Viser søkeresultater 31 til 40 av 117
-
11-09-05, 23:27 #31baremei Gjest
Jeg synes det bør gå 6-8 uker, kanskje til og med 12 når dosen nærmer seg 3 grain, mellom hver økning. Individuelt, selvfølgelig, men hvert minste, mikroskopiske symptom på for mye, som uro, hjertebank mot kvelden osv. må følges med på.
INGEN ønsker å tryne slik jeg gjorde etter 8 måneders fantastisk opptur, enda jeg var så forsiktig forsiktig.
Sett i ettertid gikk det for fort, og det forteste jeg økte var 1/4 grain hver 4-6 uke. Det var for fort etter at jeg passerte ca 2 grain.
Går det bra er det flott, men følg med!
-
12-09-05, 19:12 #32
Jeg økte til 3 grain i sommer. Og er det dager jeg føler at jeg trenger "litt ekstra" så tar jeg 3 1/2. Jeg er litt redd for å gå over 3 grain permanent siden det er høyeste anbefalte dose fra produsenten. Men jeg var ikke oppe i 3 grain før i sommer - 9 mnd etter at jeg begynte med Armour.
Og jeg sover godt om natten, og kjenner ikke noe hjerteklapp eller varmefølelse. Jeg kan ta 3 1/2 grain på en gang uten problemer. Har glemt dosen en gang i sommer, og tok alt om kvelden. Sov like godt.
Jeg skjønner godt at du er skuffet. Det er lett å få store forhåpninger til en ny medisin. Mange rapporterer om stor effekt etter kort bruk. Det går an som meg, å merke bedring gradvis.
Jeg ville ikke kombinere Armour med Levaxin, men ser at det er vanlig for flere. Det er vel individuelt hva som føles best. Jeg tror jeg er svært nær min idealdose.
Om morgenen sykler jeg til barnehagen med 2-åringen. Så er det å sykle til jobb, og det er en ganske tung jobb. Så sykle og hente i barnehagen, og gjerne handle også. Nei, det går ikke fort men det går da på et vis. Regner det som nok trening, over 1 time daglig. Og noen turer ut i helgen også.
Og jeg sover gjennomsnitt 7 timer. Er fornøyd med det i forhold til hvor mye jeg sov før. Synd at jeg har sovet bort så mye av livet mitt.
-
12-09-05, 19:54 #33
Er nok mye sant i det dere skriver her om armour. Jeg lurte på om det går an å ha noen andre sykdommer også, eller om det er stoffskiftet alene som er årsaken til mine plager. Føler på en måte at det ikke er stoffskiftet som er årsaken for jeg er ikke tykk og har aldri vært det, og det eneste symtomet som er her hos meg er trøttheten. Er utmattet hele tiden. Føles som kronisk tretthet. Selv om jeg ikke har gått på medisiner lenge er det jo litt rart at medisinene ikke har virket i det hele tatt da, liksom. Bare lurte på om det er noenmuligheter for at det er noe annet i bakgrunnen som ligger bak trettheten og at stoffskiftet kanskje bare er en medfølger? Ja ja, dette blir jo bare grubling, men greit å vite om det er noen som vet noe liksom. Er jo mange med gode kunnskaper her inne.
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
12-09-05, 19:59 #34baremei Gjest
Nå husker ikke jeg hele historien din, men hvis stoffskiftet ditt ikke feiler noe og du tar stoffskiftemedisin tror jeg du hadde blitt syk av den. Det ville jo vært som solid overdosering for oss andre, tror jeg.
Alt i alt høres det jo ut som du kunne øke litt, da.
Hvordan er prøvene dine etter at du begynte på armour? Verdiene før du begynte er jo soleklare, og målet bør være en TSH rundt 1-1,5, kanskje enda lavere, og en FT4 i øvre halvdel. Beveger det seg i riktig retning?
-
12-09-05, 20:05 #35
Jeg har også noen problemer med å forstå at en liten Levaxindose skal kunne hjelpe meg, men jeg baserer dette kun på egene erfaringer.
På meg virket Levaxinen meget dårlig, men blodprøvene var bra.
Nå er jeg veldig bra, men blodprøvene er dårlige.
Jeg tenker vel omtrent slik : Om jeg tar en liten tilleggs dose Levaxin vil blodprøvene bli bedre - men mest sansynlig vil jeg ikke kjenne noe til det.
Altså legen blir lykkelig av det, men ikke jeg ?
Hva er da vitsen ?
Om det er slik min tro har landet på, er det jo bare en numerisk kosmetikk som legen har glede av.
Men jeg kan jo ta helt feil ? Eller ikke forstå poenget med et så lite tillegg.
Jeg er som deg Marge, i ferd med å anta at 3Grain er litt lite. Har lav fT4 og jeg symptomene fra hodet er ikke borte. Sov veldig bra en stund, men er nå blitt mer ustabil. Jeg forstår ikke pakningstillegget slik at det er uheldig å ta mer, bare at en thyroxinresistens da er mulig. Og det vet jeg med sikkerhet at jeg ikke har.
Jeg kan jo velge å forsøke 25µG Levaxin eller å øke med 1/4Grain.
Finnes det noen som har begynt med Levaxintillegg fordi Armour ikke hadde tilstrekkelig effekt på symptomene ? Og som følte at det hjalp ?
For meg teller det ikke at legen ordinerte dette fordi denne syntes blodverdiene var for lave.
Det må være en symptomrettet begrunnelse og at en høyere dose Armour ikke var mulig eller virkningsløs.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-09-05, 20:30 #36
Det fins alltid noen som ikke har det bra med for lav ft4, Finn.
Mange av dem på de andre forumene.
Men noen klarer seg bra med høyt ft3 og lavt ft4 slik det blir på Thyroid.
-
12-09-05, 20:45 #37
Så du mner at en vanlig person ville blitt syk? Hvordan syk da liksom? Selv merket jeg at jeg ble litt varm rett etter jeg tok morgendosen på 1 grain armour og 25 mikrogram levaxin i starten. Kunne liksom svette litt bare jeg gikk til skolen og var litt stresset for å rekke timen. Hadde ingen symptomer ellers. Nå har jeg brukt denne dosen noen uker og skal ta nye prøver for første gang på armour om ikke så lenge. Har ikke slike følelser av varme/hete på morgendosen på 1 grain og 25 mikrog nå. Hva betyr det?
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
12-09-05, 20:59 #38
Hei
Jeg trengte den lille tilleggsdosen med Levaxin - kanskje det hadde vært det samme om jeg hadde økt med Armour....prøvde ikke, så det kan jeg ikke svare på. Ihvertfall, så har jeg brukt og bruker 2.5 grain Armour og 25 mcg Levaxin pr dag. Skal på Balder i begynnelsen av oktober - skal ta blodprøver snart. Er jo litt spent på resultatet - selv om det som betyr mest er at formen generelt er ganske bra. Kosten har og veldig mye og si for meg og dagsformen.
Sist jeg var der (24.juni) fikk jeg beskjed om ikke å øke dosen, men fortsette på denne til neste gang.
-
12-09-05, 21:15 #39baremei Gjest
Nå husker ikke jeg hele historien din, men hvis stoffskiftet ditt ikke feiler noe og du tar stoffskiftemedisin tror jeg du hadde blitt syk av den. Det ville jo vært som solid overdosering for oss andre, tror jeg.
Alt i alt høres det jo ut som du kunne øke litt, da.
Hvordan er prøvene dine etter at du begynte på armour? Verdiene før du begynte er jo soleklare, og målet bør være en TSH rundt 1-1,5, kanskje enda lavere, og en FT4 i øvre halvdel. Beveger det seg i riktig retning?
-
12-09-05, 21:55 #40
TSH-en min ble null før jeg passerte 2Grain. fT4 var da 8-!0 og steg ikke i perioden som jeg økte til 2,75. Da jeg hadde brukt 3G i 8 uker var fT4=15, men da gikk jeg ned til 2,85 fordi hvilepulsen steg for mye. Etter 10 uker på 2,85G var fT4=11. Nå har jeg gått 2uker på 3 og vil måle om noen uker.
Jeg har igjen å se om hue mitt kan bli hva det forøvrig "aldri" har vært. Jeg må vel være ærlig å si at de peiodene hvor jeg var skikkelig dårlig har jeg ikke mer, men det er ønskelig at det blir noe bedre.
Jeg håper at det er slik du sier Nora, og tolker det slik at det er et lite håp for meg også.
Det er bare det at min erfaring sier meg at jeg ikke kan sammenlikne fT4 som målt på Armour med den som er målt på Levaxin.
På Armour fungerer jeg mye bedre med fT4=8 enn på Levaxin med fT4=28.
Det siste alternativet medførte store smerter,lav temperatur og vektøkning. Det første alternativet fjernet alt dette !
Sist jeg målte sa jeg fra at jeg også ville måle fT3, men det ble avglemt.
Sportyboy, jeg forstår ikke første del av spørsmålet ditt.
Armour inneholder også T3. Denne kan gi litt varme en times tid etter inntak, men det går over etterhvert. Dette bør jo gå over før man forsøker å øke. Gjør det ikke det kan det være et tegn på at dosen er i høyeste laget, men dette må en nok tåle en tid før en kan konkludere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker