Viser søkeresultater 31 til 40 av 49
-
10-10-08, 13:01 #31
Re: Armour - dosis
Så den finnes i Tyskland, kan jeg spørre om prisen ? Og skal man levere resept ?
Det var en reel dose du prøvde, men man kan ikke ut fra tidligere doser av syntetisk monosubstitusjon beregne dosestørrelser på Armour.
Ved første gangs oppstart med Armour anbefales lave doser, men nesten alle går jo over fra en syntetisk behandlig som har vart lenge, og som virker for dårlig.
Der kan man nok starte høyere. Prøv 1G/dag ?
Du kan jo prøve å være litt ekstra merksom og legge merke til symptomendinger.
Hvilepuls og morgentemperatur kan også støtte i dosebedømmelsen.
Armourprodusenten anbefaler en hurtig økning til en normaldosering, som de anslår til å være 2-3Grain/dag. Mange tåler godt å øke hurtig til å begynne med, men ikke alle.
Tilvenningstiden er 6-8 uker, men dosen kan godt økes hver annen uke til å begynen med, og du kan jo prøve å øke i trinn på 1/2G så lenge dosen er under 2G/dag.
Senere, hvis det er nødvendig med en finjustering, bør en nok vente lenge og endre i små trinn.
Hvis man skulle beregne ut fra Levaxindosen allikevel, så skal du over 4Grain/dag.
I pakningsvedlegget til Armour antyder man at det det er noe iveien med tarmopptaket hvis dosen skal over 3G/dag.
Jeg har selv ligget både på 4 og 5, men D-vitamin i store nok doser gjør at jeg nå bruker 2,25G/dag.
Det nærmer seg også skjæringspunktet hvor min TSH ble null. (1,75G)
Så får vi håpe det er din medisin.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-08, 14:03 #32
Hej Hansen
Ja, jeg købte det i Flensburg, og min læge skrev recepten ud så jeg ville have medicin nok til ca 3 måneder, så vi kunne se om det nu er noget der fungerer.
Prisen er 1240 kr - og de 40 kr er forsendelsesomkostninger, og jeg har fået 2 glas Ã~ 30 mg med 100 tabletter i hver, og 2 glas Ã~ 90 mg med 100 tabletter i hver.
Apotekeren skriver til mig at der er produktionsproblemer med Armour Thyroid i doser der er højere end 90 mg, så derfor har de delt det op som beskrevet ovenfor!
Jeg har læst på den seddel der følger med, ja, den sidder uden på glasset, og jeg kan se du er enig i doseringen, så jeg har startet med 90 mg i dag!
Jeg må jo prøve mig frem, jeg har ikke haft det så dårligt længe som jeg har haft det denne uge her, har det fuldstændigt i kroppen som om en influeza hærgede, det er det bare ikke, det er som dengang inden jeg begyndte på Eltroxin. Min læge havde også advaret mig og fortalt jeg kunne få det sådan, og det er meget ubehageligt. Men selvfølgelig har jeg jo også været 2 uger på ferie hvor jeg ikke har levet ligeså sundt som når jeg er hjemme
dog har jeg hver dag fået mit D-vitamin!
Jeg fik svar fra det apotek i Norge som du sendte en link om, og de sagde at de ikke sender til Danmark, men det gør apoteket i Flensburg altså.
Jeg glæder mig inderligt til at se om dette virker. Det er bare så hårdt at have det så dårligt og ingen smertestillende medicin virker på alle de smerter jeg har i hele bevægeapparatet, og jeg er så træt at bare det at skrive sådan et indlæg gør mig helt flad.
venlig hilsen
Karina
-
10-10-08, 18:06 #33
Hej Karina

Hvad med at spørge den flensburgske apoteker om Westhroid? Er fuldt ud lige så godt (og lige så gammelt) lægemiddel, godkendt i EU (så vidt jeg husker) og er altid tilgængelig i alle styrker. Om prisen er anderledes - ved jeg ikke. Jeg betaler ca 400 dkr for 100 stk Ã~ 2 grain (130 mg) inkl. forsendelse.
Har dette apotek i Flensburg en hjemmeside?
P.S. Som Hansen vist også skrev - det er IKKE det samme som Eltroxin, som kun indeholder lager-hormonet. I Armour får du direkte også det aktive T3 med. Dvs. du vil kunne mærke "noget" kort tid efter indtagelsen og indtil du ved/mærker, hvor dit personlige behov/leje skal ligge - bør du være opmærksom på hjertebank og den slags, så du kan sætte dosen ned indtil din krop begynder at følge med/vænne sig til de nye hormon-miljø. Start ikke for hårdt, hvis du ikke vil overbelaste kredsløbet og hjertet unødigt.
Det anbefales at indtage thyroid-præparater på tom mave, dvs. ca. 1 time før et måltid.
Læste også, at meget grov kost kan ophæve en del af virkningen af thyroidmedicin.
Hvis vitamintilskud indeholder jern og kalk, eller et kalktilskud alene - skal Thyroidmedicin indtages mindst 2-3 timer efter (eller før) indtagelsen af vitamin m. jern og/eller kalk.
Det samme gælder alle former for syreneutraliserende midler. Må ikke blandes sammen med thyroidmedicinen, hvis den skal altså kunne beholde sin virkning.
Antidepressiva som Zoloft, Paxil, Prozac og lignende kan forværre skjoldbruskkirtlens tilstand således at lavt stofskifte eller højt stofskifte kan forværres, som følge af interaktionen med thyroidmedicin.
Kilde: Bl.a. http://thyroid.about.com• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-10-08, 18:54 #34
Hej Karina, det var jo en stor handel.
Jeg har betalt ca.400,-for 100stk 2Grain i flere år, men nå er den steget til 500.
Det koster den også fra AntiAging - (synd dere ikke kan bestille der).
Altså kr.2:50 for 1Grain.
Du har fått 400Grain for 1200 og det er ikke ret meget dyrere enn det billigste.
400Grain for 100 dager......det burde være rikelig.
Er det noen av disse : http://www.nelso.dk/de/flensburg/apotek/ ??
Oppstart på 90mg er av den mere barske sorten - den kan slå tilbake i form av overdoseringssymptomer.
Hvis den skulle gjøre det - etter en uke eller så, ja så er det bare av få dagers varighet.
Det eneste man kan merke er litt urolighet og litt hjertebank.
Jeg vil mene at den gjør det kun i et fåtall tilfeller, og hvis du er av dem som kan klare den, er det bare fint.
Ellers.
Som Anisa nevner, så er Westroid laget av samme pulver som Armour. Jeg bruker den jeg kan skaffe her og nuh - prisen er nogenlunde den samme.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-08, 22:46 #35
Hej Anisa
Apoteket hedder Alstadt Apotek, og de har ikke en hjemmeside, men et telefon nr, hvor man kan være heldig at tale med en der kan en anelse dansk - tlf.nr. er 004946126004
Jeg er glad for du siger det der med syreneutraliserende midler og ophævelse af armour - virkningen, for pga den megen gigt medicin jeg har fået i 21 år, har jeg også erhvervet mig et ondskabsfuldt mavesår der indimellem sparker fra sig. Og i dag prøvede jeg Armour for første gang, 180 mg - og har kunnet mærke - ikke ret meget, men jeg tog også en Pantoloc 40 mg og jeg kan faktisk ikke huske hvor lang tid der gik imellem.
Mit hjerte har danset hop-sa-sa pga Therma Power, og samme medicin har også været skyld i en del søvnløse nætter, så jeg glæder mig til at kunne få styr på mit stofskifte uden at det går ud over min nattesøvn.
Men når jeg ikke kan mærke så meget ved 180 mg, gad vide hvor højt jeg så skal op?
Og det fører mig til mit næste spørgsmål: Skal man tage hele dosen af Armour på én gang, eller er det en god idè at tage det over to gange? På indlægssedlen foreslåes det at man tager halvdelen om morgenen og den anden halvdel om aftenen, men der står der efter maden???
Anisa du skriver noget om "meget grov kost" - øh, ja, men vil det sige at jeg skal passe på med grøntsager og rugbrød og den slags?
Jeg vil i morgen forsøge at tage Armour efter min morgenmad og mine vitaminpiller, og så tage det 2 timer efter, og så prøver jeg med 180 mg og så må jeg jo se hvad der sker!
Og hej til dig Hansen
Prisen pr glas Armour Ã~ 90 mg er 347,10 kr, så ja, det er i samme prisleje.
Og du skriver at opstart på 90 mg er barsk - jamen jeg tog 180 mg og kan ikke mærke så meget!
Håber det er fordi jeg har taget min syreneutraliserende pille for tæt på, for ellers ser det her da lidt underligt ud?
Og så har jeg jo også mærket lidt når jeg tænker efter, for jeg har faktisk ikke så ondt mere - som jeg har haft hele ugen, og jeg nåede jo egentlig også at komme i bad kl halv syv her i aften, selvom jeg hele dagen har været så træt at jeg næsten ikke kunne huske hvad jeg hed, ligesom jeg også tabte alt jeg kom i nærheden af, og snublede og faldt ind i døre, vægge og møbler jeg gik forbi. Sådan har jeg haft det altid, indtil jeg begyndte på Eltroxin, da forsvandt det, men nu har det så været her i denne uge til trods for mine store indtag af Eltroxin og Therma Power.
Summasumarum: der har måske været en effekt alligevel, jeg havde nok bare forventet noget andet end lige akkurat at kunne klare at gå i bad og ikke have så ondt!
Det kan være det skal have mere tid for at virke i mig?
Nå, men tak for jeres gode tanker, og gode råd, nu vil jeg gå i seng.
venlig hilsen
Karina
-
28-10-08, 13:37 #36
Hej igen til alle!
Har I det godt?
Her er det kørt en del op og ned.
Jeg har slet ikke kunnet finde den rette dose, men fra i går er det begyndt at virke på mig, så nu tager jeg 90 mg hver morgen (kl 6 - 1 time inden morgenmad) og 90 mg til middag (kl 1, en time inden måltid) og nu kan jeg begynde at føle mig levende igen!
Smerterne er reducerede, og influenza-symptomer helt væk! Dejligt.
Nu er det så spændende om jeg skal højere op i dosis.
Til dig Hansen, du skriver et eller andet sted, at du tabte en kolossal mængde vand da du gik over på Armour. Jeg har en del vand i kroppen - og har haft længe (kan se det på fingre, under øjne osv) men jeg smider ikke noget vand. Er det så et tegn på at dosis skal højere op endnu??
I Danmark er det blevet koldt nu
og nu vil jeg ud og gå en tur med min hund - og hvor er det bare skønt at kunne gøre det uden at skulle have en med der kan støtte mig så jeg ikke falder, nu kan jeg selv!!! Herligt
venlig hilsen
Karine
-
28-10-08, 14:01 #37
Godt å lese at du opplever en liten bedring Karina. Og at hunden er fornøyd

Du forteller at det går endel opp og ned - hvis det er dosen du mener syns jeg du bør prøve å holde en dose i det lavere område fast et par måneder før du eventuelt prøver å øke den.
180mg sånn rett på er for mye. Det fører til ubalanse og "nødregulering" av dosen, og det finner du ikke din idealdose med.
Begynn med en lav (for lav) og stabil dose og arbeid deg langsomt oppover.
Antagelig vil 2G være mer enn nok. Og du vil jo oppleve at symptomer kommer og går i lang tid fremover.
Prøv å se om D3 vil hjelpe med å stabilisere situasjonen.
Min erfaring i oppstarten er at jeg kunne gå på for lav dose lenge - alt var bedre enn Levaxin. Og vekten gikk ned på den lave dosen. Som du nevner så tror jeg det vesentlige av de 12kg som forsvant var vann.
Hvis du leser pakningsvedlegget, så står det at over 180mg skal man mistenke dårlig opptak. viewtopic.php?f=11&t=513&p=4784&hilit=pakningsvedlegg#p4784
Med mine helt siste private erfaringer, vil jeg si at for lav D-vitamin gjør det samme.
Som du kan lese i andre poster her på forumet, så har jeg senket dosen min fra 5Grain (300mg) til 2G (120mg) av den enkle grunn at jeg spiser D3.
D3 er så nytt for meg at jeg ikke har noen erfaringer å bygge på - kun øyeblikkserfaring.
Det kan jo være at dosen skal opp igjen, og jeg vet ikke hva som skjer når jeg om en tid (formodentlig) reduserer D3 dosen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-08, 09:22 #38
Hej Hansen
Ja, 180 mg Armour lyder af meget. MEN: der er jo kun lidt T3 i, og mit problem er at jeg ikke af mig selv kan konvertere T4 til T3. Så jeg tror det er derfor jeg skal op på en høj dosis førend jeg kan mærke det mindste.
Jeg startede op med 180 mg den allerførste dag, men så gik jeg ned igen - havde en blid opstart med 2 x 30 mg Armour, efter et par dage (hvor jeg var SÃ… dårlig) steg dosis til 2 x 60 mg, og er så nu på 2 x 90 mg, dvs jeg tager en tablet på 90 mg om morgenen og 1 tablet på 90 mg om eftermiddagen, og selvom jeg ikke føler mig helt død og ødelagt, må jeg sige jeg ikke er på toppen.
Har tænkt MEGET over om ren T3 er det rette for mig....
Nu giver jeg det her en chance, men hvis det slet ikke kommer til at fungere og jeg kun føler mig som en kvart person, vil jeg lufte tanken om et rent T3 eksperiment med min læge.
Kender du til T3, i ren form? Er det farligt?
Jeg tager D-vitamin hver dag, stor dosis, men jeg ved ikke hvilket mærke er bedst? Hvad bruger du n'Finn? Det lyder til du har stor succes med dit D-vitamin. I mit produkt er der også kalcium og magnesium i, men er det rigtigt opfattet at det er bedst at tage D-vitamin alene??
venlig hilsen fra et køligt Danmark hvor solen titter en anelse frem
Karina
-
30-10-08, 12:20 #39
Hei tilbake.
Man er nok best til å forstå sine egne problemer, og jeg vokter meg vel for å tolke andres.
Det jeg syns jeg kan forstå av di situasjon Karina, er at du ikke rigtig vet hvordan du skal du skal tolke dine problemer. Jeg mener jo at det er viktig at man lærer seg hvordan, og da inngår jo en viss skolering i egen situasjon.
Og evaluering av praktiske forsøk. Jeg mener man skal ha lov til det. Man er jo ansvarlig for sin egen helse.
Ren T3 selges under diverse handelsnavn, feks. Liothyronin.
Det er syntetisk produsert T3. Dette er kroppens stoffskiftehormon.
Jeg har sett flere studier hvor man har forsøkt å bruke kun dette, men alle konkluderer med at det kan man ikke. Man kommer ikke med noen spesifikk forklaring på hvorfor, men forklarer det ut fra hvordan T3 oppfører seg i kroppen, og at vi trenger alle kjertelens produkter.
Når T3 først er dannet, er det aktivt i kun få timer. Man kunne tenke seg hyppige doseringer, men det skal mer til enn det.
Jeg tror uvitenhetskomponenten er stor her - man er ikke helt klar over alt som skjer.
Derfor prøver jeg å gjøre det så naturlig som mulig, og har valgt Armour/Westroid. Alle USP er brukbare.
I frisk tilstand produserer kjertelen i første rekke kun T1 og T2. Dette skjer i to paralelle produksjonslinjer inne i kjertelen som begge monterer et eller to jodatomer på et thyrosinprotein.
Disse to linjer sammenføres og produktene fra de to linjene sammenkobles til et thyroxin. Produktet består altså av to sammenkoblede thyrosinproteiner og et antall jodatomer.
Det produseres flest T4 (75%). Disse bindes til et av tre proteiner i blodet, flest til TBG og brukes ikke før om 3 uker. Det produseres også T3 som kroppen bruker med en gang.
T2 inngår sammen med selen i enzymet som konverterer T4 til T3.
Så fortsetter jo prosessen og her er det iallfall mye dårlig forstått materiale.
Kjertelen produserer også Calsitonin, et hormon for kalkstoffskiftet. Det forhindrer kalktap fra knoklene. Hvorfor man anser at alle med hypothyreose kan klare seg uten, vet jeg ikke.
Det finnes flere argumenter for IKKE å bruke syntetiske hormoner.
Jeg syns de er revet ut av en sammenheng de er naturlig født inn i, enten de heter T3 eller T4.
Benytter man biologisk kjertel får man alle disse, kjente og ukjente. Og enten de virker i menneskekroppen eller ei......
Rent teoretisk vet man jo at hormoner ikke er artsspesifikke. Vi kan bruke andre pattedyrs hormoner og har valgt grisen. Sikkert et kompromi mellom tilgjengelighet og faren for zoonozer. Grisen har ikke kjente sykdommer som kan overføres mennesket.
Dagens behandling i den vestlige verden består nesten utelukkende av syntetisk T4, uansett hvor godt den virker på pasienten.
Noen - ganske få, får tilbud om å supplere T4 behandlingen med T3. De fleste leger er imot en slik behandling, kanskje fordi den kompilserer tolking av blodprøvene.
Pasientens ve og vel er ikke i betraktning.
Armour innehoder 38µg T4 + 9µg T3 pr. Grain.
Når du spiser 3 grain får du 27µg/dag i tillegg til den T3 som kommer fra konvertering av T4.
Det er mye !
Et vanlig oppfattning er at grisen har litt for mye T3. Armourbrukere får litt for mye T3.
Men det gjør ingen ting.
Kroppen har en "siste finregulering" som kan skje på et øyeblikk.
Det gjelder omdannelsen fra aktivt T3 til passivt rev.T3 like før det "går i maskinen".
Det er derfor ikke farlig å ta for mye T3, men dette er jo teori og det har vist seg at mennesker som har vært behandlet med rikelig T3 i lang tid får store problemer.
Prosesen er målbar i blodet og flere enokrinologer bruker metoden.
Min D3 kilde er NycoPlus D-vitamin 10µg, men andre vil duge bedre. I Danmark har dere lov å selge D3 i større doser, så prøv et Apotek eller Matas og se efter at du får det rigtige D3 (colecalsiferol) i en dose omkring 30 - 50 µg (1200 - 2000 IE)
Flere produkter på markedet inneholder også, eller ennu verre, kun D2 (ergokalsigerol). DET, skal du ikke ha !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-08, 12:47 #40
Hej Hansen
mange tak for dine interessante betragtninger. Det er tydeligt du ved hvad du taler om!
Selv er jeg på bar bund i så mange af stofskiftes aspekter, det jeg kan udtale mig om er hvad jeg lærer fra USA, fra dr. John Lowe, som har forsket i - og hjulpet utallige med fibromyalgi. Han foretrækker også Armour/Westhroid, men som han skriver til mig, så laver han dosering via vævsprøver, ikke blodprøver. Han siger at fibromyalgi- og kronisk trætheds-patienter har fine og normale blodprøveværdier, hvorimod det ser ganske anderledes skummelt ud når han tolker vævsprøver.
Men - i Danmark bruger man, så vidt jeg er orienteret, udelukkende blodprøver, og derfor er jeg overladt helt til mig selv m.h.t at finde den rette dosis!!
Jeg har intet andet redskab end at mærke efter hvordan jeg har det. Og det er sandelig et svært måleinstrument at bruge, for hvornår ved jeg om det er mit stofskifte der laver ballade eller om det er en begyndende influenza? Eller hvordan ved jeg at jeg er så død-lignende træt p.g.a mit stofskifte eller om det er fordi der er noget andet galt.
Jeg er blevet inviteret til USA - (for egen regning naturligvis), fordi John Lowe netop siger det nærmest er en umulig opgave selv at sjusse sig frem til den korrekte dosis.
Jeg kan bare mærke nu at da jeg var på Eltroxin sammen med Efedrin gik det en hel del bedre. Dog sov jeg ofte dårligt om natten, men havde det alligevel skønt om dagen, og det med bare en lille smule efedrin!
Inden jeg begyndte på Eltroxin havde jeg mange mange dage hver måned hvor jeg lå fuldstændig livløs hen, uden at kunne foretage mig det mindste, kunne ikke finde de rette ord når jeg skulle tale med andre, kunne ikke læse - kunne simpelthen ikke koncentrere mig, orkede kun at se tv, og det måtte ikke være alt for indviklet tv
foruden at jeg havde stærke smerter overalt, i alle led og muskler. Kun stærk gigt medicin kunne klare det.
Så prøvede jeg Eltroxin og tænkte, "ok - er det sådan at være i live" for jeg har jo været syg i 21 år, og kunne næsten ikke huske hvordan det var at være frisk!
Men nu med Armour, ja, jeg har det bestemt ikke så slemt som før jeg kom på Eltroxin, nogle dage er faktisk fine, men jeg mangler ligesom det sidste skub. Det er som om "den indre motor" kun går på halvdelen af cylindrene!!! Hvis du forstår.
venlig hilsen
Karina
Lignende tråder
-
Insulinresistent - Armour vs Liothyronin?
Av Marin Grense i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 15Siste melding: 22-05-08, 21:51 -
Forskellen på Eltroxin og Amour
Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 30-04-08, 20:23 -
Armour og Liothyronin
Av Berit S i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 20-12-07, 18:21 -
Hyperaktiv på Eltroxin?
Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-12-07, 11:47 -
har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 31-08-07, 19:26
Svar med sitat

Bokmerker