Viser søkeresultater 31 til 40 av 88
-
20-07-10, 21:43 #31
Sv: Jeg tror jeg blir gal her...
Du har antistoffer, du har forhøyet TSH og du ligger lavt i normalområdet med ft4... Det indikerer iallfall at en vidre utredning av stoffskiftet kan være på sin plass sammenholdt med symptomene dine.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-07-10, 22:13 #32
Først vil jeg takke for tilbakemeldinger fra dere, setter veldig stor pris på det enten det er den ene eller den andre veien

I innlegget skulle det stått psykiske problemer som legen mente jeg kanskje hadde.
Vel, legen sa jeg bare skulle fortsette med samme dose.
N`Finn, vet ikke helt om jeg forsto hva du mener? At jeg klager uberettiget? At jeg innbiller meg ting.
I såfall burde jeg bli lagt inn for av de symptomene jeg har verst nå så er det veldig dårlig hukommelse, glemmer ord, hører feil når folk snakker, trøtt hele tiden, øresus til tider, frosne legger, blir ekstrem varm om jeg gjør noe som helst, og kald om jeg ikke gjør noe, humør som svinger like ille som en berg og dalbane, gråter omtrent hele tiden, tenker at alle har det bedre dersom jeg ikke er her, hyppige betennelselignende vondter som går over like fort som dem kommer, mm.
Jeg har tatt vitaminer som jegn, kalsium, magnesium og folat i flere år som tilskudd men sluttet med det like før jeg dro til norge den 25 mai. Hadde jeg ikke gjort det er jeg sikker på at jernlagrene mine ville vært dårlig for jeg har alltid måttet ta tilskudd hver gang jeg har sjekket det før jeg begynte å ta det fast. Fra så langt tilbake som jeg kan huske (og akkurat det husker jeg, hehe)
Burde jeg begynne med 25 hver dag eller bare noen ganger i uken? Jeg er jo også så redd for egentlig å gjøre noe jeg kanskje ikke burde gjøre. ÅÅÅÅÅÅÅ det er bare så vanskelig.
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
20-07-10, 22:29 #33
neida Trude !
Jeg er iallfall overbevist om at din symptomforklaring er slik den er !
Så ble jeg, som mange andre her også gjemt i den store psykiske sekken - og til ingen nytte ! Bare til forsinkelse i utredningen !
Nei Trude - det mener jeg virkelig ikke.
Jeg tror deg på ditt ord - jeg har vært der selv.
Det jeg mente, var at blodprøvene dine er like fine som mine var.
Også TSH og fT4 ble hos meg forklart "fine", men det er helt klart at slike stoffskifteprøver er symptomgivende.
På en eller annen måte.
Noen får det slik - andre på en annen måte.
Symptomene dine er ganske lik de jeg hadde.
Det var ingenting annet enn skifte til Tyroid som hjalp meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-07-10, 22:44 #34
AAAHH, ok sånn;-) Sorry men er litt treg i oppfattelsen for tiden

Jeg tar en tabelett hver dag med 50 (vet ikke hvorden jeg skriver det) og det har jeg gjort i et år nå, jeg har sett på prøvene jeg hadde i fjor og de jeg fikk nå og ser at jeg ligger på nesten det samme på TSH og ft4.
Tenkte å prøve å øke dosen da for å se om det hjelper, og jeg lurer på om noen vet om det er for mye å gå opp til en halv pille hver dag slik at det blir en og en halv hver dag, altså 75 om jeg ikke er helt på jordet, hehe
Burde jeg kanskje skaffe meg en pille deler?
En annen ting jeg ikke har skjønt er tyroid, er det istedenfor levaksin eller i tillegg (som sagt jeg er litt treg fortiden).I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
21-07-10, 05:10 #35
Thyroid er tabletter med naturlige stoffskiftehormoner, ikke syntetiske slik Levaxin er og brukes istedet for Levaxin, eller i kombinasjon. Thyroid er laget av tørket skjoldbruskkjertel fra svin og inneholder derfor alle de hormonene kjertelen produserer, ikke bare litt av det ene slik Levaxin og de andre syntetiske medisinene gjør. Om du søker på Erfa thyroid eller Armour thyroid på forumet her, finner du masse info om det.
Her i landet er det å få på registreringsfritak via lege og apotek. Hvordan det er i Egypt vet jeg ikke. Thyroid inneholder jo en bestanddel av svin, og det er kanskje ikke helt greit i et muslimsk land?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
21-07-10, 09:25 #36
Den økningen du beskriver er den samme som legemiddelhåndboka sier man bør bruke. 25µg hver 2-6 uke når den totale dosen er under 100µg og deretter (om prøvene og symptomene tilsier at en økning er fornuftig) 12,5µg hver 2-6 uke.
Det man skal være oppmerksom på er at den ølkningen anbefales å ta med saktere fart når man er eldre siden stoffskiftet naturlig reduseres når man blir eldre og toleransen for svingninger også reduseres da. Jeg er midt i 30-årene og har hatt økning nesten hver 2. uke opp til 100. Kroppen skal ha tid til å fordøye endringene.
Symptomene på at man har fått llitt for mye er hjertebank og uro.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-07-10, 11:04 #37
Det er det derre mystiske µ-tegnet ?
Det får du fram ved å holde Alt-Gr tasten nede og trykke på M-tasten.
My (noen sier mju) er betegnelsen for en milliontedel.
100µg = 0,1mg - så du kan komme unna det ved å regne om til milligram da
50µg/dag er jo en svært liten dose da, og er gjerne en dose man passerer i behandlingsoppstarten på vei til en dose som passer. For å prøve å erstatte det kjertlen produserte med Levaxin, regner man med at doser på 125 for små mennesker og opp i 200 for store mennesker. Noen sier også ca. 2µg pr. kg. kroppsvekt.
Føler med deg Trude, og treghet er jo et typisk symptom på at dosen er for lav da.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-07-10, 11:04 #38
AAhh takker;-) Da ble jeg litt klokere

Det er lov for muslimer å bruke medisiner som inneholder svin, dersom det er absolutt nødvendig men da bør alt annet være prøvd ut først, så jeg regner med at det kanskje selges i Egypt også;-) I Egypt får man jo sterke midler uten resept også som man aldri ville fått i Norge;-)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
21-07-10, 11:42 #39
Hei Trude

Jeg forstår det slik at du i likhet med mange andre har vært hos en lege som er relativt kunnskapsløs når det kommer til hypothyreose. Du ligger innenfor referanseverdier, men lavt og har symptomer og denne legen foreslår at du fortsetter på samme dose
Her er en link om lavt stoffskifte som gir en god oversikt over mulige fysiske og psykiske symptomer relatert til sykdommen: https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8596&page=2.
Det er godt at du selv ser at en økning er det som nå er nærliggende å prøve. Det er alltid godt å ha en lege som støtter en slik økning, helst foreslår den - men det ser ut til å være litt få av de. Selv sluttet jeg for lenge siden å spørre min lege hva som burde gjøres når blodprøvesvar forelå. Det resulterte nesten alltid i samme svar, merkelig likt det du har fått: fortsett på samme dose. Bortsett fra i de tilfeller det var en stjerne som markerte blodprøvesvaret. Jeg doserer meg nå selv, opp og ned ut fra symptomer og spørr ikke legen. Jeg bare informerer han om hva jeg har valgt å gjøre.
Så til økningen. Det er så individuelt hva som her fungerer. Selv ville jeg fått hyperreaksjoner om jeg økte med 25mg hver dag, men jeg er ikke deg. Og jeg har aldri vært spesielt glad i hypersymptomer og har derfor funnet ut at det er bedre å øke litt, for så øke igjen og dermed unngå å sannsynlig måtte redusere igjen. Opp og ned har jeg jeg drevet mye med og det betyr dessverre at kroppen min blir et eneste virvar av symptomer fra enten høyt eller lavt og ofte en salig blanding. Og dette over mnd. Jeg har prøvd og feilet og funnet ut at tålmodighet og en forsiktig økning fungerer best for meg. Hva som fungerer best for deg kan du bare selv finne ut av. Det er mange doseringsmuligheter selv mellom 50 og 75 har jeg funnet ut
Men det finnes vel ingen tungtveiende grunner til å fortsette på samme dose da denne er lav, du ligger lavt i referanseverdiene og du har symptomer?
-
21-07-10, 12:24 #40
De referansene jeg har funnet sier 1,4-1,7µg pr kg kroppsvekt som endelig dose for de fleste, men adskillig mer for enkelte. Det avhenger av opptaket i tarmen og hvor god kroppen din er på å omdanne t4 til t3 (som jo er det den bruker). Dermed er det naturlig med store variasjoner i behovet.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker