Viser søkeresultater 41 til 50 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
-
14-09-10, 10:13 #41
Sv: Så fik mor Erfa'en
Det er SÅ pinligt! Og så afslørende! Speciallæger? Årelang universitetsuddannelse? Hvordan i alverden kan de få dem selv til at afsløre offentligt egen uvidenhed og ignorance? Det kan enten ske fordi de ER uvidende eller - fordi de tror at de kan slippe af sted med denne sludder fordi de slet og ret ikke regner patienterne for en skid!? Disse speciallæger må vitterlig tro at vi ingenting kan tænke, overveje og vurdere selv. Den slags læger er de farligste kvaksalvere af alle!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-10, 10:20 #42
Hva skal man si om dette.. Denne legen hadde vel også gått ut fra at f.eks ALLE er høyrehendte ettersom han er så skråsikker på at alle produserer nok t3??
Slik skråsikkerhet syns jeg er skummelt og riv ruskende feil!
Så bra at din mor har en engasjert og omsorgsfull datter da Nielsigne!
-
14-09-10, 11:10 #43
Og denne legestanden som stiller så store krav til dokumentasjon...kunne de da fortelle deg hvor mange dokumenterte tilfeller det fantes av slik "dyresmitte" som skyldtes thyroider? Både nå (for vi er mange som bruker det) og før i tida når alle brukte det

At pasienten ikke føler seg bra er betydningsløst for endokrinologene, det har jeg skjøt for lenge siden
-
14-09-10, 11:34 #44
Hej Nielsigne
Du kan evt. sende dette link til dine forældre? Hvad (ud)gør forskellen mellem det ene og andet præparat, fremgår med all tydelighed af disse før-og-efter-billeder.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-10, 11:52 #45
Tak for linket !
-
16-09-10, 10:29 #46
NU ER LÆGEN OMSIDER tilbage på sin pind, og det betyder, at recepten på min mors t4-medicin fra Skanderborg er på vej.
Jeg har fortalt min mor, at der findes en måde at kombinere thyroid og t4 på og forklaret, at det er i et blandingsforhold, som jeg har læst om her. Det mener hun lyder godt og vil gerne prøve at kombinere.
Men er der mon en eller anden særlig måde, man bør gribe det an på, når man går fra en periode med ren thyroid til en kominationsbehandling? Nogen råd?
Eller springer man bare på det trin i beskrivelsen fra Balderklinikken, som passer bedst?
Min mors humør er gået vældig meget frem. Dette ikke mindst, fordi maven fungerer godt - helt som før, hendes stofskifte faldt!
Hun er dog meget, meget træt, og det passer hende selvfølgelig vældig dårligt. Det er vel binyrerne, som brokker sig, tænker jeg. Og når man er vant til at have ft4 på godt og vel 22, dvs 2 over det aktuelle laboratoriums referenceområde - så er der vel også tale om en kraftig 'ommøblering', tænker jeg. Hendes t4 er nok faldet, mens hendes t3 må være mangedoblet.
REDIGERT: Hun har siden 4. september brugt 125 mg Erfa, svarende til alm omregning og i øvrigt den samme dosis, jeg skiftede til. (Vi brugte også samme mængde t4-medicin).
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 16-09-10 kl 10:31 Begrunnelse: tilføjelse om dosis
-
27-09-10, 08:59 #47
Hvordan går det, Nielsigne? Jeg kom over denne tråden igjen og håper det går riktig bra - både for deg og din mor.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-09-10, 09:07 #48
Jo tak

Min mor er, som jeg skrev i #24, befriet for diverse symptomer på tarmkræft. Så humøret er meget bedre. Hun har været ved stranden og kunne ikke dy sig for at bade - her i slutningen af september - og har været ude at gå tur og ude at samle æbler til de store mængder æblegrød, som traditionen tro skal i fryseren
Lungerne virker bedre nu, så hun igen kan gå tur uden at holde pause. Så jo, der er mange kilometer i hende, bare hun ikke bli'r mishandlet med medicin hun ikke kan tåle
Sist endret av Nielsigne; 27-09-10 kl 09:09 Begrunnelse: tilføjelse af årstid
-
27-09-10, 09:16 #49
Det er skikkelig godt å høre.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-12-10, 21:42 #50
Der er både godt og skidt at fortælle om min mor og Erfa'en. Lige nu en krise, ingen ved hvad handler om!
Hun begyndte at bruge Erfa den 4. september og har, trods træthed inden justering af dosis fra 125 mg til 187 mg, haft mange gode dage. Maven rettede sig, og det samme gjorde humøret.
Så fik hun oven i købet den helt udelte fornøjelse at komme ind til sin endokrinolog, der lyttede til hendes historie om, hvordan hun havde spist af sin datters medicin ... og straks gav hende sin støtte
En uge efter besøget hos endo'en kom der her på min adresse en konvolut med to thyroid-recepter til hende
som jeg så hjalp hende videre med. Min mor havde altså ret i sin vurdering af, at denne læge er god nok ... hvilket jeg efter mine møder med adskillige arrogante læger havde svært ved at fatte kunne være muligt.
Det var selvsagt en enorm lettelse at få lægens støtte, og den første tid var det en ren fest.
I løbet af de sidste måneder har trætheden dog taget voldsomt overhånd. Et stykke af vejen har det vel at gøre med binyrerne. Min mor har haft ret lavt ft3 i lang tid. Desuden har hun formentlig i årevis, inden hun fik behandling, haft subklinisk hypothyreose. I hvert fald har hun fået at vide, at hun lå ' i den lave ende', men at der ikke var noget problem. Samme historie som der findes masser af herinde.
Men i hvert fald er hun meget meget træt nu. Og, hvad der er værre, hendes dårlige mave er startet forfra. Her kan sarte sjæle stige af. Det drejer sig om karrygul afføring mange gange om dagen. Det er tyndt, sprøjtende og usammenhængende.
Muligvis har det noget at gøre med, at hun, i sin kamp mod madleden, en dag spiste 3-4 hele majskolber ... for det var det absolut eneste, hun kunne tænke sig. Jeg selv kan dårligt nok spise en halv majskolbe uden at skulle bøvle med det i en uges tid. Så jeg har en idé om, at det kan have noget med majsen at gøre.
Men kan der mon også være noget andet ind over, noget som lægerne overser? Hun har lige fået lavet en række afføringsprøver og fået besked om, at alt ser normalt ud. Det er da meget godt, men så alligevel er det jo nonsens, eftersom hun har det som hun har det
Jeg har bedt hende finde ud af, hvad der egentlig er undersøgt for. Og så har jeg sat hende i gang med at bruge Brottrunk http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=6/menu=8/ , en herlig ting med levende bakterier og enzymer i, men meget meget sur ... den giver ro i maven, ligesom Symbioflor http://www.helsemin.dk/pi/Symbioflor...r_3972_59.aspx og Udo's Choice Advanced Adults Probiotic
http://www.naturoghelse.dk/shop/udos...ics-3099p.html
Men hvad er der ellers at stille op? Jeg tænker på, at min mor vel er ved at rense ud efter mange års dårligdom. Og det kan vel knibe med at overkomme det! Men der er ingen vej udenom.
Som jeg ser det, slås hun nu med udrensning af kroppen, meget trætte binyrer, måske en risiko for diabetes (på grund af stofskifte + binyrer?) samt muligvis en eller anden ukendt faktor. Jeg ved ikke af, at nogen har undersøgt hendes bugspytkirtel og hendes lever, og det er de to organer, jeg tænker mest på i denne forbindelse. Har anbefalet marietidsel http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm...grp=6/menu=11/ men føler mig derudover på bar bund. Der er hudkløe, mest om aftenen, og det minder vel om noget med leveren?
Probiotika, marietidsel og Brottrunk har dog gjort hende mere godt end det hospitalsophold, hun måtte udholde for ca. halvandet år siden. Her gav man hverken gode råd eller medicin eller så meget som et ordentligt måltid mad (!!) Min far fragtede rugbrød til hospitalet, hvor der ikke var noget, hun turde stole på at hun kunne tåle. Min mor har en immundefekt, som der aldrig er blevet taget hånd om som sådan. Masser af antibiotika er det blevet til i årenes løb. River hun fingeren på en torn i haven, må armen i slynge og så fremdeles. (Har nogle gange tænkt tanken, om hun kunne have gavn af aids-medicin, selvom hun ikke har aids! Så sølle er det. )
Min mor havde gerne kombineret thyroid med ren t4-medicin, uden laktose, fra Skanderborg Apotek. Så havde ft3 jo ligget lidt lavere og ft4 lidt højere. Men den får hun en grusom og langvarig mavepine af, ligesom af Ny Eltroxin og Euthyrox. Så det er ikke en mulighed.
Nu sysler hendes (fast-)læge med tanken om, at hun skal have binyrebarkhormon til maven. Men er det ikke sådan, at binyrebarkhormon er det, man tilbyder, når man ikke ved, hvad man skal stille op? Til gengæld synes jeg ikke at have hørt om tilfælde, hvor det har givet nogen god, varig effekt ...
Heldigvis når hun både omkring lægen og naturlæge /homøopat inden jul, men altså ... Har nogen her mon et råd?
Hun bruger Longo Vital med rosenrod, Ester-C samt b-vitaminer, selen og magnesium. Men skal måske nok have mere af alt - både vitaminer og binyrestøtte?
Der er ikke taget blodprøver af nogen slags i denne omgang. Jeg synes jo, det kunne være smart at tjekke D-vitamin, B-12, bilirubin, kreatinin samt bugspyt. Plus undersøge, om der evt. kan være en eller anden form for betændelse /inflammation som ikke giver normale udslag (hos hende).
Nå. Men hvis nogen har holdt ud hertil, er det flot.
Håber, der kommer nogle bud på hvad man kan stille op /undersøge.
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 16-12-10 kl 21:45 Begrunnelse: tilføjelse: (fast-)læge
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker