Viser søkeresultater 41 til 50 av 54
-
08-11-06, 12:31 #41baremei Gjest
Hvordan mon kunne jeg komme så langt på afveje med dette indlæg? Du må have trigget et eller andet - baremei
-
08-11-06, 14:23 #42
Veldig interessant det hele.
Glostrup Aboptek kan enten hat fått tak i Thyroid USP , råmaterialet som har riktig gorhold mellom t4 og t4, og som også brukes i kanada og autralia og andre steder, som kun lages ett sted i verden , meg bekjent--hos All American Laboratories i Nebraska.
eller fått taki Amager-pulveret.
Sistnevnte er konkret testet for t4 og t3 i hver batch. Hver batch varer ca ett år. I holland brukes dette.
Pulveret i Nebraska er det som Armour og Nature-throid og Westhroid lages av, og det kanadiske Thyroid.
Et belgisk firma kjøpte rettighetene til Parke-Davis sin Thyroid i Kanada for et par år siden, og ble overrasket over at så mange skarev og mailet om når påroduskjeoen kom igang. Sjefen postet selv på thyroid.about.com forumet. De måtte vente flere måneder før de kunne få sitt første shipment av pulveret, siden det hadde skjedd en forurensning i fabrikken i USA. (noe som bekrefter mine teorier om at det er bare ettsted som lager dette). De startet med å lage 30-mg tabletter.
Nå har de hollanske pasientene også fått laget tabletter, emn de faller dyrere enn kapslene, omtrent samme pris som Armour Thyroid. Kapslene er billigere der.
Hva skal de lage i Glostrup?
Vi kan også få dem til norske apotek, fordi Norge er nødt til å anerkjenne godkjente medisiner i andre land som er omfattet av avtalen. Og blåreseprmemnda kommer til å stå friere iføle høringen (til å anerkjenne nye og bedre medisiner. Hva med gamle velprøvde)
-
10-11-06, 17:29 #43
Her er noe jeg fant på et tysk forum , det fins noe seom heter thyreoglandin på resept i tyskland. ikke så mye t3 i thyreoglandin. Interessant.
Ã…ssen svar er det om Glostrup-Amour?
Og her er linken til det kanadiske Thyroid fra Erfa(belgisk firma)
http://www.erfa-sa.com/thyroid_en.htm og det lages av nøyaktig samme råstoff som Armour Thyroid.
-
10-11-06, 23:10 #44
Jeg vet at det jeg nå skriver er upopulært. Og jeg forsvarer ikke standpunktet jeg er i ferd med å presentere. Men dette er slik jeg tolker regelverket.
Opprinnelig skrevet av nora
En legemiddelprodusent kan velge å søke markedsføringstillatelse i Norge med basis i dokumentasjon som er levert til et annet land i EØS-området. Slik markedsføringstillatelse er nødvendig for å kunne reklamere overfor legene. Uten slik søknad trenger ikke norske myndigheter anerkjenne noe som helst.
Slik jeg vurderer situasjonen, har ingen søkt og fått markedsføringstillatelse i Norge for Armour eller tilsvarende. Ergo kommer EØS-avtallens bestemmelser om gjensidig anerkjennelse av legemidler ikke til anvendelse her.
Blåreseptnemnda bestemmer ikke verken om legemidler skal kunne markedsføres i Norge, eller om de skal kunne forskrives på blå resept. Blåreseptnemndas funksjon er å kvalitetssikre grunnlaget som Legemiddelverket legger til grunn ved sin vurdering av om et legemiddel skal kunne forskrives på blå resept. Blåreseptnemnda har faktisk ikke anledning til å mene noe om et legemiddel skal kunne forskrives på blå resept eller ikke. De skal kun mene noe om dokumentasjonen som ligger til grunn for myndighetenes beslutning om blåreseptstatus.
Jeg innser av erfaring på dette forumet at det jeg har skrevet kan tolkes som et iltert innlegg. Erfaringen jeg har ved denne type innlegg, er at de feilaktig kan tolkes som iltre innlegg. Vel, dette innlegget er ikke iltert, heller. Det er bare slik jeg tolker regelverket.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
11-11-06, 00:54 #45
Jon
Rotet meg bare litt bort i tråden her, fikk se innlegget ditt og tenkte jeg ville si deg at jeg er veldig glad for innlegg av ulike typer. Hvis jeg skal resonnere og vurdere forkjellige ting - og kanskje også i noen tilfeller ta en beslutning, så er jeg veldig, veldig glad for å få en sak belyst fra så mange sider som mulig.Jeg innser av erfaring på dette forumet at det jeg har skrevet kan tolkes som et iltert innlegg. Erfaringen jeg har ved denne type innlegg, er at de feilaktig kan tolkes som iltre innlegg. Vel, dette innlegget er ikke iltert, heller. Det er bare slik jeg tolker regelverket.
Informasjon er viktig, spesielt korrekt informasjon. Og da er det også veldig viktig at noen er villig til å gi oss den, selv om det kanskje ikke "klør oss i øret"."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-11-06, 06:26 #46
Meget enig. Heller ikke jeg opfatter Jons indlæg som værende: iltert. Derimod undrer det mig meget når han skriver at: "....ingen har søkt og fått markedsføringstillatelse i Norge for Armour eller tilsvarende."
Opprinnelig skrevet av Stina
Kunne det tænkes at Norge, Sverige og Danmar er så "små" lande, at omkostningerne ved at skulle opfylde betingelserne for at få udstedt sådan en tilladelse i hvert af disse lande - er simpelt hen for høje i forhold til evt. det forventede salg? Bare en undrende tanke....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-11-06, 16:14 #47
Og - hvem er det som bestemmer hvor store omkostningene skal være ?????
Jo, men det vet vi jo.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-06, 18:35 #48
Det betyr altså at man fremdeles må få alt som ikke er markedsført på registreringsfritak?
I Belgia fåes Armour Thyroid på vanlig resept, har noen sagt, men jeg vet ikke sikkert.
Forest har ikke rettigheter til å markedsføre Armour Thyroid utenfor USA, ikke engang Kanada selges Armour i. De vil ikke komme til å søke om markedsføringstillatelse.
Western Research Laboratories har søkt og fått generell godkjenning i EU for Nature-throid, men har ikke søkt om markedsføringstillatelse noe sted. Man kan gjøre det ene uten det andre ser det ut som. Man må fremdeles ha søknad om godkjennigsfritak for Nature-throid akkurat som for Armour Thyroid. http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... -thyroiduk men det skal være godkjent i europa.
Men det i Glostrup, og Thyroidinum i Holland, og det i tyskland, da, de er vel på blå resept og godkjente fordi de er gode gamle apotekvarer?
Noen som vet hvordan resept for metadon ser ut, det står i felleskatalogen "metadon apotek", noe som apoteket lager.
Hvilke andre ting er det apotek lager? Som ikke trenger markedsføringstillatelse, fordi det ikke lages på fabrikk?
(jeg prøver å følge apotek-sporet, gode gamle medisiner som blir laget på apotek.....)
Litt om godkjenningsfritak, her klippet fra nettsiden deres (mulig blandet)
Legemiddelverket: http://www.legemiddelverket.no/template ... 19310.aspx
Spesielt godkjenningsfritak endres til en notifiseringsordning(08.02.2006) Fra 1. mars trenger leger/tannleger ikke lenger søke Statens legemiddelverk på forhånd ved forskrivning av legemidler uten markedsføringstillatelse. For veterinære legemidler gjelder den gamle ordningen fortsatt.
Ordningen med spesielt godkjenningsfritak blir nå endret til en notifiseringsordning. Det betyr at alle legemidler som er godkjent i EU/EØS, USA, Canada og enkelte andre land, nå også kan selges i Norge uten at Statens legemiddelverk må godkjenne det på forhånd. - Målet er at ordningen skal gjøre hverdagen lettere for både leger, pasienter, apotek og Statens legemiddelverk, sier seksjonsoverlege Marianne Klemp Gjertsen.
Tidsbesparelse for pasientene Ã…rlig mottar Statens legemiddelverk rundt 40 000 søknader/resepter om spesielt godkjenningsfritak for legemidler uten markedsføringstillatelse. Fra legen har sendt søknaden til Statens legemiddelverk og til den er behandlet og besvart skal det gå inntil 14 dager. Innen medisinen når ut til pasienten har det gjerne gått mer enn tre uker. Med den nye ordningen kan legen skrive ut en resept på spesielt godkjenningsfritak og sende pasienten direkte til apoteket. Apoteket bestiller så legemiddelet og kan ha det klart for pasienten i løpet av 2-3 dager.
Sikre norske pasienter tilgang til legemidler fra samarbeidsland Norge er et lite land og mange legemidler markedsføres ikke her, selv om de er godkjent i andre europeiske land. Ordningen med spesielt godkjenningsfritak kom opprinnelig i stand for å gi norske pasienter tilgang til slike legemidler. - Vi er en del av et bredt internasjonalt legemiddelsamarbeid, og hvis et legemiddel er godkjent i Spania, er det ingen grunn til at ikke norske leger/tannleger også kan forskrive legemiddelet til sine pasienter, sier Gjertsen. se også http://www.legemiddelverket.no/template ... 16690.aspx
-
11-11-06, 22:00 #49
Det eksisterer jo en unntaksliste fra det som Klemp Gjertsen nevner - og den nevner hun ikke.
Det er noe uklart for meg hva som er kriteriet for å havne på denne "negativlisten". Det kan se ut som denne er lett å endre iallfall.
Listen er her : http://www.legemiddelverket.no/template ... 19419.aspx
Fritt fra denne lista : Negativlisten gjeldende fra 1.6.2006
Legemidler (humanpreparater) oppført på denne listen kan ikke utleveres fra apotek uten skriftlig godkjennelse fra Legemiddelverket i det enkelte tilfelle.
Så nevnes det opp narkotika og midler man mener har en suspekt historie i lange baner og så ser man plutselig :
Produkter av human og animalsk opprinnelse
Uten noen forklaring på hvorfor.
Men herunder grupperer man altså bramfritt Armour.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-06, 22:48 #50
Blåreseptordningen er et særnorsk fenomen. Ingen andre land har blå resept. Ei heller der det slik at alt apotek produserer, er på blå resept.
Opprinnelig skrevet av nora
Når Armour ikke markedsføres i Norge, er det nærliggende å anta at dette skyldes at ingen finner det regningssvarende å dokumentere effekten av Armour og dennes alternativer overfor myndigheter som norske myndigheter må forholde seg til.
Ha ingen naive forestillinger om blåreseptordningen. Ordningen er vedtatt av Stortinget, og de endrer den etter eget forgodtbefinnende.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Lignende tråder
-
Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 29-01-09, 11:16
Svar med sitat

Bokmerker