Viser søkeresultater 41 til 50 av 51
-
21-06-07, 08:24 #41
Om mineraler, noen severger til litt ekstra magnesium for kramper.
Man må nok prøve seg fram....Jeg selv tar en tablett kaleorid om dagen men ikke alltid.
Jeg kan ha perioder når jeg vil helst krabbe ut av skinnet. Og jeg tipper det har noe med tarmen min å gjøre og tap av kalium når jeg får i meg spor av gluten. Det har bare vært i perioder før, og ble helt borte med glutenfri. Rart. (og melk tåler jeg heller ikke)
-
21-06-07, 09:01 #42
Det er vanskelig å si hvor mye Armour du skal begynne med.
Jeg har jo bare mine egene erfaringer og de er nok ikke allmenngyldige.
I ditt tilfelle er det jo snakk om en overgang fra en Levaxindose og da kan du sikker begynne mer ett grain. Jeg antar at du vil få symtomer etter noen uker og da må du følge på med økning. Det må du hver gang kroppen har tilpasset seg dosen. Da endres symptomene og de kommer du sikkert til å ha i varierende grad til like før du når idealdosen, men ikke la det forstyrre deg.
Noen beholder også en liten dose Levaxin. Det kan gjøre overgangen smidigere og om du ikke tåler den kan du kutte den senere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-06-07, 13:34 #43
Jeg kjøpte også denne tabletten, men måtte nesten dra den ut av hånden på farmasøyten?? Den er IKKE respetbelagt, men bevare meg vel....ble hentet fra langt bak i apoteket og jeg fikk spørsmål om legen hadde anbefalt den?? Neeei....,men jeg har sitringer og tenkte at den kanskje kunne hjelpe. Er den farlig? Jeg fikk den til slutt med disse ordene: "Du får ta den på eget ansvar!!". Sint var hun også.
Opprinnelig skrevet av nora
Som om jeg ikke tar det meste på eget ansvar, men det sa jeg ikke.....
nora....er Kaleroid farlig?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-06-07, 13:57 #44
He, he... jo Kaleorid er farlig hvis man indtager en dosis der svarer til mange gange den daglige - og det daglige behov ligger på over 3 gram... så der skal en del tabletter i hånden før det bliver farligt.... At drikke 15 liter vand på en gang er også farligt... Sikken en underlig farmaceut...
Opprinnelig skrevet av Yvette
Hvis man kun spiser beskedent af animalske proteiner - kan man komme i underskud af kalium.... men læs hellere her på Vitamindoktor: http://www.vitamindoktor.com/cm72/ - og lige i bunden kan man læse om de ellers bedste kilder til kalium....
De 750 mg kalium Kaleorid indeholder kan på ingen måde skade nogen.... selv ikke dem, der ikke mangler kalium og tager pillen ved en fejl...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-06-07, 14:01 #45
Takk Takk Anisa!!!
Jeg er beroliget. Det er et prøveprosjekt bare...men skulle tro jeg tigget om giftige saker. Har nesten ikke våget å spise de, men det gjør jeg nå!! 
Jeg spiser lite, og nesten ikke animalske proteiner i det hele tatt. Jeg velger å leve på kosttillskudd. Jeg orker rett og slett ikke konsentrere meg om matlaging. Og da trenger man vel det meste i tablettform vil jeg tro...
Takk for linken!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
21-06-07, 14:30 #46
Det var en dame som tok enten 8 eller 12 hver dag og fikk hjertestans og hjerterytmefostyrlelser med påfølgende hjerneskade....stor historie, slått opp i avisene og radio og tv..........men en eller to er helt uskadelig hvis man ikke har fått konstatert høyt kalium fra før(noe som er veldig sjelden såvidt jeg vet)
De tar alltid prøver på kalium før operasjoner osv fordi lavt kalium er farlig da. (farlig for hjerterytmen)-. I så fall får de en flytende kaliumdrikk i et lite beger.
-
21-06-07, 17:26 #47
Hei Yvette

Hørtes utrolig skummelt ut Yvette!Jeg spiser lite, og nesten ikke animalske proteiner i det hele tatt. Jeg velger å leve på kosttillskudd. Jeg orker rett og slett ikke konsentrere meg om matlaging. Og da trenger man vel det meste i tablettform vil jeg tro...
Det er ikke bra å få i seg mesteparten av vitaminer osv gjennom piller. Det er vel også noe av grunnen til at leger anbefaler dem som sliter med å spise, og faktisk spise på tross av de tanker osv som følger med. Skjønner godt at det kan være stress til tider, men hjelpe meg, så utrolig viktig! Særlig med tanke på at du har skrevet at du, sammen med Lilja, har slitt/sliter med akkurat det med mat. Da er jo skikkelig næring veldig, veldig viktig.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-06-07, 20:27 #48
Hei Anne Ma! For det første:
Du ser kjempeskummel ut så kan du være så snill å skifte avatar??
(tuller
).
Jeg spiser noe da. Middag blir enten nudler eller Fjordland. Sistnevnte er vel ok? Spiser også bananer og yoghourt, og hvis jeg er ute på "restaurant" sammen med noen (veldig sjelden), så har jeg ingen vegring mot å spise en god middag. Ikke i det hele tatt. Ikke nå lenger. Det er ren nytelse - nettopp fordi jeg aldri gidder stå ved grytene selv...
Og all slanking har jeg (nesten) gitt opp. Greier å holde sånn passe vekt - selv om jeg ønsker meg noen kilo ned..
Ellers takk for omtanken!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
21-06-07, 21:35 #49
Godt å høre Yvette!! Ble litt bekymret for deg ser du. Men da er hjertet falt på plass igjen med de siste ordene du skrev.
Klem! Fra den meget skumle hårdotten
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-06-07, 21:58 #50
Men Anne Ma, du behøvde ikke tatt bildet på en mandagsmorgen da
hihi• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hashimoto's siden 2003
Av Sharon i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 152Siste melding: 25-07-15, 07:28 -
Har hatt hypo / Hashimoto's siden 2007
Av Caroline i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 16Siste melding: 23-05-10, 10:45 -
Struma -2002, ME 2007, Graves siden mai 2009, kjertelen fjernet oktober 2009
Av rutta3 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-01-10, 08:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18
Svar med sitat
Bokmerker