Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 44
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg er veldig glad de ikke fant noe, nå håper jeg de kan bestemme seg for å ta mandlene mine bare.

Jeg har spurt om hjelp flere ganger madonna, men får beskjed om å spise sunnere... Akkurat som om jeg ikke gjør det..?? :evil:

Gikk på Grete Rode kurs og gikk først ned mange kilo (i starten av levaxin beh) og så begynte jeg å gå opp igjen når jeg hadde brukt levaxin en stund, etter det har jeg ikke gått ned noe, men heller ikke gått opp. Veier jevnt og trutt 115kg :(
    Ikke spes greit å slanke seg på egenhånd når uansett hva man gjør, så skjer det ikke noe, det er det som provoserer meg i legens uttalelser. Da må de jaggu legge litt i det for å hjelpe, ikke bare tilby xenical (som koster en formue i tillegg) for det har jeg ingen tro på. Slanking for meg er sunn og normalt kosthold og ikke tabletter.

Ikke meninga å være sint eller noe altså, men jeg vet alt det du sier og jeg blir så eitrendes irritert på legene som sier slank deg og når du sier du må ha hjelp, så får man ikke noe. Når man forteller hva man spiser og de sier at du må spise noe mer enn det, for det var jo ganske så sunt, eller så hadde du gått ned...

*River meg i håret*

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kanskje en dag får man antibiotikakur mot overvekt , kanskje det er en bakterieinfeksjon og ikke et spiseproblem.....hvem vet?
    (det stod om noe sånt i vg eller dagbladet en stund siden, antnoen hadde funnet ut at overvekt var forårsaket av en infeksjon)......
    Om fibromyalgi står det allerede en del om at det kan ha sammenheng med infeksjon, og det er noen i behandling allerede som prøveprosjekt.

Litt avsporing....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Mange leger vet ikke hvor vanskelig det er å slanke seg når man har hypotyroe. De skulle prøvd det selv skulle de. :twisted:

Til Sonja

Min farmor tar influensa vaksine hvert år og hun sier at hun etter det aldri blir forkjølet. Det kan sikkert virke litt forskjellig. Farmor er ikke så mye ute da, men går og handler og det er jo en del folk i butikken.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Var hos øre nese hals igjen idag

I dag fikk jeg ett skikkelig svar på søvnregistreringen og hva vi skal gjøre med min stadig vonde hals. YES !

Jeg har ikke søvnapné, men er nære ved å ha pustestopp opp til flere ganger i løpet av natta, men dog ikke mer enn det som er innenfor normalen.... If you say so...
    Vi ble enige om at jeg skal PRØVE, å gå ned ca 10 kg, samtidig som jeg ble henvist til å operere bort mandlene - ENDELIG ! Skal bli godt å slippe å ha vondt i halsen hele tiden
    Noe av snorkingen min ville nok bli noe redusert når de ble borte.
    Jeg fikk beskjed om å prøve å gå ned i vekt samtidig for å bli kvitt noe av snorkingen og pga helsa ellers også og den er jo grei å akseptere, men jeg har prøvd før uten spesielt gode resultater, men jeg prøver igjen

Så bare benet blir friskt igjen, så kan jeg starte å trene og gå igjen som en start

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Tydelig at du ikke er alene med luftveisinfeksjonene.

Jeg henger meg på, jeg og. Før ble jeg aldri syk, men de siste årene har jeg hatt skikkelige luftveisinfeksjoner hver eneste vinter og litt ellers i året. For hver gang er jeg helt utslått og det tar en evighet før jeg føler meg bra igjen.

Jeg har tenkt å prøve meg med lav-karbo nå. Skal se om det hjelper mot infeksjonene. Jeg tror sukker og hvitt mel er skumle greier.

Dessuten skal jeg (nesten) kutte røyken. Har egentlig aldri røyka særlig mye, men det har blitt mer de siste månedene. Festrøyken gir jeg ikke slipp på før jeg MÃ….

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg har vært utrolig mye forkjølet dette året. Tror nok at det kanskje har med hypotyrosen å gjøre. Satser på Solhatt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Reven; kjenner meg godt igjen i det du sier. Har aldrig vært så mye syk som etter at jeg fikk lavt stoffskifte, men halsvondt har jeg slitt med lenger - tror jeg....

Cat - solhatt tror jeg hjelper veldig som forebyggende og jeg burde absolutt vært flinkere til å bruke det

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg blir fort forkjølet med mer hvis jeg presser meg for mye. Det går fint en periode og jeg tror jeg skal klare alt, så blir jeg syk.

Tror balanse i et meste av tilværelsen er utrolig viktig når vi har en hormonforstyrrelse.
    Jeg har inntrykk av at alt virker inn på alt, og at hvis vi forandrer på noe, vil det føre til at hele systemet forandrer seg. Snakk om god/vond sirkel!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Glemte å si at det faktisk var legen min som anbefalte Solhatt. Trodde ikke leger var så veldig for alternativ medisin jeg men han anbeflate det.

Ved vond hals bruker jeg Repsil med solhatt.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn