Viser søkeresultater 41 til 50 av 59
-
09-05-07, 19:29 #41
Hei Klara
Har ikke bestemt meg enda. Venter fortsatt på time til kirurg for å diskutere operasjon eller ikke. I mellomtiden må jeg bruke Neo og Levaxin. Og som du ser, det går opp og ned med stoffskiftet i mellomtiden. Håper de finner en vedlikeholdsdose snart
Hvordan er det med deg? Noe nytt?
-
10-05-07, 09:53 #42
Jo takk bare bra. Fikk to streker på graviditetstesten her for et par dager siden..
-
11-05-07, 16:46 #43
Så bra klara! Gratulerer så mye
Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
11-05-07, 18:30 #44
-
11-05-07, 21:34 #45
-
14-05-07, 11:22 #46
Takk skal dere ha. Jeg får vel bare vente i spenning, det er MAAAANGE uker til faren for spontanabort er over og jeg har allerede en friskt i minne. Men det KAN jo gå bra denne gangen.
Formen er bra til vanlig, sitter på kontor og merker ikke noe særlig da. Men orker ikke å herje på så veldig lenge med fysisk arbeid..
Denne tråden er vel rimelig ødelagt nå...
-
02-08-07, 10:13 #47
Positiv graviditets test! Jippi!!!
Jeg er så glad!!! Men samtidig litt redd... Hvordan vil dette gå...
Bruker Propyltiouracil mot høyt stoffskifte samt Levaxin for å holde stoffskiftet stabilt. Har Graves sykdom, men formen er bra nå og det har den vært en stund!
Har så lyst til å rope ut at jeg er gravid, men skal vente en god stund til. Man vet jo ikke sikkert hvordan det vil gå.
Måtte bare skrive det ned her, så har jeg liksom fått sagt det til noen
-
03-08-07, 23:46 #48
Gratulerer!!

Du har noe å se fram i mot...
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet. Sluttet brått og røyke og det utløste "dritten"...
Gravid i gjen - god oppfølging denne gang...
-
08-08-07, 13:29 #49
-
30-08-07, 08:06 #50
Gammel tråd..... men slenger på et svar likevel.....
I mine indremedisinbøker står det at graves "brenner ut" hos ca 50%.... men det er usikker vitenskap.... og tallene varierer fra kilde til kilde.
Ofte brukes forekomsten av anti-TSH (TRAS) som indikator på om sykdommen vil komme tilbake.
En del leger anbefaler at Neo-mercazole brukes over en periode på to år, for så å prøve å slutte med medisinen... mens andre igjen henviser til radiojod-behandling ganske raskt......
Det dumme er at det fort tar tre- fire år før en kan si noe om sykdommen vil komme tilbake eller ikke.......
Jeg fikk diagnosen for 6 år siden. Gikk på Neo-mercazole i ett år før jeg forsøkte å slutte. Holdt meg frisk til midten av 2005, gikk på neo-mercazol i ca en mnd. ble gravid, sluttet med medisiner, fikk tilbakefall etter 1 1/2år. Går nå jevnlig til kontroll og sjekker verdiene. Sist gang var TSH lav, TF3 litt høy og TF4 normal. Har etter anbefaling fra legen avventet å begynne på Neo-mercazole til vi får svar fra spesialist........
rare greier
Lignende tråder
-
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Hyperthyreose og Hypothyreose på en gang???
Av ArildF i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 26-08-08, 21:06 -
Medfødt hyperthyreose igjen
Av Majsa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 14Siste melding: 11-05-08, 12:07 -
Diverse om Hyperthyreose
Av Anne Ma i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 00:20
Svar med sitat
Bokmerker