Viser søkeresultater 41 til 50 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
-
07-08-06, 19:54 #41
Hei!
Opprinnelig skrevet av Yvette
Jeg har akkurat hatt en runde med treningsveilederen min i dag, og utifra det jeg har lest om trening så ligger dere unormalt høyt i puls, kan dere være overdoserte på Levaxin eller lignende?
Veldig godt trente folk kan ligge med 90- 95 % av maxpuls i 5-6 minutter før melkesyra melder seg, og med den pulsen dere har og ikke synes er så veldig slitsomt så tror jeg dere kan melde dere på til OL i langrenn eller lignende.
Jeg tror dere skal sjekke hvilepulsen deres, for høy puls er ikke bra på sikt, hjertet jobber altfor hardt.
Min søster fikk akkurat beskjed fra legen at hun var overdosert nå, hun hadde en hvilepuls på 90 og syklet i 45 minutter med 170 i puls og hun er utrent, det er regelrett skadelig på sikt.
Jeg har ifølge alder en maxpuls på 179, jeg har trent i 2,5 år så kroppen fungerer nogenlunde, når jeg trener intervaller og kommer opp i en puls på 170 da kjenner jeg veldig godt at kroppen jobber, og 4 intervaller på 4 minutter hver.....da er jeg gåen!
Så bare ett vennlig råd fra meg, sjekk hvilepulsen deres...
-
07-08-06, 20:06 #42
Jeg har en hvilepuls på litt over 60. Jeg er 50 år. Hva er din hvilepuls og hvor gammel er du? Jeg er mulig overdosert. Har tatt nye prøver i dag.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
07-08-06, 20:11 #43
Hvilepulsen min ligger på ca 55, jeg er snart 42 år....
Jeg vet ikke helt hva puls du bør ligge i, men 60 hørtes ikke feil ut.
-
07-08-06, 20:23 #44
Sjekket litt for moro skyld, voksne kan ha en hvilepuls 50 til 80 det ene er like normalt som det andre, men lavere puls tyder på bedre form...
For å finne riktig hvilepuls bør den sjekkes om morningen mens en ennå ligger i senga.
-
07-08-06, 21:14 #45
Jepp! Riktig!
Opprinnelig skrevet av Trinelise
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-08-06, 22:45 #46
Nettopp hørt:
Det er viktig å tenke positivt når man ønsker å gå ned i vekt. Ikke bare når det gjelder kiloene.
Skriv f.eks. liste over de beste tingene som har skjedd i løpet av dagen. Forhåpentligvis kan dette dra tankene mer mot det positive enn det negative. (Kanskje litt etter litt, med litt trening ;) )
Kanskje lettere å kjempe litt mot kiloene hvis man klarer å se litt lysere på det, samt at man ikke så lett "trøstespiser" hvis man har tendens til det.
Si ifra hvis det virker ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-12-06, 23:25 #47
Står ikke kilde.Firmaer køber slankekure til ansatte
Medlemskort til fitnesscenteret, grøn mad i kantinen og nu også slankekonsulenter på kontoret. Der er tilsyneladende ikke grænser for, hvad arbejdspladserne vil gøre for at gøre livet lettere for medarbejderne.
Vægtkonsulenterne er i fuld gang med at gøre deres indtog på kontorer og i kantiner. Deres ydelser er efterspurgte mere end nogensinde ude på de danske arbejdspladser.
- I øjeblikket laver Vægtkonsulenterne kurser for omkring 50 virksomheder, og det er dobbelt så mange som samme tid sidste år, skriver erhvervsbladet.dk.
Fedt forstyrrer bundlinjen
Når arbejdsgiverne er så vilde for at investere i fedtfordrivelse, er det ikke kun for de ansattes blå øjnes skyld. Det handler også om økonomi og bundlinjer.
Hvert koster overvægt samfundet 1,8 millioner sygedage hver eneste år. Og stor del af fraværsdagene går også ud over det private erhvervsliv.
Et kilo om ugen...
En af de virksomheder, der glad og gerne betaler en konsulent for tale de ansatte ned i vægt, er Westpack A/S i Holstebro. Og det var penge godt givet ud;
- Det lykkedes os at få 15 medarbejdere til at tabe i gennemsnit fem kilo. En enkelt nåede at tabe 10 kilo på ti uger, lyder det glad fra administrationschef Tom Poulsgaard.
Ja, der har jo Norge et stykke igjen - eller? Noen som har hørt om noe slikt her?
Dessuten - for de av oss som lider av overvekt pga en sykelig tilstand, dette kan da ikke være bra? For vi kan jo ikke oppnå idealvekt uansett hvor mye vi strever. Vil da hetsen mot overvektige bli enda verre mon tro?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
12-12-06, 22:33 #48
Ikkel lett å vite.
Det måtte jo vært frivillig da, at den det gjalt ba om det selv ikke at man fikk beskjed av sjefen om å slanke seg.
-
12-12-06, 23:52 #49
Ja, cat, og så burde det være "hemmelig" - altså ikke åpent, men at enhver gjorde det for seg og ikke i plenum, og ingen skulle vite hvem som var med på opplegget og ikke - før de evt fortalte det selv i etterkant. Og de skulle ha samarbeid mer ernæringsfysiolog som hadde greie på de sykdommene noen av de ansatte kanskje hadde, så som diabetes og hypotyreose.
Om alle fikk gratis adgang til treningsstudio og masse frukt osv, det hadde jo bare vært ok, men det måtte være fullstendig valgfritt å benytte seg av tilbudene."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
08-01-07, 00:02 #50
Fed kvinde lukkede grotte
En overvægtig kvinde begyndte det nye år med at spærre et rejseselskab på 22 personer inde i Cango-grotterne i Sydafrika, da hun sad fast i et smalt område kaldet "Kærlighedstunnelen", skriver BBC Online.
Kvinden var så omfangsrig, at hun blev kilet fast mellem klippevæggene, så de øvrige turister ikke kunne komme ud.
Blandt de 22 var blandt andet en sukkersygepatient og to børn med astma, der måtte have mad, tæpper og medicin i de 10 timer det tog, før det lykkedes at få kvinden fri ved hjælp af flydende parafin.
Hulens bestyrer Hein Gerstner siger til BBC, at kvinden var blevet advaret om at hun ikke var i fysisk form til at gå ned i hulen, men at hun havde insisteret på at gå derned.
"Hun fik at vide ved billetkontoret, at hun var for stor til at deltage i det specifikke område," siger Hein Gerstner.
Han tilføjer, at kvinden desuden blev advaret af guiden i hulen, men at "det var meget svært at diskriminere."
Selve ulykken skete lige nøjagtig på det sted, som kvinden var blevet advaret om.
"Hun mistede fodfæstet og gik i split, og hun var ikke i stand til at løfte sin egen kropsvægt," siger han.
Den efterfølgende redningsaktion omfattede flere ambulancehold og en helikopter, og ifølge Hein Gerstner kom det til at koste omkring 32.000 kroner - det er endnu uvist, hvem der betaler.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11
Svar med sitat
Bokmerker