Viser søkeresultater 41 til 43 av 43
-
29-04-05, 08:08 #41
Her er et skriv fra British Thyroid Association om Armour.
Det som er rart er at de sier at man får "substantial fluctuations in T3 levels ". Nå måles FT3 og FT4 hos pasienter som bruker Levaxin+liothyronin (noe som en del pasienter her i norge har brukt i mange år) og hos pasienter som bruker Armour som jo inneholder de samme to stoffer, og ingen har avdekket "fluctuations " her til lands.
Man bruker liothyronin delt opp utover dagen, f. eks. to fjerdedeler 5 timer fra hverandre. Og det er vanlig å dele opp Armour på samme måte hos pasienter som er belest på internett.
Jeg går ut ifra at med "fluctuations" menes fenomenet som opptrer hvis man tar hele T3-dosen på en gang.
"Thyroid" er nemlig testet mange ganger over mange år og med et unntak med en dårlig batch en gang har alltid vært dosestabilt og holdt seg innenfor 10% avvik fra angitt styrke. Levothyroxin har opp til 30% avvik.
Jeg tror BTA insinuerer at styrken i Armour varierer fra tablett til tablett. Det er ikke sant.
nora
-
29-04-05, 08:12 #42
Her er det:
http://www.british-thyroid-association.org/armour.htm
Her er noe om kampagnen for å få Armour på blå resept
http://www.thyroidtears.co.uk/wecanmakeadifference.html
-
29-04-05, 21:02 #43
Drit i fornuften - leve prinsippene !
Unnskyld uttrykket, men så er det faktisk.
Dette dreier seg ikke om penger. Det dreier forhåpentlig heller ikke om legers kjepphester (jeg sa forhåpentlig)
Hva har man egentlig å tjene på å krangle med noen hundre ? Åkei, kanskje de går i spissen for noen tusen, men selv om disse skulle få innvilget sin sære medisin - hva har statsmakten å tape ?
Kjære direktorat, kan dere ikke heller spørre "hva vinner vi på å være litt menneskelige "? Kanskje er det så at noen vil kunne komme tilbake i jobb og kanskje noen ikke vil miste sin - viss man viser litt god vilje og støtter oppom isteden for å legge sten til byrden med sitt NEI NEI NEI !
Lovverket som er til disposisjon i denne saken kan tolkes både i retning av avslag og innvilgelse.
Derom ingen tvil !
Hvorfor skal man da på død og liv bruke lovverket på den verst mulige måten ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker