Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 76

Tråd: Sliten

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

God sjanse for det. Ta det enda roligere og vent en del uker før du prøver med 10 igjen. Legene har ofte ikke peiling på dosering av Lio ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Nei, tydelig det! Ja jeg holder meg på 5 en stund, dvs i dag tør jeg ikke ta i det hele tatt!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Kanskje burde du redusert Levaxinen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg vil si det slik, at hvis du må resusere Levaxinen så trenger du ikke Liotytonin.
    Jeg vil forklare mitt syn slik :
    T3 er kroppens stoffskiftehormon. Det er kun dette som har nøkkelen til å komme inn i cellene. Det er dette hormonet vi må skaffe oss. Det er det hele balletten dreier seg om. (nesten iallfall)
    Og kroppen må ha en jevn tilførsel, for det er ikke aktivt mer enn noen meget få timer.
    Derfor er det aller best at kroppen selv lager det - hvis den er i stand til det.
    Måten å finne ut det på, er å øke Levaxindosen så mye det går og vente 6uker of måle hvor mye fT3 som blir frigjort fra T3-lageret.
    Hvis det ikke er nok - så kan en forsøke om kroppen godtar et syntetisk produsert tillegg i form av Liothyronin.
    Men denne formen å skaffe T3 på vil alltid bli det nest beste.

Derfor mener jeg at å redusere det lageret som kroppen bruker for å fremstille sin egen T3 er det samme som å sage av den greina en sitter på, samtidig som man støtter den opp med en stige så man ikke skal falle.

Noen er sikkert u-enig med meg, det er mange måter å forklarte dette på, og denne er ikke den eneste.
    Ingen kan likevel være uenig i at det beste for kroppen er å få nok T3 av egen produksjon.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei
    Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Har også fått konstatert binyrebarksvikt, og det er dette som hovedsaklig skal rettes på ved tilførsel av Lio, i følge min lege. :(
    Hva tar du for å avhjelpe binyrebarksvikten foruten Lio?

S-FT4 19,3 (10,3-24,5)

T3 1,3 (1,3- 2,6)
    TSH 2,97 (0,40- 4,00)
    Hvor lenge har du gått på en Levaxindose som er for lav?

fra Lie

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Liothyronin pleier da å forverre binyrebarksvikt.
    Man trenger hydrocortison.
    Vært der selv....

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Liothyronin pleier da å forverre binyrebarksvikt.
    Ja, nettopp, det var derfor jeg etterlyste noe annet enn Lio. Jeg har forstått det helt motsatt vei enn det denne legen din coffefe beskriver. Man tar tilstrekkelig stor dose med stoffskiftemedisin for å forhindre problemer med binyrer, men man avhjelper ikke binyrene når de sliter ved å tilføre mer stoffskiftemedisin. Da må binyrene få støtte, og så regulerer man deretter stoffskiftedosen til det optimale.

Ja, så kom bivirkningene. Natten har vært nesten uten søvn, med svetting, smerter i bryst og armer, pluss en heidundrende puls.
    Ja, dette er overdosesymptomer, men de er ikke forårsaket av for stor dose tror jeg, du får disse symptomene fordi binyrene dine sliter. Det er akkurat samme symptomene som jeg fikk etter to og et halvt år på Levaxin.
    fra Lie

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    94

Standard

Ja, nettopp, det var derfor jeg etterlyste noe annet enn Lio. Jeg har forstått det helt motsatt vei enn det denne legen din coffefe beskriver. Man tar tilstrekkelig stor dose med stoffskiftemedisin for å forhindre problemer med binyrer, men man avhjelper ikke binyrene når de sliter ved å tilføre mer stoffskiftemedisin. Da må binyrene få støtte, og så regulerer man deretter stoffskiftedosen til det optimale.
    Jeg var da sikker på at det står på Levaxin-boksen at man ikke skal starte med behandling om man har problemer med binyrene. Husker jeg helt feil eller?
    Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kine
    Jeg var da sikker på at det står på Levaxin-boksen at man ikke skal starte med behandling om man har problemer med binyrene. Husker jeg helt feil eller?
    Neida, du husker helt perfekt. Man skal ikke det, men det er i en perfekt verden. Her vi oppholder oss skjer dette ofte. Når det er sagt så vet ikke jeg om coffefe tar tilleggsbehandling for binyrene.

fra Lie

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    94

Standard

Godt å høre at jeg ike er helt ute ;)
    Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn