Side 5 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 73
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Men vi kanjo kommentere tallene bare vi får referanseområdene for dem.

Gitte, hva er referaneområdene for totalt t4 og ft3 hos din lab? Har den en webside hvor det står?

Da kan man taste dem inn i et excel-ark som regner dem om til prosent, eller buke en nettside med same funksjon.

Pasientene både i tyskland og usa og england bruker det til å holde rede på sine doser og symptomer, og for å ha bevis ovenfor sin lege om hvor de føler seg best. man pleier å føre end agbok, på papir eller data, hvor man noterer doser og resultater og hvordan man har det. Jeg har prosent på min også.

Jeg har laget eget ark. (veldig enkelt, med bare rubrikk for dato, dose t4 dose t3, TSH, ft4, prosent, ft3, prosent, og en swtore en for kommentar, hvordan jeg føler megosv.
    Man kan selv legge dem på http://docs.google.com og oppdatere dem på en pc uten excel.

http://www.emmagx.pwp.blueyonder.co.uk/calculator.htm
    http://hpu-info.gmxhome.de/test/laborzettel.htm

Når du har %, er det mye enklere for oss å kommentere tallene.

hilsen
    nora

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Litt MR, og litt annet!

Hei!

Ja da er dagen jeg har gruet meg litt for kommet..., i dag skal jeg ta MR. Vet at jeg ikke får vite noe, men jeg har litt antydning til klaus i heiser og slikt, så det blir spennende å se hvordan dette går.

Ellers så har jeg ett spørsmål til dere som vet det meste. Jeg har hørt at skjoldbruskkjertelen er veldig utsatt for kvikksølvforgiftning? Grunnen til at jeg lurer er at min høye puls ble oppdaget samme uken som jeg fikk skiftet ut min almagam...., og siden de ikke har funnet årsaken til hvorfor den er så høy, så tenkte jeg kanskje det kan være grunnen? (Er litt skeptisk til slikt, men man leiter febrilsk etter svar på uforklarlige symptomer)

Ellers så må alle a en kjempefin uke!!

Mvh Maia

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Amalgam ---det har jeg også gjort, en gang lenge siden. Jeg fikk en reaksjon og sotrt sett lå jeg i senga i to uker dengang.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Deppa..

Sitter her med pcen og griner..., må få dette ut, og gjør det her!
    Dårlig helse, usikkerhet på hva som er galt gjør at jeg stort sett sitter i sofaen. Jentene mine lurer selvfølgelig på hvorfor jeg ikke kan leke med de som før, og hvorfor de ikke får ha med seg venninner hjem...., dette fikke meg til å begynne å grine. Min yngste jente sier: "Mamma, når du griner, blir jo jeg lei meg, for jeg er jo så glad i deg."

Jaja, håper jeg snart får overskudd til å gjøre ting med jentene igjen!!

sorry, følte for å lette på trykket! Er så redd i påvente av resultatet av MRen...

Mvh Maia

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det er vont å ha det sånn. Jeg håper det går bra med MR en og at du får det bedre snart.

Stor klem.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

kjenner meg godt igjen ja, vondt med slik håpløshet.
    Jeg kan egentlig ikke gi deg noen gode råd nå, fordi jeg er akurat som deg nå.
    Minstejenta mi er i barnehave 3 dager i uken, det gir meg litt bedre samvittighet ovenfor henne, ellers hadde hun vel ikke kommet seg ut i sneen i det hele tatt.

Det at det er vinter er nok med på å gjøre dagene tyngere, det er liksom ett ork å komme seg ut da. Prøver å se frem mot sommer og sol.

håper du får bedre dager snart.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard

ÅÅÅÅÅ, såååååå deiliig!!
    Normale funn på Mr'en!! -Uten at det gjør meg merktbar bedre, men det er jo deilig å få bekrefte at det ikke ligger noe der oppe, det høres litt ille ut!!

Nei, nå sparker vi fra, og tenker at det bare skal gå oppover!

Mvh Maia

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Kombinasjonsbehandling

Hei!

Legen ringte og kunne meddele at TSHen min igjen har steget til
    19..., fT4 er 21 mens fT3 var nede i 1,2. Hva betyr dette, at kroppen min ikke klarer å omdanne fT4 til fT3? Legen min vurderer¨å sette meg på kombinasjonsbehandling, hvorfor?

Jeg er så sliten av dette, og er redd jeg aldri kommer til å få normale prøvesvar!!

Mvh Maia

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Rett og slett fordi T3'en din er veldig lav. T3 er det aktive hormonet i kroppen og TSH'en din skriker jo at kroppen ikke får det den trenger. Synes det er fornuftig av legen din å tenke på kombinasjonsbehandling!

Kanskje kroppen din ikke klarer å nyttegjøre seg den syntetiske medisinen? Bare en tanke, men kan være verdt å ta med i betrakningen. Om det ikke blir bedre så får du spørre om Armour eller lignende medisin. Det kan være legen ikke har hørt om det eller vet / husker at det kan være en mulighet. Det er jo flere historier her på Sonjas om dem som har blitt mye bedre på både kombinasjonsbehandling med syntetisk T3 eller kombinasjonsbehandling med Armour.

Lykke til videre, for det blir nok en kamp å finne rett medisinering. Men gi ikke opp håpet!!! Du har ikke prøvd alle muligheter enda
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard

Hei Anne Ma!
    Takk for svar!
    Trodde TSH var ett direkte svar på megden fT4 i blodet?
    Og en annen ting, har aldri hatt problemer med medisinering, har medfødt hypo, kan slikt bare oppstå sånn plutselig?

Har allerede høy puls, har ikke liothyronin en rask effekt, som vil øke pulsen min?

Nei, jeg datt av lasset for lenge siden!

Mvh Maia

Side 5 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
    Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 26-02-08, 18:19
  2. Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
    Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 13-08-06, 23:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn