Viser søkeresultater 31 til 40 av 88
Tråd: Thyroid USP til danskere
-
07-02-10, 22:39 #31
Sv: Armour til danskere
Har du tenkt å stige om direkte til Erfa Thyroid, eller velidg sakte og gradvis? Begge deler går jo an.
Dessuten er det jo også et spørsmål om du skal få målt cortisol osv og alt det der, før du begynner.
En del har steget om gradvis, ved å erstatte litt av dosen med litt Thyroid.
Du tar jo liothyronin allerede.
Noen sier at Thyroid er litt snillere.
Jeg har lagt merke til at Thyroid har en forsinket effekt, og at det derfor kanskje er snillere mot binyrene. Levaxin og liothyronin virker for fort og virkningen forsvinner for fort, mens Thyroid liksom er mer langvarig og derfor snillere mot kroppen.
-
08-02-10, 01:28 #32
Hej Nora
Er det rigtigt at Thyroid bliver længere i kroppen?
Jeg har læst at det helst skal tages 2 gange dagligt fordi det bliver brugt hurtigere end de kunstige hormoner.
Jeg går også og kigger på dem jeg har stående.
Man kan vel ikke tage skade at tage T3 som de indeholder, hvis kroppen er god til at omsætte T4 til T3?
Min T3 er altid i det normale område, mens T4 er lidt for lav og TSH på 15 - måske lidt lavere nu pga forøgelsen af Euthyrox.
Måske er det en god ide at prøve at gå over til Thyroid gradvis så man bedre kan mærke hvordan det virker.
Pjevs- er liothyronin ikke T3 hormon? Hvad sker der når man tager det?
Mvh AdamEfter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.
-
08-02-10, 11:50 #33
Neh - de lever like lenge vil jeg anta. Men det er vel ikke studiebekreftet ?
Man kan heller ikke sammenligne en tablett som kun inneholder ett hormon, men en som inneholder alle sammen.
Multidosering er ikke naturlig.
Det er ikke den måten kroppen deler ut sitt T3 på. Kjertelen gir fra seg sitt T3 ved "oppstandelsen". Kveldsverdiene er rundt halvparten av hva det er om morgenen.
Levaxin brukes ikke før leveren har omdannet det til T3, og det tar 3uker. Levasindosen er det nok likgyldig hvornår man tar.
Liothyronin, som er T3, stiller seg helt anderledes.
Jeg prøver iallfall først hvordan de er å dosere medisin som kroppen gjør det.
Så kan man jo prøve seg litt frem hvis det ikke fungerer optimalt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-05-10, 16:16 #34
Sv: Lavt stofskifte uden kendt årsag.
Hej!
Jeg er ny på formuet her, og har ikke fått med meg tidligere innlegg, men jeg ser at du er dansk og ønsker å teste naturlige alternativer til Euthyrox?
Jeg er en norsk student bosatt i Århus som er svært interessert i finne en læge som skriver ut Armour/Erfa el. lignende.
Har du lykkes i å få teste?
Mvh. Ida
-
22-05-10, 16:49 #35
Hej zzzida
Ja, jeg har fået to recepter på Erfa Thyroid
Jeg kan anbefale dig at finde en såkaldt orthomolekylær læge eller en såkaldt naturopatisk læge i dit område, fx en af disse: http://mayday-info.dk/holistiske-lae...i-danmark.aspx I nogle tilfælde er det samtidig en læge, der kan hjælpe dig med Erfa også.
Der kan gå lang tid, fra du sender recepten og til du får din medicin. I Danmark må patienten importere denne selv på grund af vores stive, konservative anti-thyroid-system. Jeg sendte mig recept pr. epost den 20. april og venter endnu. Hvis du får en læge til at skrive en recept på thyroid fra Glostrup Apotek, kan du sikkert have den i løbet af ganske få dage - men portionerne er meget små og prisen ret høj i forhold til, hvad Erfa'en koster. Egentlig ville jeg meget gerne støtte et dansk produkt, men altså ...
Læs evt. også her:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...6379#post86379
og
https://www.stofskifteforum.dk/showt...6947#post86947
Jeg sendte først en epost til et par apoteker. Da jeg fik svar, skannede jeg den ene af mine recepter ind og sendte den i en ny epost sammen med mit visakort-nummer (så behøver man ikke betale noget forud).
Derefter sendte jeg recepten af sted i almindelig papir-post. Har skrevet til apotekeren og sikret mig, at den er nået frem.
Da jeg fik epost fra apotekeren for en uge siden, havde hun stadig ikke set min Erfa ... Men hun lagde også ud med at sige, at det ville tage 3-5 uger, før den kunne være i Flensborg, så det er vel ok endnu. Hvordan det så går i tolden er en anden sag. Men da thyroid er tilladt i hele EU, SKAL de lukke den ind ... Muligvis med et par chikane-dage/-stempler undervejs, hvem ved.
Send en melding til mig, hvis noget af dette er uklart.
Nielsigne
... og så fik - købte - jeg to recepter fra begyndelsen, efter anbefaling herfra. For når den første sending er ved at være brugt op, sender man den anden recept og har på den måde et forspring. Hvilket jo sandelig også er nødvendigt med de her leveringstider .... Måske er det nemmere for dig at ta' recepten med til Norge, næste gang, du er dér? Jeg har overvejet at ta' til Norge med en recept ... Men æh... ved ikke, om turister får lov at gøre den slags ... På den anden side, så kunne det vel være farligt for en eller anden turist ikke at ha' sin medicin?
Nå, bare spekulationer
Recepterne kostede 300 danske kroner i alt. Dertil kommer 103,41 Euro for 500 tabletter à 125 mg (2 grains) + fragt. Nok i omegnen af 1200 dkr. Der skulle være nok til et års tid ...Sist endret av Admin; 22-05-10 kl 17:09 Begrunnelse: Redigeret + link udskiftet. Venligst undlad at henvise til navngivne lægekredse.
-
22-05-10, 17:10 #36
Sv: Thyroid USP til danskere
Glemte at fortælle, at jeg også betalte dkr. 1000,- for en konsultation. Det skulle have været en time, men lægen gav sig vældig -overraskende - god tid

Jeg tror bestemt ikke, man kan få thryoid uden denne konsultation, hvilket jo også bare er helt fint.
-
22-05-10, 18:13 #37
Og - Norsk resept vil gjelde i hele EU.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 01:42 #38
Jeg synes lige, jeg vil tilføje, at nogle har haft glæde af at kontakte en læge, der er med i foreningen Læger uden Sponsor. De arbejder ikke pr. definition med alternative lægemidler, men de arbejder pr. definition ud fra ideen om, at læger ikke skal underlægge sig industriens luner og doktriner. Jeg gætter på, det er derfor, nogle påstår - eller har erfaret - at der inden for denne forening er procentvis flere læger, der er villige til at skrive en recept på thyroid.
Man kan jo godt være heldig at træffe en læge, der ikke er med i nogen som helst særlig forening eller af nogen speciel orientering men som alligevel skriver sådan en recept ... En læge, der skriver den fordi h*n mener, det er det, der kan gøre størst nytte for patienten. Men det kræver nok samtidig, at lægen har en del tillid til patienten.
Under alle omstændigheder kan man vist være sikker på, at lægen selv ikke siger til nogen, hvis h*n har skrevet sådan en recept.
Derfor kan man vel også sige, at vi her hver især bør være diskrete med hensyn til, præcis hvem der har skrevet hvilke recepter.
-
30-05-10, 13:35 #39
Sv: Så fik jeg Erfa'en
Hej!
Ville bare takke for de utfyllende opplysningene jeg fikk av deg.
Forsøkte å trykke på lenken til den opprinnelige tråden, men den fungerte ikke, så skriver det her i stedet.
Lykke til med Erfa
-
30-05-10, 14:43 #40
Sv: Så fik jeg Erfa'en
Det var da hyggeligt af dig

Håber, du finder det, du har brug for! Nu har jeg jo fået Erfa, så jeg ved jo nu, hvordan man importerer
Hvis du har brug for nogen praktiske oplysninger, så skriv bare til mig (jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan man laver en privat melding
) - jeg har fx nu erfaring med at spore en lillebitte pakke, en såkaldt Päckchen hos det tyske postvæsen 
Også jeg har nu forsøgt at finde den tråd, du nævner - fandt den i min gmail - men den kaldtes ugyldig. Har sendt besked videre til webmasteren - selvom det har du måske også?
Nielsigne
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Råd til danskere
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 19:24 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57
Svar med sitat

Bokmerker