Viser søkeresultater 41 til 50 av 64
-
03-06-06, 23:47 #41
Jeg mater katten jeg. Det er derfor hun kommer med alle 8 ungene.
-
04-06-06, 00:52 #42
Sukk! Lyder ja!
Om jeg er nødt til å dusje kort tid etter jeg har stått opp om morgenen så er lyden av dusjstrålen nok til å gi meg fysisk vondt.
Jeg er ganske overfølsom til annen lyd også. F.eks. fingrer som dunker mot bordplata, lyden av diverse verktøy, white noise, osv..
Men egentlig kan alle typer sanseinntrykk bli for slitsomme, ikke bare lyd.
Jeg blir minst like dårlig av sterkt lys, krappe svinger i bil, for høy temperatur, osv. Og ihvertfall av en kombinasjon av disse!
F.eks. av å sitte i en bil en varm sommerdag med sol, med musikk på, kjørende en kronglete vei, svinge i veikryss, eller rygge litt frem og tilbake for å parkere osv..
Musikk jeg ikke liker er veldig mye værre å høre på nå, i forhold til før jeg ble syk! :x
-
04-06-06, 00:52 #43
AHA - der har du svaret! Den som bryr seg får lide... men det er også dem som kan ha god samvittighet - selv om det kanskje virker som en håpløs kamp i det lange løp.
For det burde jo være naboen(e) selv som matet sine egne katter - både hos deg og hos meg ;)
Men uansett, når det gjelder det å bli sint - så blir en jo kun sint hvis det er noe man bryr seg om. F.eks. blir det sagt at motsetningen til kjærlighet er ikke hat - men likegyldighet. Og det tror jeg på, for hvis du ikke bryr deg, så blir du heller ikke sint.
Irritasjonslyder har ingenting med dette å gjøre - bortsett fra en ting som jeg har lagt merke til: Jo mer stresset jeg selv er, jo lettere klarer andres "kjedsomhetslyder" å gå meg på "nervene"."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-06-06, 08:42 #44
Hei

Det har du helt rett iMen egentlig kan alle typer sanseinntrykk bli for slitsomme, ikke bare lyd.
Jeg har blitt bedre på det etter jeg startet opp med Levaxin, så nå kommer det bare over meg når jeg er skikkelig sliten. Heldigvis har Levaxinen fått meg til å bli mer lik slik jeg normalt er. Hadde store indre forandringer i personlighet det siste halvåret før diagnosen kom. Hadde ikke krefter til å være meg, er vel beste måten å si det på.
Før jeg fikk Levaxinen kunne jeg kun se lett underholdning på TV. Jeg så nesten ikke nyhetene på 1 år. Det ble for mye sorg og elendighet. Hadde ikke krefter til å ta imot mengder av negative inntrykk. Kunne bli kvalm av det.
Jeg ble/blir også kjempe irritert når folk er sure og sytete (når jeg er sliten altså) Det smitter over på meg når de er negative. Reagerer ikke slik hvis de har en ordentlig grunn til å være det, men når det bare er pes over bagateller, da kan jeg tilslutt lire av meg remser de aldri har hørt ut av min munn før
Under stress er det enda verre. Da flyr jeg i taket..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-06-06, 12:16 #45
har lenge nu kjent på den ekle følelsen æ får når noen rasler med papir,eller smatter eller slurper,stakkars husbond min han får da gjennomgå.trudde den sterke reaksjonen på disse lydene va nervøst?
-
04-06-06, 12:34 #46
Jeg prøvde engang noe som het bokseaerobic på treningssenteret mitt. Der måtte vi slå og sparke i 90 minutter og det var kjempe deilig! Fikk ut all frustrasjon og etter det var det ikke et fnugg av temperament i meg ;)
-
04-06-06, 14:21 #47
Hei pusur

Det trodde jeg og til jeg leste om det.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-06-06, 21:21 #48
nå er bunnen nådd :(
Sto å skrek til min lille datter på 8 mnd fordi hun ikke ville sove...mulig det kommer noen tenner eller noe sånt. Hvem er det som gjør sånt?? Tårene fosser nå, skuffet over meg selv. Jeg burde nok aldri blitt mor jeg!
-
04-06-06, 22:10 #49baremei Gjest
Ã… du og du! Kjenner den følelsen - den nattsvarte samvittigheten som eter deg opp innenfra og ikke gir seg på laaang tid.
Du er slett ikke alene om å ha gjort det der, også ikke-hypo-folk gjør det.
En venninne ringte en gang datteren hennes, på alder med din, var syk og bare skrek. Hun ba meg komme, for hun var så sliten at hun stolte ikke på seg selv og var redd hun kunne skade datteren. Og hun er et av de mest likevektige mennesker jeg kjenner.
Bare det at noen kom og var der fikk henne til å roe seg - har du mulighet til å få litt hjelp når det stormer som verst? En snill nabo du kan ringe? Ellers er jo trilletur ofte greit, morgen, middag og kveld, babyen sovner ofte og mor får klarnet hodet. Mange som har kjørt lange turer i bil - også midt på natten, for å få barn til å sove.
Og hvis du ammer gjør et glass rødvin på mor ingen skade, og kan være nok til at babyen sovner etter litt pupp (ikke si at jeg har sagt det, de sa det på sykehuset når jeg fikk nr. 2
)
-
04-06-06, 22:38 #50
Ikke la samvittigheta ta deg!
Så lenge man bare roper og sier ting. Har selv gjort det når min datter var i samme alder, var gravid med barn nr to i sjette måned, sliten og bekymra og hun gikk rundt og smulte kjeks over hele stua..... og æ var på besøk! Og alene....
Når du blir så sliten og fortvila så gå på bade og la sinne og frustrasjon komme ut! Tross at ungen skriker i et annet rom så ta deg et minutt eller to på badet.
De fleste slitne foreldre har tanker om barn som de vil aldri innrømme at de engang har og det er helt normalt. uten at det betyr at de er ikke glad i barna sine og bryr seg om de.
Ellers så sender deg styrke og tålmodighet.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 19-08-07, 10:18 -
Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
Av Ruth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 19-08-07, 10:18 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat
Bokmerker