"starter jo ikke med levaxin hvis man føler seg hyper?
Jeg hater hyper følelsen,spiser så mye mat og annet tull da..
Heller hypo og de plagene der.
Hvilke prøver er klare hos deg etter en uke?En test,eller blodprøver..?
Jeg gikk på Binyre support fra Usa i forbindelse med Hårtesten jeg tok-den sa at jeg hadde lav virksomhet fra binyrene..
Men gikk på Levaxin samtidig-kanskje andre virkestoffer.Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
12-03-08, 21:34 #56
På en måte kan man jo si det slik, hvis det er lave binyrebarkreserver som er problemet da. Hormonene i binyreekstrakten skal hjelpe reseptorene å ta opp tyroksin/liotyronin som ligger i kroppen ubrukt. Derfor kan man kjenne seg overdosert selv på små doser stoffskiftemed., for den totale dosen som cellene får er større. Det kan skje plutselig, og hvis man får hypersymptomer, må man stoppe både stoffskiftemed og binyretilskudd i noen dager, før man starter opp igjen med binyretilskuddet, og tyroksin igjen etter noen dager.Eller forsår jeg det slik at bi nyre ekstraktet gir meg nok til å holde verdiene oppe-om man kan si det slik?
Jeg mener oppstart av ekstraktet.Forresten overdosert etter oppstart sier du,oppstart med ekstraktet eller med levaxin?
For "man"starter jo ikke med levaxin hvis man føler seg hyper?
Jeg skal ta Adrenal stress profile, og skal spytte i glasset fire ganger i morra. (Jeg har aldri vært en som har spytta i glasset før!
)
Når vi har fått svar på den testen, vil Dr. P vurdere hvor stor dose jeg skal ha av binyretilskuddet.
Nå har jeg vært av Armour/levaxin i 4 dager, og begynner å merke det. Sånne småting som at jeg blir slepphendt, ukonsentrert, og irritabel. Og tempen har falt 0,3 g.
Jeg blir sulten når jeg er hypo jeg, og akkurat det merkes nå ja. Kroppen prøver vel å få mer energi, jeg har skikkelig karbo-hunger, æsj!Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
13-03-08, 00:28 #57
http://endo.endojournals.org/cgi/conten ... 108/4/1545
Hormoner er ikke artsspesifike - vi skal i følge teorien være like de andre pattedyra. Det er derfor vi kan bruke Armour.
I dette forsøket undersøker man sammenhengen mellom hypotalamusaktivitet og binyrebarkens hormoner.
Man fjerner man binyrebarken hos to grupper rotter.
Den ene gruppa får ingen erstattning, den andre får stereoidene erstattet medisinsk.
Om jeg forstår det rett konkluderer man med at uten stereoider økte vekta betraktlig og TSH i blodet sank, men ikke i hypotalamus.
Man mener at bortfall av adrenalene ikke påvirker utskillelsen av TSH, men at normale verdier gjør det.
Nå som jeg påtar meg å oversette burde det jo være riktig, men jeg er neimen ikke sikker nå gitt !
Jeg søkte på sånnt som adrenal influence deiodinase - og mente å få opp noe om binyrebarkens påvirkning av dejodinaseprosessen. Jeg forstår legen din slik at det er her han mener binyrebarken påvirker kroppens tilgang til stoffskiftehormoner.
Jeg fant ikke noe.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-03-08, 11:33 #58
Jeg orker dessverre ikke oversette, men i den blekka jeg fikk med meg hjem etter mitt besøk hos ham står det:
Problems arise where there has been an adrenal problem over enough time to interfere with thyroid T4 to T3 processing or receptor uptake. This is especially likely if you have been having thyroid supplementation (synthetic or natural). The effect of providing adrenal support is to allow greatly improved thyroid uptake and processing; enough to overload the system and the receptors with hitherto unuseable thyroid hormone.
Det står mer forklart om det i boken hans "The thyroid and how to keep it healthy", men den har jeg ikke her akkurat nå.
Hvor stort vitenskapelig belegg han har for sine uttalelser vet jeg altså ikke.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
13-03-08, 12:23 #59
Jeg vurderer iallfall dette som vettug tale.
Men hva er det i den binyreekstrakten ? Slik tale gjør meg mistenksom.....
Jeg er helt med på at binyreproduksjonen må respondere på thyroxintilskuddet. Om ikke de gjør det får man problemer.
Men hvordan får man dem til å gjøre det ?
Med binyreekstrakt ?
Binyrenes "TSH" heter ACTH.
Det er også et hypofysehormon og får binyrene til å produsere mer, det er bare det at høye nivåer av dette fører til pigmentering i huden.
Enhver tilsats av binyrebarkens produkter vil på sikt føre til lavere egenproduksjon. Og det er uheldig.
Det kan være slik at en kortere tids bruk av slike hormoner (binyreekstrakt) vil føre til at kroppen behandler Thyroxinen riktig og derfor fører til at binyreproduksjonen kommer i gjenge så en kan slutte med støttetilskuddet etter kort tid.
Jeg tror det var noe slikt som gjorde at jeg var så elendig på Levaxin - og ble så bra på Armour.
Cortisolets døgnvariasjon var motsatt av det normale like før jeg gikk over til Armour.
Jeg var tilbake på Aker en stund etter at jeg hadde gått over til Armour og tilbød å teste en gang til for å sammenlikne, men det blei avslått.......
DET var arogant !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-03-08, 12:55 #60
Jeg kan jo sitere videre fra artikkelen jeg fikk med meg hjem: Understanding Treatment of Lowered Metabolism.
Adrenal glanular supplementation is likely to be needed for many of you, since a long period of thyroid illness will weaken adrenal response. Sometimes adrenal function right at the beginning of an ME/CFC illness besomes significantly damaged, and drops thyroid finction down with it. Or, the adrenal glands can be attacked by autoimmune antibodies (vanlig hvis man allerede har en anti-immun sykdom, sa han) In any event, the use of bovine sourced adrenal glandular concentrate is likely to prove very effective. (...) Because the concentrates contain all the adrenal hormones - and the enzymes to make them - they do more than supplement adrenal function; they actually act synergestically with your own adrenals to help restore function.
Og lenger nede sier han at binyrestøtten skal gis i flere uker, noen ganger måneder, til man føler seg riktig vel, og deretter skal den reduseres sakte, for å se om binyrene kan klare seg på egen hånd.
Det høres sannsynlig ut at det har vært binyre-hormon problemer som ga deg trøbbel med levaxin. Og at du gikk med det så lenge da!
Jeg ble verre av å gå over til Armour (som er et tydelig tegn på problemene nevnt ovenfor) men det var "bare fysisk". Mentalt ble jeg et nytt menneske. Som å skru på vindusviskerne, men samtidig sette på håndbrekket og gi gass..Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02
Svar med sitat

Bokmerker