Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
-
20-06-05, 20:43 #31
Det er en skandale at dem lar deg gå og være elendig for noe som for lengst er konstartert hos deg. (forhøyet kalcium)
Les litt mer på siden www.parathyroid.com, han tilbakeviser at det fins noe som heter bare litt forøket kalsium.
Det er livsfalrig og du har stor risiko for å få hjerteinfarkt.
Åssen er blodtrykket ditt forresten?
Jeg blir litt oppgitt for at du ikke får hjelp med noe så åpenbart, høyt kalcium.
Man burde gå til avisen for det.
Og å henge på folk en psykisk diagnose for dette, det er velkjent at høyt kalcium gir depresjon og psykiske plager.
nora
-
20-06-05, 21:38 #32
Hei nora! Takk for at du engasjerer deg.
. Jeg bruker Cozarr for høyt blodtrykk. Har brukt det i ca. 3 år. Jeg har nå litt av hvert å ta opp med legen til torsdag. Kanskje jeg får gehør hos han. (vikar til fastlegen)
Takk for all hjelp og gode råd til dere alle. :x ???
-
20-06-05, 23:06 #33
obsann, det var litt og sette seg inn i , merete.
. Skal printe det ut og lese gjennom det i morgen. Er for trøtt nå. I første omgang skjønner jeg ikke så veldig mye. Takk Merete.
-
21-06-05, 07:51 #34
Godmorgen alle sammen!!
Nå har jeg brukt mesteparten av natta på å lese artikkelen PARATHYOID. Jeg med mine dårlige engelskkunnskaper skjønte mesteparten, og med hjelp av ordboka gikk det forholdsvis greit. Artikkelen gav meg mange aha-opplevelser, og NÅ har jeg virkelig noe å slå i bordet med til legen. Tusen takk til alle i forumet som har hjulpet meg så langt.
-
21-06-05, 08:46 #35
Detr fins mye rsrt på internett men parathyroid-siden er seriøs.
Jeg har selv en dame i nær bekjentskap som har disse symptomene og som for en stund siden fikk målt høyt calcium. Ikke noe er skjedd videre.
Hvem på AHUS er det som ikke har gjort noe med din høye calcium? Vi hører nemlig til AHUS her.
Her er vi som tar levaxin og har lav TSH av den grumm (noen av oss) og får diverse problemer med legene fordi de frykter at vi skal få osteoporose, og så har dem deg hvor økt parathyreoideahormon driver dag og natt og løser ut for mye kalcium fra kknoklene dine, og de gjør ikke noe med det. Hos oss er det en hypotetisk frykt, det er ikke bevist ved kontrollstudier, og hos deg er det et faktum.
nora
-
21-06-05, 14:28 #36
Hei Nora!

Jeg har gått fast til dr. Brevik (et forferdelig damemenneske) på N4. Var også en gang hos dr, Følling, men han heller gjorde ikke stort bortsett fra å sende meg til ITT-test.
-
21-06-05, 14:50 #37
Er egentlig fornøyd med Kari Lima der. Hun fortalte meg ifjor at hun har en pasient på Armour . Om hun har flere på Armour nå vet jeg ikke.
Men Nermoen (forferdelig damemenneske også) kjeftet på meg hele timen når jeg ville gå tilbake på levaxin når jeg fikk en TSH på 4,6 (grensen da var 4,5, er nå 4) når jeg måtte kutte ut levaxin for å se om min TSH ble høy (min TSH når jeg begynte var 2,5 så jeg måtte kutte ut for å få en ordentlig diagnose).
Jeg tror at de fleste endokrinologer der og andre steder driver hovedsakelig med diabetes. Unntatt thryeoideapoliklinikken på Aker vel.
nora
-
23-06-05, 15:15 #38
Nå er jeg fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Var hos legen igjen idag og ba han om å lese artikkelen om Parathyroidea. Han hadde ikke særlig tro på ting som ble hentet ut på internett. Legen på Ahus skrev at jeg var frisk og at mine symptomer var av psykisk art. Jeg skulle bli vurdert på ny hvis mitt kalsiumnivå oversteg 2,8. Han trodde nok at dette var mere reelt Han var grei nok, satt og hørte på at jeg sippa og grein i en halv time, skjønte at jeg hadde problemer (psykiske mente han vel), men kunne ikke hjelpe meg med noe i og med at han ikke kjenner meg. :x Dette var vikaren til fastlegen. Skal til fastlegen på onsdag, men jeg tror ikke jeg kommer noe videre. Har kjent han i 22 år, vi har en god dialog men kanskje det nå er på tide å skifte lege??? Jeg vurderer nå i første omgang å gå til en eller annen privatklinikk og bli operert der. Har noen av dere greie på om det i det hele tatt finnes en privatklinikk som driver med hormoner/stoffskifte.
-
23-06-05, 16:33 #39
Du kan prøve Dr. Helberg på Colosseumklinikken, det koster ca 2-300kr når du ikke har ham som fastlege. Jeg tenkte at du kunne spørre ham om calcium-spørsmålet.
Ellers kan du skrive til thyreoideapoloklinikken på Aker, men jeg kan ikke love at de kan se på deg.
Det er imidlertid helt klart at 2,8 er er for høyt krav for calcium, når den øvre grensen er 2,55.
Legene på sykehus ser hver dag avvik på blodprøvene, og ser at det ikke gjør noe.
De ser at pasienter som har calciun over 2,8 kan ha hjeretearytmier, mens de under ikke har det, så da er det ikke akutt forlig å ha litt høyt calcium.....
Men calcium er det tettest kontrollerte stoffet i kroppen, og skal ikke utenfor referanseområdet.
Jo bedre nyrene fungerer, jo lavere vil det forhøyede kaocium være.
Du må forresten få målt ionisert kalcium, samt selve hormonet PTH.
nora
-
26-06-05, 11:58 #40
På hyper-forumet på thyroid.about.com var det for nylig en dame fra holland som dro til thailand hvor hun hadde bodd før, og fikk fjernet symtomgivende knuter fra thyreoidea.
De ville ikke gjøre noe med dem i holland fordi de nekter for at de kan gi symtomer før de er 3 cm.
Line her hadde knuter i thyreoidea også, og masse symptomer.
De er eksperter det i Bangkok sier hun fra holland. Thyroid nodule = adenomer eller knuter på thyreoidea er hyppig i Thailand sier hun.
Da kan de kanskje også være flinke på parathyreoidea.
http://www.bangkokhospital.com/engli...roidectomy.asp
Ikke det at jeg anbefaler det, men bare for å informere. Du kan finne historien hennes på hyperforumet .
nora
Svar med sitat
Bokmerker