Viser søkeresultater 31 til 40 av 77
-
19-04-08, 21:52 #31
Jeg har ikke forsøkt å være totalt uten Levaxin, men jeg har halvert den. Og det gikk forferdelig galt. Jeg ble kjempe lav fortere enn svin. Og da krasjet jeg med det samme.
Hos meg økte stivheten med Levaxinen, hadde stivhet før det og, men den var mer av og på. Samme med smerter. Fikk mer etter starten på Lev.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-04-08, 23:09 #32
Hei igjen dere godtfolk

Nei, jeg har heller ikke kommet over dette i forbindelse med ubalanse i binyrene, men jeg tror likevel der er en sammenheng. Også fordi jeg føler meg mer sånn "syk" som vi ofte har snakket om, Anne Ma, jo stivere musklene mine er.
Altså: jo stivere muskler, jo mer smerter, jo mer sykdomsfølelse. Men om det da er smertene som belaster binyrene, det vet jeg jo ikke. Og jeg føler meg også forskrekkelig syk av vær, f.eks. iskulde og vind - men er det fordi dette belaster binyrene? Eller er det fordi dette trigger muskelproblematikken som igjen belaster binyrene? Vanskelig...
Jeg verket lenge før jeg begynte på thyroxin. Det var pga verking og andre folks beskrivelse av sin fibromyalgi som fikk meg til å gå til legen for å spørre om jeg hadde det. Revmatolog sa jeg hadde kronisk smertesyndrom pga verk i forbindelse med stoffskifteproblematikk. Han kontaktet primærlege som igjen etter det satte meg på thyroxin. Men jeg har jo bare verket mer og mer siden den gang. Og føler meg enda mer syk (sånn skikkelig til tider, føles som om min siste time er kommet).
Blir man ekstra var overfor vær på thyroxin da? Hm.. jeg har vel lest at man kan få økt varmeintoleranse pga dette, spesielt ved overdosering? Men min varmeintoleranse har jeg hatt siden jeg var liten. (Varme gir meg ikke muskelsmerter, men jeg svimer nok av hvis jeg ikke kommer meg raskt ut av sola. Blir fullstendig slapp, svetter noe forskrekkelig og får en dundrende hodepine.)
antiab
Kom veldig gjerne med liste over binyre-symptomer. Det er så viktig for meg å vite hva som er hva. Er jo farlig med egenbehandling hvis man ikke er sikker på hva man gjør/hva man feiler.
Var i mini-bank. Det er trukket 191 kroner via VISA-kortet mitt, så det ser ut til at bestillingen gikk i orden. Bra for meg det da, men nå stoler jeg enda mindre på å handle med VISA på nettet ;) Det burde jo ikke gått siden jeg ikke hadde den koden de ba om."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-04-08, 23:57 #33
Nå hadde det vært fint om noen kunne oversette til norsk:
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1345319Symptomer og funn
Det er stor variasjon i symptombildet ved Cushings syndrom (ramme 1) (1). Utvikling av hyperkortisolisme er oftest snikende. Pasientens alder samt graden og varigheten av hyperkortisolisme betyr mye for symptomene (2). Siden man har kortisolreseptorer i en rekke vev, finnes et mangfold av symptomer. Reseptorer i hjernen forklarer de nevropsykiatriske symptomer. Reseptorer i muskulatur forklarer muskelsvinnet og den proksimale myopatien. Nedsatt glukosetoleranse, diabetes mellitus og hyperlipidemi skyldes kortisoleffekter i muskler, fettvev og lever.
Vet ikke hva nevropsykiatriske symptomer er, men jeg mistenker jo manisk-depressiv, evt ADHD, og er så grøtete og ullen at det er ufattelig. Muskelsvinn? Muskelsvakhet har jeg i alle fall, og muskelsvikt. Myopati er vel smerter? Hva er så den proksimale myopatien?
Gonade dysfunksjon har jeg, autoimmun gonadesviktSymptomer og funn ved Cushings syndrom, basert på Boscaro og medarbeidere (1)
Hyppige (over ca. 2/3 av pasientene)
Sentral fedme
Rundt ansikt
Rødme i kinn
Diabetes mellitus, eller nedsatt glukosetoleranse
Gonadal dysfunksjon
Hirsutisme, akne
Hypertensjon
Vanlige (ca.1/3 - 2/3 av pasientene)
Proksimal muskelsvakhet
Atrofisk hud og lett for å få blåmerker, striae
Depresjon og følelsesmessig labilitet
Osteoporose
Mindre vanlige (under ca. 1/3)
Ødemer
Polydipsi, polyuri
Soppinfeksjoner
Hirsutisme - økt hårvekst? Er helt lodden.
Akne fikk jeg for en 10-15 år siden, hadde ikke i puberteten en gang.
Striae fikk jeg over hele kroppen i puberteteten.
Ødemer har jeg vel.
Depresjon? Ja, ikke akkurat, men er jo mye nedfor/fortvilet. Er nok ikke en ren depresjon uansett.
Polydipsi? Drikker vanvittig mye!
Polyuri? Tisser også forskrekkelig mye, også når jeg ikke drikker - NÃ…R jeg har den irriterte blæra. (Nå er det f.eks. over i denne omgang, takk og pris, måtte tisse hvert 5. minutt på det verste - i mange uker.)
Jeg har faktisk tenkt litt på dette med tissinga og drikkinga m.m. Og nyrene. Nå skal jo ikke binyrene ha noen sammenheng med nyrene, men jeg lurer nå litt likevel jeg..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-04-08, 00:10 #34
Jeg er iskald, med noen istapper av noen fingre. Folk blir ofte forbløffet over de kalde fingrene:
http://thyroid-disease.org.uk/index.php ... &Itemid=45The patient often complains of the cold, and is likely to be cold to the touch.
Ja, her er hele suppa:Then, many of the symptoms may appear with prostration and collapse; or there may be level of insufficiency present all the time, with varying degrees of weakness, muscle and joint pains, and general ill health.
Det meste, om ikke alt, stemmer.The patient will complain of weakness and episodes of prostration, frequently feeling quite unwell without being able to pinpoint the cause. Episodes of dizziness, sometimes cold sweats, caused by the blood sugar becoming abnormally low, are not uncommon. Often, an odd internal shivering is described. Aches and pains of a rheumatic nature are other frequent complaints. The patient often complains of the cold, and is likely to be cold to the touch. The subject does not feel well, and may look ill, with dark rings under the eyes, and a general pallor. There are likely to be digestive problems, with excessive wind and bloating, and bowel disturbances. The menstrual cycle may be disturbed, or absent and libido low. Depression and anxiety may also be a feature. Some of the symptoms complained of by patients with M.E. -- Myalgic Encephalitis -- are very similar, leading to the well-grounded suspicion that M.E. is associated with low adrenal reserve. Certainly, frequent minor illnesses are common, with an overlong course of quite minor infections, which may also have an unusually severe effect on the patient."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
21-04-08, 01:21 #35
Tror du misforstod meg derBlir man ekstra var overfor vær på thyroxin da? Hm.. jeg har vel lest at man kan få økt varmeintoleranse pga dette, spesielt ved overdosering? Men min varmeintoleranse har jeg hatt siden jeg var liten. (Varme gir meg ikke muskelsmerter, men jeg svimer nok av hvis jeg ikke kommer meg raskt ut av sola. Blir fullstendig slapp, svetter noe forskrekkelig og får en dundrende hodepine.)
Jeg mente at man ikke er følsom for vær når man har hypo. Unntatt at folk fryser da, men det gjør de jo uansett. Jeg er ikke kald jeg. Har varme hender og føtter. Men kan oppleve at tempraturen i kroppen skrur seg av og på. Først iskald så glodvarm og så kald og så varm.. Kommer i forbindelse med å være tom for energi hos meg. Som deg Stina så er jeg veldig var for varme, og det har jeg vært siden jeg ble kvinne ;)
Jeg tror du har noe med binyrene jeg Stina. Du har så utrolig mange likhetstrekk. Du burde jo egentlig vært på Balder. Men det er der kronene da....
Og jeg ser jo deler av likhetstrekk med meg også. Men jeg har ingen symptomer som ikke er felles med stoffskiftet (så langt jeg vet). Husker jeg så på den liste saken på sidene til Nora (?) for lenge siden og fikk ikke hvordan jeg har det til å stemme opp mot det. Jeg skåret klart for thyreoidea og veldig lite på binyrer.
Slo opp nevropsykiatriske symptomer; Det er det vanlige psykologiske. Og det finnes nok flere enn dette, men det gir en indikasjon i hvertfall:
Depresjon
Demens
Kognitiv svikt
Psykotiske symptomer
Angst
ApatiHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-04-08, 15:56 #36
HEI.... i oversikten til Merethe om binyrer, står det under den skjematiske framstillingen at ved hypo. er oftest hender og føtter varme. Ved binyretretthet er de KALDE. Dette er en interesant materie!!! Stina.. orker du legge ut nettstedet du bestilt ekstraktet fra??
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
21-04-08, 20:23 #37
Jeg bestiller herfra. De leverer til Norge tror jeg, det var kanskje derfra Stina bestilte sin også?
http://www.yournutritionshop.co.uk/shop ... search=yes
Dr. Peatfield anbefaler også c-vitamin 3-4g og coenzym q10 100 mg sammen med Nutri Adrenal Extra.
Adrenal extra er ganske tøff for magen, vær obs på det hvis dere vil prøve. Den må tas samtidig med mat. Jeg tok den mens jeg holdt på å lage istand frokosten, og fikk kjempevondt i magen.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
21-04-08, 20:43 #38
Her er symptomlista fra Dr.P
Symptoms of Low Adrenal Reserve
Weight Loss
Poor Response to Thyroxine
Irritable Bowel
Salt and/or sweet Craving
Bowel Upsets & Diarrhoea
Sensitivity to Cold & Heat
Hypoglycaemia
Cold Extremities
Fainting Attacks
Cold Sweats
Poor Response to Infection
Dark Rings Under Eyes
Repeated Infections
Pigmentation in Skin Creases
Breathlessness & Asthma
Loss of Body Hair
Generalised Muscle Weakness
General Depression and Anxiety
Poor Exercise Tolerance
Hissing in Ears
Palpitations
Back & Loin Pain
Autoimmune Disease
Memory Loss and Confusion
Fatigue
Internal Shivering
Aches & Pains in Muscles
& Joints
Waking at night with:
Breathlessness
Anxiety
Sense of Doom
Hypoglycaemia
Since Low Adrenal Reserve is so often tied up with low thyroid states, you are likely to have a combination of both sets of symptoms; and as you can see, there is quite an overlap of symptoms anyway.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
21-04-08, 20:45 #39
Og her er lista hans for hypotyreose
Symptoms of Hypothyroidism
Constipation & Flatulence
Fatigue – Excessive Tiredness
Depression
Muscle Weakness
Anxiety
Weight Gain
Poor Sleep
Shooting Pains in Hands and Feet
Slow Speech
Muscle & Joint Pain and Stiffness
Slow Thinking
Breathlessness
Memory Loss
Intolerance to Cold
ADHD
Diminished Sweating
Headaches
Cold Extremities
Thick Tongue
Intolerance to Heat
Halitosis
Pallor – Yellowish Tinge to Skin
Hoarse Voice
Bluish Lips
Thickness of Neck
Dry Coarse Skin & Brittle Nails
Visual Disturbances
Candida
Deafness & Tinnitus
Boils & Spots
Ankle Swelling
Eczema & Psoriasis
Puffy Face & Eyelids
Thinning Hair
Bladder Irritation & Frequency
Loss of Body Hair
Painful, Irregular Periods
Loss of Outer Eyebrows
Early Menopause
Low Fertility & Loss of Libido
Haemorrhoids
Frequency of Upper Respiratory Infections (URI)
Frequency of Urinary Tract Infections (UTI)
The symptoms list is not exhaustive (although it is quite a good one), and you may well be able to add some for yourself. One runs the risk, of course, of including every symptom and disability known to man. Thyroid deficiency is the great pretender and any part of your system, in any combination with any other, may malfunction, producing its own particular mix of symptoms.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
21-04-08, 21:08 #40
Tusen takk! Jeg skal vente på svar fra cortisolmålingene mine, men jeg har disse katastrofeoppvåkningene om natta, +/- kl 02.30.... spiller ingen rolle om jeg har sovet tre kvarter eller halvannen time. Iskalde hender og føtter, sykelig søthunger, svarte ringer under øynene, ulik pupillreaksjon, "sykefølelse" i hele kroppen m.m. Jeg får faktisk en positiv reaksjon på kortison tabletter, men får jo ikke gå på det. Så hvis jeg ligger lavt i målingene, syns jeg også det er forsøket verd, for en skal jo egentlig bli bedre av medisinering, ikke verre?!Følger deg med interesse, og også hvis -Stina begynner nå. Tusen takk for veiledning og tips..... Vi blir jo tuta ørene fulle av at vi er ansvarlige for egen helse, og i "desperasjon" vil en da prøve hjelpe seg selv, og derav evnt.andre.Lykke til videre;håper du virkelig får utbyte av dette!!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Svar med sitat
Bokmerker