Viser søkeresultater 31 til 32 av 32
-
07-04-08, 22:31 #31
Oppdatering:
Etter doseøkning på 100 ug Levaxin i uka i ca 3-4 uker så har FT4 gått ned (??). Nå er jeg såvidt under referanseområdet og det vil jeg jo ikke være!
TSH: 0,76 (0,27-4,20)
FT4: 11,9 (12-22)
FT3: 5,3 (4,0-6,8)
Noen tanker om dette? Vanlig med symptomer på en så lav FT4 selv om man tar Lio? Jeg synes jeg merker selv at hormonnivået blir for ustabilt - er i rimelig god form en time eller to etter at jeg har tatt Lio men så dabber det av. Prøver selv å forklare dette med at "grunn-nivået" av T3 blir for lavt og ustabilt pga lav T4 - og at jeg får en midlertidig T3-boost når jeg tar Lio som gjør at jeg føler meg bedre så lenge den "virker".
Hvor mye bør jeg øke? Er det 12,5 ug om dagen som er anbefalt og i så fall hvor lenge? Noen som syns det går greit å øke med 25 ug pr dag? Jeg trenger rask effekt, selv om jeg vet det er egentlig å be om for mye.
Jeg prøvde å ta ekstra Lio (var fortvilet over at jeg hadde så mange symptomer og visste ikke at FT4 var så lav), dvs 15 ug isteden for 10 om dagen, men holdt bare ca en uke. Måtte slutte pga "kvelning" og høy puls. Er det noen som har nevnt at T3 senker T4? Kan det i så fall være derfor FT4 er veldig lav nå?
Jeg burde sikkert søkt rundt her selv, men akkurat nå makter jeg ikke
Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe
Hilsen LiljeAutoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
-
07-04-08, 23:56 #32
Herlig utopitålmodiget
til Lilja. Bare så synd det ikke var noe oppi den esken. Jeg har funnet den dummeste formen for tålmodighet, og det er at jeg har meldt meg ut. Jeg har gått og gjemt meg og kommer ikke ut før jeg er nogelunde symptomfri (les 18 kg lettere) Jeg har bare satt livet på vent til jeg blir bedre. Veldig dumt. Nå har jeg begynt med tvang. Tvangs-gå-tur, tvangs-spise-sunt, tvangs-trene. Eneste som funker for meg, og da går det letter etterhvert.
Bruker legen kun til å få blodprøver og sykemelding (og evt. doseforandring) resten skal jeg klare selv!
Svar med sitat

Bokmerker