Viser søkeresultater 41 til 50 av 61
Tråd: Noen spørsmål.
-
21-06-07, 09:44 #41
Hei og takker for alle svar
Jeg får spørre legen om dette
Jeg har for tiden veldig vondt i magen har hatt det i sikkert 3 uker men nå er det vondt i ryggen og det strømmer på en måte rar forklaring det begynte nederst så er det vondt øverst i ryggen :,( Jeg får ikke kommet til legen min her for hun er syk og om jeg har prøvd få time sier de kontakt Daglig Legevakt men jeg vet ikke hvor det er her jeg bor har søkt på internett men finner det ikke :,( Er jo ikke godt og gå som dette i lengden :,( Jeg tror det er Urinveisinfeksjon for det er som før men har ikke hatt så ont i ryggen :,(
Betyr det at jeg får for lav dose da jeg er plaget av dette ? Jeg føler jeg ikke kan snakke med legen om dette hun sier prøvene mine er bra og satt meg ned til 100 mg men da blei det værre så fikk jeg prøve 150 mg 3 ganger i uka og det hjelper de dager jeg tar det
Jeg håper da jeg blir helt frisk at jeg kan få stoffskifte i orden og kansje kan slippe medisin det hadde jo vært fint
Jeg spiser ofte og nok det går bedre og det er jo bra
Så håper jeg det holder seg der da
Trener også mindre ikke så hardt lenger selv om det er hardt og gi slipp klarer jeg
KlemzSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
21-06-07, 09:52 #42
....hvis du har gått for lenge med urinveisinfeksjon så kan du få nyrebekkenbetennelse som gir veldig smerter i ryggen! Det har jeg selv hatt og tenkte umiddelbart på det når du beskriver her.... Nyrebekkenbetennelse må du ikke gå med - du må til lege å få "hestekur" og holde deg i ro....
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
21-06-07, 10:32 #43
Hei
Har gått veldig lenge med det og hatt mye ont i magen og kvalm og nå igår begynte smerter veldig vonde i ryggen. Jeg får prøve og ringe til kontoret der jeg går på legesenteret og spørre hvor daglig legevakt er da siden jeg ikke får komme til legen min :,( Gruer meg alltid til og ta kontakt men har jo vondt og det blir ikke bedre av seg selv.
Takker så mye for svar
KlemzSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
21-06-07, 10:35 #44
Du kan jo lese om du syns dette stemmer....
Sykdomstegn
Feber, som kan bli høy og gi frostanfall.
Kvalme og eventuelt oppkast.
Hodepine og sykdomsfølelse.
Smerter i magen eller i ryggen.
Det kan også svi ved vannlatning, og du har trang til å tisse ofte, slik som ved blærekatarr.
Hos eldre personer kan det være mildere og mer utydelige symptomer enn hos yngre voksne, for eksempel bare kvalme og slapphet.
Behandling
Undersøkelse. Legen undersøker urinen med teststrimler og/eller mikroskop. Før behandlingen starter, tar han også en urinprøve som sendes til dyrkning. I tillegg kan det være aktuelt å undersøke blodprøver for å vurdere hvor kraftig infeksjonen er og hvor godt nyrene fungerer.
Antibiotika. Behandling med antibiotika startes først etter at urin er tatt til dyrkning. De mest brukte medikamentene er trimetoprim-sulfametoxazol eller amoxicillin i 7-10 dager.Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
21-06-07, 10:42 #45
Hei igjen
Mye av det du skrev stemmer på meg men ikke alt men man har sikkert ikke alt på en gang.
Jeg har jo hatt dette før og vet at det er det samme da også hadde jeg ont i ryggen og legen så det kunne være begynnelsen på Nyrebekken betennelse det gikk over etter Pencillin så har det gått et par uker så kommer det igjen det er så slitsomt :,( For jeg vil ikke plage noen med dette men det er jo ikke godt og gå sånn så jeg får hoppe i det og kontakte legesenteret
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
21-06-07, 10:44 #46
Ja det syns jeg du bare skal gjøre!! Herlighet, du må jo bare oppsøke hjelp når du føler for det - er jo liksom derfor vi har leger. Selv om det ikke føles sånn noen ganger........ :evil:
God bedring jaffal!!!Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
21-06-07, 10:53 #47
Takker for det
Og takker for fine svar
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
21-06-07, 17:10 #48
Lilja, Nora, n'Finn.... og Nettverk ;)
Joda, har fått med meg at Lilja har lav FT4, men.... hvis det er spiseforstyrrelsen som gjør at hun har lavt stoffskifte (mer eller mindre = lav FT4), så vil dette kanskje rettes opp hvis hun får i seg normal mat over litt lengre tid?
Jeg tenkte over det jeg skrev i går, og jeg er veldig enig med meg selv ;) For jeg kom også til å tenke på hva legen sa når sønnen min fikk forsøke Levaxin i en prøveperiode: Det var viktig å ikke ta det over lengre tid fordi man da satte ned kroppens egen produksjon av thyroxin når man tilførte utenfra. Er dere med? Og da svarer jeg egentlig på noe av det jeg selv spurte om i forrige innlegg: Grunnen til at man ikke skal gå på varig Levaxin hvis det ikke er nødvendig, er at man da blir nødt til å fortsette med det fordi kroppen da setter ned egenproduksjon. Ut fra dette vil jeg igjen oppfordre deg Lilja, til å finne ut av om du har antistoffer eller ikke. Og spis ordentlig, og ikke tren for mye! Du vet nok enda mer enn jeg om hva du bør og ikke bør her - lytt til det du etterhvert har lært.
Ja, Nettverk, tenkte det samme - med nyrebekkenbetennelse. Og Lilja, har du ikke hatt denne diskusjonen før her inne? Synes å kunne huske at noen tidligere har tipset deg om mulig nyrebekkenbetennelse. Sjekk dette med legen! Og begynn gjerne straks på de tranebærtablettene, de hjelper nemlig med å skylle ut de bakteriene som setter seg fast i slimhinnene og gir oss blærebetennelsen. Kanskje de er ekstra viktige for oss da med lavt stoffskifte, siden de andre sier at det er en sammenheng pga slimhinnene?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-06-07, 17:51 #49
Jeg var på Legevakten og der leverte jeg urinprøve og den slo ut så det er Urinveisinfeksjon men også bak om det er nyrer der vet jeg ikke men han banket bakpå der og det var vondt :,(
Så fikk Selexid 200mg håper de kan hjelpe. Er lei det blusser opp hele tia og så er det veldig vondt :,(
Jeg vil også ha svar på det Stina spør om
Jeg vil ikke ta Levaxin om jeg kan slippe
Men hvordan sjekker man det med Antistoffer ?
-
21-06-07, 18:16 #50
Antistoffer sjekker man på en enkel blodprøve.
Mange av oss her inne har jo Hashimotos som gir lavt stoffskifte. Da heter antistoffet Anti-TPO.
Så kan man ha TRAS - et annet antistoff, men det gir vel som oftest høyt stoffskifte, men det er jeg ikke helt sikker på, føler meg ikke helt trygg på den TRAS'en - tror den kan slå ut begge veier kanskje?
Så er der visst noe som heter Anti-TG. Husker ikke helt hva det kan gjøre igjen.
De to siste antistoffene må man kanskje ha et eget skjema å krysse av på (et annet skjema enn det vanlige blodprøveskjemaet - legen har det i skuffen sin og bør vite om dette), og så lurer jeg på om det skal sendes til Aker. Har fått tatt disse to en gang, men jeg husker jo så dårlig. Det var i alle fall ikke vanskelig å få gjort, men jeg tror jeg måtte vente lenge på svarene på TRAS og Anti-TG - ca 3-4 uker.
Så be om å få sjekket disse antistoffene, i prioritert rekkefølge:
- Anti-TPO
- TRAS
- Anti-TG
Og igjen om tranebærtabletter: Hvis du nå begynner å ta dem fast så kan du forebygge ytterligere blære-infeksjoner. Det er mye sunnere enn antibiotika. Jeg tror ikke det er noen bivirkninger ved tranebærtabletter, men jeg vil gjerne korrigeres om jeg tar feil ;) Tranebær får du kjøpt på Helsekosten og apoteket.
Klemz, klemz
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Svar med sitat
Bokmerker