Viser søkeresultater 31 til 40 av 50
Threaded View
-
24-05-06, 16:30 #1
Jeg er opprørt over at jeg aldri har fått en anstendig thyroid utredning
Hei!
Her kommer en liten oppdatering fra meg! Har vært usedvanlig stille fra denne kanten i det siste, men jeg lever fortsatt(!) (hjertet slår iallfall) Har bare vært ekstremt travelt med skoleoppgaver og eksamensstyr! Nå er det meste tilbakelagt og jeg mangler kun eksamen i et fag før skoleferien starter, medisin for ikke medisinere. Apropos dette faget må jeg si jeg er sjokkert over den dårlige undervisningen hva endokrinologi angår.
Apropos hjertet som slår; Jeg er født med en liten hjertefeil og var i går på kontroll for første gang på 10 år. Det viste seg at "gangen" til hjertet, som var for trang da jeg ble født, har blitt enda trangere, og legen syntes det var sprøtt at jeg ikke hadde vært til kontroll på 10 år!! Sist jeg var der var jeg jo bare 10.. Min mor hevder at legen den gang sa at ting hadde stabilisert seg. Men etter ubehagelig røntgenundersøkelse i går fikk jeg vite at gangen hadde blitt enda trangere, to ganger så trang som hos normale. Dette skulle ikke medføre noen plager for meg overhodet, men med tiden kunne jeg få dårligere kondisjon og dersom gangen fortsatte og krympe, måtte vi skifte den ut (hjerteoperasjon) Men dette mange år frem i tid visstnok. Jeg var alene til kontroll i går, og med eksamen i dag og det stress det medførte i går ble jeg helt svimmel og jkvalm og måtte legge meg ned på sykesenga igjen da legen fortalte om forverringen..! Hørtes så faretruende og skummelt ut at gangen til hjertet mitt driver og "krymper". Ble litt sentimental og så for meg bilder av lille meg da jeg var på kontroller som liten, og fikk legoklosser da jeg var ferdig(!) Den polske hjertelegen ga tydelig uttrykk for at jeg overreagerte, han var riktignok hyggelig og henta vann til meg og målte blodtrykket, men han bablet også en masse faglige termer mens jeg lå å var så varm og "hals-kvalm" (nytt ord
) at hele rommet holdt på å svartne for meg.. jeg klarte ikke å betale etterpå, var kø i skranken og jeg måtte bare skynde meg ut for frisk luft.. hehe.. jeg ble så lei meg og satt ut av spill.
Folk rundt meg er så friske (det er bra!) men jeg synes det er urettferdig at jeg både skal ha stoffskifteproblemer og i tillegg gå å være oppberksom på evn. kondisjonendringer og vite at jeg antagelig må ta hjerteoperasjon seinere i livet... jeg vil bli innkalt til kontroll hvert år(!) fremover. Legen bare smilte av meg når jeg spurte om jeg ville være i stand til å være 100% arbeidsfør osv. + å gå på fjellet (som er viktige ting for meg). Det var visst helt ufarlig.. Jeg har alltid ment jeg er ei psykisk sterk jente men er ikke så sikker lenger etter at jeg ble satt ut og måtte dra rett hjem for hvile etter denne hjertekontrollen (i stedte for lesesalen som planen var).
Har du lest helt hit fortjener du en nydelig diplom! med blomster på!
Takk!!
Jeg har faktisk glemt spm. mitt... men har iallfall gitt livstegn
oppdfatering om hva som skjer her i gården pluss at det var godt å få ting på papiret.
Lignende tråder
-
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Av Elbeth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 70Siste melding: 16-05-14, 13:06 -
Gi ALDRI opp!!!
Av Jeanette Ws. i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 01-02-11, 17:58 -
Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 12-12-09, 21:03 -
Jeg går ned i vekt som aldri før!
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 17-05-08, 14:33 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56

Svar med sitat
Bokmerker