Viser søkeresultater 41 til 50 av 121
-
05-08-07, 21:19 #41
Jeg har oversett dette:
Jeg har jo så dårlig oversikt, og er enda verre til å uttrykke meg, men sånn oppfatter jeg det:Kortison, kortisol og kolesterol, det går helt i surr for meg
(de to første er kanskje egentlig det samme ??)
Kolesterol er en slags fettverdi i blodårene, og det kan føre til hjertekarsykdommer (eller bidra til det?). Det er vel kanskje dette som legger seg som fettavleiringer i blodårene, slik at blodårene blir stive og blodet kan ikke flyte så fritt. Ja, da er det vel blodpropp og/eller hjerteinfarkt som kan bli resultatet? Eller hjerneinfarkt? Vet altså ikke... Men noen må jo skifte blodårene i buken f.eks. pga stive/forkalkede blodårer, eller noe slikt - og da er det kanskje for høyt kolesterol som har vært med på å forårsake dette?
Men så er det det som er litt greit da ;) At det finnes noe kolesterol som er positivt også. "Det gode kolesterolet". Det spiser opp det dårlige/utjevner det. Så hvis du får dette opp, så er det meste OK. Og det kan jeg tenke meg at du kan få opp via fet fisk f.eks. Spis tran!
Har kikket på den linken din - Frøy er fantastisk til å forklare, her blir det bare surr! Kan slenge inn noen linker engang, hvis jeg finner det ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-08-07, 21:46 #42
Kolesterol er et livsviktig fettstoff. Det er alltid tilstede der livet begynner. Alle frø og egg har dette.
Det består av mange komponenter og forståelse og virkemåte er sterkt missforstått.
Man ser jo at tette blodårer er tettet av LDL-kolestrerol, men det som det er overskudd av er ikke nødvendigvis den onde selv.
Sykdom (en arvelig genfeil) kan få dette skyhøyt - og det er naturligvis farlig. Det er farlig å drikke for mye vann også.
Hvis ikke kosten inneholder nok kolesterol lager kroppen dette selv - det er utgangspunkt for viktige prosesser i kroppen, så som binyrebarkesn hormoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-08-07, 23:23 #43
Godt n'Finn kan gi oss noen oppklarende ord ;) Selv har jeg aldri brydd meg noe om kolesterolet, men pga så mange år med overvekt, ba jeg legen teste det en gang. Nå har jeg spist fryktelig mye egg i et par måneder, noen mener det kan øke kolesterolet... Men, men,... spiser mye omega 3 for tiden, så det går vel bra.
Du, n'Finn, hva mener du om det de kaller et bio-identisk hydrokortison?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2051Hvis noen er i den situasjonen at de produserer for lite kortisol er det hjelp å få i form av Cortef - det er kortisol eller hydrokortison om man vil - men i en form som er bio-identisk - ikke til å forveksle med syntetiske hydrokortison-preparater. Dessverre er det akkurat det Statens (@#%!!) Legemiddelverk gjør - og derfor er det bare tilgjengelig på registreringsfritak og til en ganske høy pris."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-08-07, 07:48 #44
Det er som det står i sitatet - såvidt jeg vet det mest kroppsnære.
Det brukes vel mest i sykehusbehandling i akutte tilfeller. Om du skal bruke det så er det samme byråkratiet som ved Armour.
En må være oppmerksom på at bruk av slike preparater griper inn i kroppens reguleringsmekanisme. Omtrent på samme måten som ved thyroxin. Derfor bør en ikke bruke det om det ikke trengs.
Jeg har aldri brukt det, men det er sikkert flere her som kan si noe om bruken.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-07, 23:05 #45
Ja, jeg ser i sitatet over at det er på registreringsfritak.
Jeg tror jeg nøyes med å eksperimenterer med progesteronkrem og hydrokortisonkrem for tiden. Men jeg skulle jo liksom til endokrionolog, hadde håpet på å få sjekket binyrene der, samt veksthormon, og snakke om alle de symptomene jeg har (eller i alle fall noen av dem ;) ) Han må jo forstå at det ikke skal være sånn etter mange år på thyroxin - da er det jo noe som er feil/ikke virker. Til den tid har jeg jo også fått litt erfaring med Armour. Men om han tror noe på meg, det er jo en verre sak... Baremei forslo en gang å ta utskrift av et innlegg jeg hadde og ta med til legen, kan jo se om jeg gjør noe slikt.
Takk for din tålmodighet, n'Finn
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
07-08-07, 08:00 #46
Det er nok det beste om du kan bli skikkelig utredet Stina.
Men din erfaring hittil i Armourbruk tror jeg du skal glemme før du har fått opp en dose som stor nok til at den vil virke på deg. All brukserfaring på så lav dose som du har vil være som å si at du kan sykle, men ikke har tatt av støttehjula enda
Og på det kremgreiene er det nok andre du må få svar av, men det er mye info der ute......
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=587852
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=556061• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-08-07, 12:33 #47
Jeg bruker også Progesteronkrem. Jeg har lest linkene, men har vi grunn til å stole på alt som kommer fra "Den Norske Lægeforening"?? Jeg mener....de vet lite om hvordan stoffskiftehormoner oppfører seg, og er det grunn til å tro at de vet så mye mer om progesteronet og annet som har med hele det komplekse hormonsystemet å gjøre? Jeg tror det ikke.
Jeg fikk beskjed fra min lege OG min gynekolog at jeg trengte østrogenpiller tilsatt gestagen, men jeg takket pent nei...og det kommer jeg fortsatt til å gjøre....og fortsette smøringen!
Jeg vurderer all annen informasjon om emnet som mye mer troverdig enn det som kommer fra legeforeningen...foreløpig i allefall.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
07-08-07, 14:52 #48
Hud er et membran.
Det er fullt av huller som i ei tesil - og alle forstår hvorfor vi bruker tesil.
Dette er igrunnen en av hudens viktigste oppgaver - å være tesil - holde bakterier ute. Bakterier er så store at de kommer ikke igjennom tesila.
Men virus er så små at de gjør det.
Så spørsmålet er : Er progesteronmolekylene så små at de slipper inn i huden ?
Det finnes mange som hevder at de er det, men man må bare være kritisk til de som samtidig tjener penger på om det var slik de hevder.
Som ellers !
http://www.khonsu.no/ProgestaCare.asp
http://www.futhark.no/ProgesteronGestagen.htm
Spørsmålet er også : Er det progesteron i progesteronkremen ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-08-07, 18:10 #49
Ja. Selvfølgelig gør de det. De første mediciner i tidernes morgen var i øvrigt til udvortes brug - n`Finn.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Og hvad med f.eks. div. hormonplastrer eller nikotinplastrer? Eller nitroglycerin-smelte-tabletter, der skal lægges under tungen ved angina pectoris anfald af hjertekramper? Eller med melatonin- eller vitamin-smeltetabletter, der ligesom nitroglycerin absorberes gennem slimhinderne i munden? Eller et hav af andre medicin-præparater, der fremstilles i plasterform eller til påsmøring? Bare for at tage de enkleste eksempler.
Havde vores hud været så "tæt" som du (måske) indikerer - kunne vi hverken bruge fugtighedslotion, solfaktorcremer eller andet fugtighedsgivende... Vores hud er ganske gennemtrængelig begge veje: ind- og udad.
Det er vores blodkarsvægge, der er helt anderledes indrettet med hensyn til at danne en "vandtæt" barriere, for at vi ikke skal kunne få alskens smitstoffer med ind i blodstrømmen. Med div. stoffer er det ganske anderledes: de kan komme ind i blodstrømmen fordi molekylerne er små nok og hormonmolekyler er noget af det mindste der findes (i relation til menneskekroppen).
Hvor går grænsen? Ja, grænsen kan gå f.eks. ved den størrelse almindelige fedtceller har på vejen igennem mave-tarmkanalen og hvor der først skal en del enzymer til at spalte fedtcellerne, for at kroppen skal kunne absorbere fedtets bestanddele og anvende disse (via transport med blodtrømmen fra bl.a. tyndtarmen) hensigtsmæssigt i kroppens diverse funktiooner.
Hvis man så køber f.eks. homogeniserede mælkeprodukter - vil fedtcellerne (i mælkeproduktet) være "slynget" små og ensartede i homogeniserningsprocessen, hvorfor de vil (desværre!!!!) kunne gennemtrænge blodkars-barrieren i tarmvægge og gå direkte og ufordøjet ind i blodet. Håber, at den mælk du drikker hver dag er uhomogeniseret. I modsat fald får din krop gevældigt travlt med hele tiden, at rense mælkefedt ud af dine blodårer + din lever kommer på arbejde mere end dobbelt så meget, end den ellers skulle. Ikke så godt for nogen og ej heller for os, som er lidt oppe i årene og som helst skal spare vores indre organer for unødigt slid.
Bare en anskueliggørelse af (gennem en sammenligning), at vores hud eller blodkar ikke er så tætte, at div. mediciner inkl. naturidentiske eller syntetiske hormoner ikke skulle kunne gå ind i organismen gennem huden. Selvfølgelig kan de det.
Også progesteroncremen.
Ja.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Vi havde den snak før, bl.a. her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=586 . Ingen grund til at gentage alle disse gode oplysninger en gang til.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-08-07, 18:51 #50
Hud er et membran med huller i. Sånn er det bare, men forklaringen kan såklart utdypes.
Forskjellig hud har forskjellig størrelse på hullene. I munnen er de så store at monosaccarider (druesukker) passerer og går direkte i blodet.
Men hullene på huden er mindre og druesukker kan ikke passere her. Også enkelte medisintyper er spesialdesignet for å bruke denne opptaksløsningen.
Men druesukker passerer fint i tarmene. Der er det også forskjellige membraner egnet til det ene og det andre.
Progesteron i tablettform kan ikke passere her, men må spesialkonstruere molekylet for at det skal gå igjennom.
Hvordan kan det da gå igjennom hud ?
Undersøkelsen linken viser til setter også spørsmålstegn til om man kan kalle ulike plantestoffer som ligner den molekylære form progesteron.
Så viss dette er progesteron så inneholde kremen progesteron. Planteprogesteron da vel ?
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=556061• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10
Svar med sitat
Bokmerker