Viser søkeresultater 31 til 40 av 50
Tråd: Noni
-
14-12-06, 23:08 #31
A propos antioksidanter....grubler litt da jeg er helsefanatiker selv. Hvis vi inntar så mye antioksydanter, vil da ikke kroppen gi opp å produsere selv? Har ingen link. Bare en tanke som ramlet i hodet....
Noen som vet?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
15-12-06, 10:58 #32
Jeg tror jeg leste noe om en diskusjon om antioksidanter på pharma nord sine danske nettsider. Det er tydeligvis en eller annen diskusjon på gang i danmark.
-
20-12-06, 01:05 #33
kris ;)
Jeg mener n'Finn sa til meg da jeg var ganske ny her at de ikke gjorde det, men jeg er altså ikke helt sikker.Hashimotos brenner jo ut etter hvert - når ikke kjertelen produserer mer, er det ikke mer å ha antistoffer mot heller, så da vil vel antistoffene forsvinne - eller hvordan er det, egentlig? Er jeg langt ute på feil jorde nå?
Legen min har i mange år fablet om at sykdommen brenner seg nok ut, når jeg har klaget min nød over at jeg ikke blir bedre tross medisinering. Forstod aldri hva han mente, trodde kanskje jeg skulle bli frisk, men samtidig hadde jeg hørt at hvis du først fikk dette, så ble du ikke kvitt det igjen. Men nå forstår jeg jo at han kan ha ment at kjertelen vil brenne ut (pga antistoffene), og at medisineringa blir lettere å få til siden kjertelen da kanskje ikke spyr ut litt uregelmessig med thyroxiner. Husker vi hadde denne diskusjonen for lenge siden her inne.
Men jeg skulle jammen meg vite sikkert med disse antistoffene, siden jeg har tre typer av dem. Men når jeg tenker på Lupus som også er en autoimmun sykdom, og leddegikt, har vi ikke hørt at den vil brenne seg ut etterhvert - altså slutte å gjøre vondt? Men ved leddegikt f.eks., så er det jo ikke før leddene er helt ødelagt, men de får da vel ikke lenger smerter. Så antistoffene gir seg i alle fall ikke før de har ødelagt det de har satt seg fore å ødelegge (den spesifikke antistofftypen som er programmert til å gå etter det og det kjertelvevet, eller annen type vev). Hvis man da ikke kan slå antistoffene ned med noe og evt forlenge prosessen (men gjøre den mer skånsom) med helsekost eller steroider eller annet som jeg ikke vet noe om.
Men om de forsvinner når vevet er ødelagt, ja, det var det da...???
Yvette - produserer vi noen antioksidanter selv da? Hm... tjo, Melatonin er jo en antioksidant eller inneholder antioksidanter. Hva annet har vi evt?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-12-06, 13:03 #34
Bare for å spinne litt videre på dette med antistoffer; jeg leste en forklaringsmodell for en stund siden som fascinerte meg (husker ikke hvor akkurat nå, så jeg har ingen link - kanskje senere...). Det var en artikkel som handlet om amalgam-/kvikksølvforgiftning, og den forklarte sammenhengen mellom dette og autoimmune sykdommer på følgende måte (fritt etter hukommelsen, som sagt): Når kvikksølv binder seg til vev, endres cellene på en slik måte at kroppens immunforsvar ikke kjenner dem igjen. Dermed vil immunforsvaret gå til angrep på disse "fremmede" cellene - og det blir dermed lettere å forstå at kroppen vår kan reagere på denne måten, synes jeg. Det er ikke T-cellene som plutselig går helt amok og angriper "sine egne"; tvertimot, de finner celler som er "fremmede" og prøver å fjerne dem!
Dersom dette stemmer, gir det også mening at bl.a. selen og Sun-Chlorella kan få ned antistoffene; dette er jo kraftige "kelatorer", altså stoffer som mobiliserer kvikksølv og andre tungmetaller og fjerner dem fra kroppen - og dersom man fjerner kvikksølvet vil naturlig nok antistoffene forsvinne også.
Forøvrig sies det at skjoldkjertel og hypofyse er de to vevene i kroppen som kvikksølv binder seg lettest til...
-
22-12-06, 01:19 #35
Ã… grøss, kris, vet ikke om jeg ville høre dette jeg...
Men det nytter vel heller ikke å gå med skyggelapper, så...
Uff, har fundert veldig på dette med amalgam i det siste. Og leste for ikke så lenge siden dette med at hypofysen var så lett påvirkelig overfor kvikksølv.
Og så jeg med alle de antistoffene... I alle de årene... Og med denne "gift-følelsen" jeg har i kroppen... Kris, det andre jeg har antistoffer mot er jo blodplatene mine og eggestokkene - vet du noe om hvor sårbare disse er overfor kvikkesølv?
Men jeg har altså ikke så fryktelig med plomber, men det har vel ikke noe å si det da. Mer individuelle forskjeller på om hvor lett vi frigir kvikksølv, hvor ømfintelig kroppen vår er overfor det, hvis vi er arvelig disponert for å lett ta opp dette stoffet, om vi har et svakt immunforsvar fra før av og/eller... ???
Det eneste positive i all elendigheten er at jeg går på Sun-Chlorella på 3. måneden nå. Og har endelig fått kjøpt meg riktige Selen-tabletter og droppet para-nøttene til fordel for dem. Finnes det annet som kan få anti-stoffene ned?
Og nå vil jeg i alle fall skifte ut plombene. Men økonomien er jo på bånn, så det får bli noen få i året. Jeg har jo fire "sider" i munnen. Kan jeg kanskje ta ei "side" i året. Må fundere på dette, samt sørge for å finne en tannlege som har rette beskyttelsesutstyret. Noen som kjenner til en slik på Sørlandet?
Og kris, takk likevel. Informasjon er tross alt viktig, blir bare litt matt "av og til" (tji-hi) ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-12-06, 14:12 #36
Tenke, tenke....
En skulle tro at antistoffene i aller høyeste grad også påvirkes av gjentatte emosjonelle problemer.... Er dere ikke enige i det? Negative tanker er gift for kroppen. 20% av folk med emosjonelle problemer utvikler hypotyreose! Ikke rart. Skjoldbruskkjertelen er jo det organet som er nærmest munnen, så hvis en ikke får uttrykt seg, er det det første organet som påvirkes......
Har noen prøvd latterkurs/yoga eller noe? Skal være kjempebra for skjoldbruskkjertelen, hele organsystemet og postive tanker :P ! Vurderer det selv men føler det kan bli litt slitsomt for meg nå. Det er jo omtrent som en treningsøkt men bare mye morsommere ;).
-
29-12-06, 16:34 #37
Hm... høres jo sprøtt ut, men...
Hadde et år på Sykepleierhøgskolen for mange år siden. Der drøftet vi autoimmune sykdommer litt. Det kom fram at kvinner ble oftere rammet av denne typen sykdom enn menn, og at kvinner var fælere til å drive på med selvbebreidelser og dårlig samvittighet enn menn, så hypotesen ble da en mulig sammenheng.
Men vi vet jo ikke. Dessuten er det absolutt sikkert at arvelige faktorer har noe å si. Men så er det dette med å ha ting latent i kroppen (altså arvelig disponibel), og så om det kommer en faktor som utløser dette eller ikke. Og da kan kanskje tunge tanker/selvbebreidelser være en utløsende faktor, evt en av flere.
Dypsindig dette her
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
30-12-06, 13:59 #38
Ja, dette er dypsindig, Stina :P , men jeg syns ikke det virker sprøtt. Som du imidlertid sier, ligger det sikkert latent at folk utvikler hypotyreose og andre autoimmune sykdommer grunnet bl a stress og emosjonelle problemer.
Hvordan i huleste havnet vi på dette sporet under Noni...????
-
31-12-06, 01:39 #39
Ja, det har jeg også lurt på. Men tråden var allerede avsporet da jeg kom inn.Hvordan i huleste havnet vi på dette sporet under Noni...????
Kanskje noni kan dempe antistoffene og/eller stimulere binyrebarken noe.
Noen som vet?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
31-12-06, 13:46 #40
Ja, Elaine Moore nevner noe om hvilke stoffer i Noni som gjør at den kan hjelpe mot antistoffer.
Svar med sitat
Bokmerker