Viser søkeresultater 41 til 50 av 108
Threaded View
-
04-05-06, 12:37 #1
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Hei
Jeg har akkurat meldt meg inn, så hei.
Jeg er ei 26 år gammel jente som fikk påvist lavt stoffskifte i juli 2005. Jeg fødte en sønn i februar i fjor. Etter noen måneder med null energi og så mye søvn som mulig, så kom jeg meg endelig til lege. I følge denne turnuslegen (ikke fastlegen min) så var jeg bare sliten. Hadde jo en baby må vite. Jeg fikk gudskjelov tatt noen blodprøver.
En uke senere ringte han og sa at jeg hadde lavt stoffskifte, jeg visste jo ikke så mye hva dette innebar.
Mine verdier i juli 2005:
TSH: 89
FT4: <; 5,1
Jeg fikk Levaxin og beskjed om å ta 1 tablett a 50ug daglig. Etter dette har jeg tatt mange blodprøver og er nå oppe i 12 tabletter a 50ug i uka. Dvs 86ug pr døgn. Jeg føler meg mye bedre nå og de siste prøvene viser:
TSH: 17,0
FT4: 14,0
Men nå er saken slik at jeg planlegger graviditet nummer 2. Jeg har lest mye om lavt stoffskifte på nettet, og jeg ble litt bekymret siden jeg leste at TSH-verdien bør være under 2,5 hvis man forsøker å bli gravid. Fastlegen min vet tydeligvis ikke så mye om sykdommen, så jeg skrev et innlegg til endokrinologen på Lommelegen og hans svar var ikke så oppløftende siden han fraråder meg å bli gravid nå. Han sier også at jeg har fått altfor lave doser med Levaxin.
Jeg ringte i dag legen min og forlangte å få snakke med henne. Hun la seg flat og sa at jeg kunne øke dosen til 100ug om dagen slik endokrinologen anbefalte meg. Samtidig sa hun at hun skulle skrive et hastebrev til endokrinologen på sykehuset her om min situasjon og mitt sterke ønske om å bli gravid igjen. Håper det ikke er så altfor lang ventetid der...
Det var litt om meg.
Lignende tråder
-
Litt om meg og mitt....
Av Leya i forumet Lavt stoffskifteSvar: 164Siste melding: 28-12-10, 12:37 -
Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-09, 12:12 -
Litt om meg og mitt....
Av Leya i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 25-04-07, 17:33 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32

Svar med sitat
Bokmerker