Side 4 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 61
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei og takker for svar

Jeg pleide og ta 125 mg og da funket jeg bra så tok legen ned til 100mg da blei det værre. Så nå 150 mg 3 ganger i uka og 100 mg resten. Men da føles det bedre de dager da jeg tar 150mg og de andre dagene på 100 mg Feil men jeg blir jo bare forvirra jeg :,(

Jeg tror ikke legen vet hva hun gjør uff og jeg kan jo heller ikke så mye om dette men skal spørre neste gang om jeg kan få lov ta 125 mg hver dag eller 150 mg men det er kansje for mye ikke vet jeg men
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei. Bare si til henne at du hade det bra da og verre nå og at du heller vil ta det slik som før.
    Attpåtil lurer jeg på om du skulle prøve å spørre om å få ta en kvart av en 50µg (=12,5 µg) hver dag også fordi di ft4 og ft3 er så lav. Skal være midt på, eller litt høyere enn midt på, vet du. Dine er i nedre halvdel og du har symptomer på for lav dose. Det vikigste er hvordan du har det.

Lger bryr seg mest med totaldosen per uke, og da er det renvnede likegyldig om du tar 125µg hver dag eller 150 og 100 annenhver dag for dem. Men mange har det ille når de tar så ulik dose.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det er godt å høre, Lilja ;)

Men har du løs mage, eller diare? Er jo en viss forskjell på det.

Hva annet har du som virker som høyt stoffskifte? Har du f.eks. mer hjertebank? Sover du dårlig? Mer kvalme? Mer sult? Fortell, fortell...

Kanskje du nettopp skal forsøke de 125 mikrogrammene om dagen igjen, spør legen om du kan det.

Og har du da fått testet slike ting som magnesium siden du sier at alle prøvene er fine?

Jeg forstår det slik som at du kanskje trener litt vel mye enda? Får du da i deg mye vann og salt og evt sukker? Svetting driver mange nyttige stoffer ut av kroppen, det gjør også diare - spesielt magnesium, om jeg husker riktig.

Klemz, klemz ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

hei lilja:=)

vil bare minne på at selv om ditt matinntak er sunt nå, så tar det lang tid for kroppen å stabilisere seg.

og som jeg sikkert har nevnt for deg før, så er jo symptomene veldig like.

kanskje det er lurt å forsøke å gå til en spesialist, siden ditt spiseproblem roter litt til helsen her?
    har ei venninne som kaster opp maten i perioder, og hennes stoffskifte blir helt på tur av det selv om det ikke varer lenge.
    så man trenger kanskje litt ektstra oppfølging?

fikk også høre av min gamle lege at enkelte brukte for mye levaxin som slankemiddel, så det er spesielt viktig for deg å passe godt på.

husk at hjertet ditt nok allerede har vært veldig utsatt pga spiseproblem, og for mye levaxin hjelper ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei Stina

Jeg har ikke Diare er nok løs mage Så er jeg mye kvalm det er jeg , ofte sulten men har ikke vekt tap men så er jo jeg undervektig ennå. Må spise ofte og det er slitsomt for meg som er litt redd ennå selv om det går bra Jeg gråter lett men det kan jo være andre ting enn høyt stoffskifte Føler meg varmere enn før. Men kan og fryse.

Jeg er mye Urolig og som om kroppen går på Høygir men det og kan være andre årsaker

Så har jeg mye vondt i sener men assa det er nok treningen sin skyld og mye Urinveisinfeksjoner Grr

Jeg trener en del men har trappet ned Men drikker bra det gjør jeg Får i meg sukker men kansje ikke så mye salt som jeg burde.

Jeg får spørre legen om jeg kan få lov gå tilbake på 125 mg Hun pleier og høre men hun er ikke så flink med Stoffskifte sier alt er fint fint hele tia.

Det med Magnesium har jeg ikke fått sjekket på lenge jeg kikket nå på prøvene mine. Men jeg får i meg nok av det tror jeg om det er det i grønnsaker og kornprodukter

Klems fra Lilja

Hei isa1

Vet det tar tid før kroppen stabiliserer seg Ting tar sin tid

Vet du om noen spesialist man eventuelt kan gå til ?

Jeg vil ikke gå på Levaxin for og slanke meg :,( Jeg sku da ønske jeg slapp og bruke den medisinen.

For jeg føler kansje er det bare Spiseforstyrrelsen min som har rotet til stoffskifte men ikke vet jeg At om jeg blir frisk av den om da det blir bedre det stoffskifte kan man da slutte med Levaxin ?

Har ofte lurt på om jeg tar det og så trenger jeg det egentlig ikke uff :,( Ingen har forklart hvorfor jeg har det eller hvordan jeg kan ha fått stoffskifte sykdom :,( Bare ta disse tablettene du har litt lavt stoffskifte har jeg bare hørt :,(

Klemz fra Lilja
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er en autoimmun sykdom, og da er vi genetisk disponerte samt at noe har utløst det. Det kan være stress, kombinasjoner av virus, og ting som trigger autoimmunitet som røyk, og mange andre ting.
    Det er neppe en en enkelt grunn.
    Mange har hashimotos.
    De har akkurat funnet en sammenheng med noe genetisk og Mb. Crohns, det er en genvariant som gjør en mindre flink til å hive ut bakterier fra innsiden av cellene. Bare som eksempel.
    http://sciencenews.org/articles/20070609/fob1.asp

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar setter stor pris på det

Klemz

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Men det er da ikke alltid autoimmun årsak? F.eks. ved svangerskap og fødsel?

Lilja, spør legen om hvorfor du har lavt stoffskifte, er det f.eks. Hashimotos eller ikke? Er det antistoffer eller ikke? Er det mulig at du kan slippe medisiner med tiden?

Kommer til å tenke på gamle "slanketips" - om at man ikke må sulte seg, for da setter kroppen ned forbrenningen, fordi den tror det er hungersnød. Nok derfor du skal spise ofte f.eks. Hvis det er slik det forholder seg med deg, så er det kanskje håp om at du slipper medisiner med tiden, men da er det det at du må spise nok som skal til for å få stoffskiftet i balanse igjen - dvs jo lengre du er anorektisk, jo større sjanse er det for at kroppen ikke normaliserer seg igjen. Men hvorfor? Hm.. det vet jeg ikke. Og dette skulle da ikke kunne fremkalle antistoffer, så vidt jeg kan forstå? Det er i så fall kun hvis du allerede hadde sykdommen latent i genene og da ting kan ha utløst den. Men altså, Lilja, nå roter jeg bare rundt i villfarelsen som hodet mitt er blitt, du må spørre legen om alt dette. Men spør - i tilfelle det er en sjanse for at kroppen kan komme i balanse igjen. Dessuten er der jo noen tips for folk med antistoffer, du bør jo ha greie på om du har det eller ikke.

Lilja, jeg er også veldig plaget med urinveisinfeksjon, det er jammen meg slitsomt i lengden. Det kan visst ha sammenheng med stoffskiftet, f.eks. pga tørre slimhinner. Har du forsøkt tranebærtabletter mot dette? 2 tabletter 3 ganger om dagen. Det er nok det minst skadelige.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Om dette med urinveisbetennelser og stoffskifte, Larrian skriver på det am. forumet nettopp om dette, at det er et symptom på underdosering eller hypo. Det har med slimlaget å gjøre som skal beskytte blæra. Den er ikke bra nok eller tett nok når det ikke er nok stoffskiftehormon.
    Enda en grunn å prøve å få ft4 til minst halvveis opp. (lilja har ft4 i nedre halvdel og er neppe overdosert til tross for lav TSH)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har du symptomer ?
    Da er dosen for lav.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 4 av 7 Først 1234567 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn