Viser søkeresultater 31 til 40 av 50
-
08-04-08, 19:13 #31
Takk for svar, dere.
Ja hvordan har jeg det Nora, godt spørsmål. Jeg er neimen ikke sikker, høres sikkert underlig ut men.. Klarer ikke helt å sette fingeren på det. Men tror ikke jeg har det optimalt. Tror kanskje at jeg er for lavt. Prøvene ble tatt 1. mars, da jeg var hjemme i norge. Ulempen med at de ble tatt da, var at jeg hadde vært fri for armour 1 måneds tid, og spedd pillene ut uregelmessig mens jeg ventet på ny forsyning. Det er nok derfor TSH lå såpass høyt ved måling, og ikke ned mot null. Pluss at prøvene ble tatt om ettermiddagen (kl. 14). Så prøvesvarene er jo sånn sett ikke helt til å stole på. Før jeg ble fri for armour, hadde jeg ligget jevnt på 4 grain i flere måneder. Det finnes dessverre ingen blodprøver fra den tiden, men synes ikke jeg hadde det helt optmialt da heller.
Et par dager etter at prøvene ble tatt, fikk jeg ny forsyning av armour. Jeg har nå "jobbet" meg opp til 2 grain og tar dette hver kveld. Jeg antar det ikke er annet å gjøre enn å holde denne dosen i 6 uker, og så ta nye prøver. Bare upraktisk at jeg bor i dk, de bruker en anna "skala" så da nytter det ikke å legge prøvesvara inn her, samt at det står enda dårligere til med legekunnskapen her enn i norge, har jeg inntrykk av.
Jeg kunne jo ha prøvd å økt armouren litt, men jeg kan ikke huske at jeg hadde det bedre da jeg gikk på 4 grain, samt at jeg ikke vet verdiene fra da, så da spørs det.. kanskje er det nettopp et lite 25µG-levaxintilskudd som skal til? kunne kanskje vært verdt et forsøk. Men begynner å bli trøtt av denne eksperimenteringa, kunne godt tenke meg å finne den ideelle dosen snart, og så la det bli med det. =) men fungerer visst ikke helt sånn. Kanskje har jeg det bra, kanskje er det bare vanlig vintertretthet jeg opplever for tiden.
Hva med dette Hgb som er målt til 12,9, hva vil det nå si..?
-
08-04-08, 19:24 #32
En ting til;
jeg fikk nylig min friske søster til å ta stoffskifteprøver m.m, og svarene ser slike ut:
TSH- 1,0
t4- 14,9
t3- stod det intet om
B12- 257
Ferritin- 29
Folat- 12,5
MCH- 30
HB- 13,3
Spm. er om jeg kan regne med, ettersom hun er frisk, at dette er verdier jeg skal tilstrebe..? (da tenker jeg selvfølgelig på t4 og tsh) vet jo at det er induviduelt hvilke verdier som er normale etc, er det noe jeg har lært her inne så er det nettopp det, men tenker at siden vi nå er søstre, med lik fysikk, etc.. om det kan ha noe for seg. Tenker at ettersom jeg ikke selv har stoffskifteverdier fra da jeg var frisk, så blir det "nest beste" å ta utgangspunkt i hennes. (?)
-
08-04-08, 19:34 #33
Hei, det er egentlig kjent at man trenger litt lavere TSH og høyere hormonnivåer på stofskiftemedisin, fordi det man tar ikke kan erstatte fullt det man skulle hatt, blant annet fordi kjertelen hos friske sender ut mer eller mindre hormon alt etter behov, og til visse tider (har lest noen artikler om det problemet akkurat nylig, om at TSH blir høy om natta og at ft4 eller ft3 følger etter et par timer etterpå)
Men stort sett kan du gå etter søsters resultater.
Men friske kan gå med litt lavere ft4 enn oss.
Hvis du har peiling på hvor søsters prøver ble analysert, kan du finne referanseområdene.
-
11-04-08, 01:42 #34
Ref.områdene til søsters verdier kan jeg nok få tak i, legen holder til i Kristiansand iallfall. Tusen takk for svar, Nora. Lenge siden jeg har vært innom, men her er det altså til en hver tid kunnskap og gode råd å hente! Jeg vil nok fortsette å ta 2-grainsdosen min stabilt over tid, og så ta nye prøver, da jeg nok ikke helt kan regne med de forrige. Jeg har det vel relativt ok for tiden, det er mulig det er noen matintoleranser ute og går, og at det er det som saboterer for meg, leste i en anna tråd her om dovenhet etter måltider (frokost også!) og kjenner meg litt igjen. Det er mye tvil og usikkerhet, hvilke plager som kan tilskrives mangel på effekt av thyroxinen eller feil dose, og hva som må taes på annen kappe. Helsa var ikke på topp da jeg tok 4 grain (vanskelig for å konsentrere meg, sliten etter selskaper og støy, problemer med å komme gjennom en ordinær arb.dag++) så kanskje var det rett og slett for mye, men da skjønner jeg bare ikke hvorfor jeg ikke fikk noe tehn til overdoseringssymptomer. 4 grain kan jo ikke ha vært for lite heller? Skal ikke være enkelt!
Ellers så er jeg gjerne interessert i og høre fra vedkommende, dersom det er noen her inne som tar armour, og har opplevd at et lite levaxintilskudd var akkurat det som skulle til for at de fikk piffen tilbake/det som gjore susen..! om det finnes noen sånne solskinnshistorier her inne da, hihi. Mulig jeg prøver dette nemlig, dersom jeg synes de neste prøvene viser at t3 er uforholdsmessig til t4. Ja.., det får være konkusjonen foreløbig..
-
15-09-08, 11:03 #35
Re: diverse om borreliose
Hej nora
Opprinnelig skrevet av nora

Hvis jeg kan friste dig til at søge på navnet: Marie Kroun, vil du kunne finde oceaner af info om denne sygdom.
Marie Kroun er læge. Læge af den sjælden slags, der kun går een af pr ti tusinde læger. Hun er 110% på patienternes side og Lægeforeningen elsker at hade hende. Marie Kroun er selv syg af borreliose og verdenskendt for sin viden.
Hun har 3 hjemmesider: http://kroun.ulmarweb.dk , http://daninfekt.dk og videncenter for flåtbårne infektioner: LymeRICK = Lyme borreliose and Related Infections Centre of Knowledge - http://lymerick.net .
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-10-08, 10:12 #36
Re: diverse om borreliose
Sjekk også nett-tv NRK fra i sommer http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/133872 Puls 02. 06. 08
Flere interessante borreliose-diskusjoner fins på lymenet.
Her er en iteressant diskusjon :
http://flash.lymenet.org/ubb/ultimatebb ... 073506;p=1
merk at i England så har helsemynighetene vedtatt at kronisk borreliose ikke eksisterer og at de syke pasientene skal undervises i det....
Borreliose-forumet har fått eget forum http://sunshine35446.yuku.com/forums/95 , det eksisterte som noen tråder på hovedforumet før.
IDSA har blitt dømt for korrupsjon, og det er IDSA-retningslinjene som brukes i Sverige og Norge, og som brukes av Haukeland og de andre sykehusene. IDSA nekter for at kronisk borreliose eksisterer, og sier at maks tre uker med antibiotika tar knekken på all borreliose.
(stemmer selvfølgelig ikke)
Man finner den informasjonen overalt på forumene.
På listen av forums på sunshine-forumet mangler lymeflash USA forumet, der de har lov å poste om homeopati og bionic 880 (de blir hetset bort fra forumet på lymenet europe) http://flash.lymenet.org/scripts/ultimatebb.cgi?
Blogger om bionic 880:
http://www.betterhealthguy.blogspot.com/
http://pathogensoup.blogspot.com/
http://www.sixgoofykids.blogspot.com/
og konklusjonen så langt er at det virker veldig bra.
President Bush har lyme borreliose: http://flash.lymenet.org/ubb/ultimatebb ... 1;t=074171
Se en animasjon av fotoner og cellen: http://neurobio.drexel.edu/SesslerWeb/sessler.php
Se enda en illustrasjon om celle somkommuniserer via fotoner: (klikk på interresierte therapeuten i den tyske siden) http://www.regumed.com/
-
19-02-09, 19:11 #37
Sv: diverse om borreliose
Stofskifteproblematik og autoimmunitet
som følge af manglende behandling for Borreliose
"Ud over mine svære hjerteproblemer, har jeg siden år 2000 haft en stadig større og større problematik med stærkt forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen - de såkaldte Thyroid peroxidase antistoffer - som normalt kun rammer ældre kvinder - og ikke forholdvis unge mænd som mig. Tilstanden er såkaldt Idiopatisk - hvilket betyder at man ikke kender årsagen til fænomenet som allerede blev beskrevet helt tilbage i 1912 af japaneren Hashimoto.
Først i januar 2000 (som selvbetaler) blev jeg bekendt med denne problematik efter den belgiske professor og læge Cécile Jadin bad mig om at få fortaget denne blodprøve blandt flere forskellige i Danmark. Hun sagde er årsagen til disse meget forhøjede antistoffer netop var de ubehandlede intracellulære infektioner som sætter immunsystemet (pdf) svært under pres som følge af den kroniske inflammation (pdf) - altså bestemt ikke idiopatisk. Noget der ulykkeligvis på sigt kan føre til at jeg bliver livsvarig stofskiftepatient, hvis jeg ikke bliver medicinsk behandlet for årsagen til de stærkt forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen - nemlig de intracellulære infektioner. Fik derfor oplyst har når disse infektioner var blevet behandlet i bund, vil problematikken med forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen forsvinde igen.
En kombination af dårlig økonomi og påvist Borrelia infektion i 2002 i USA fik mig dog til at stoppe med at benytte mig af medicinsk pulsbehandlinger (en uge på antibiotika og dernæst 3 ugers pause) som metode i samarbejde med Jadin, qua international forskning der viser at man skal være på længerevarende kontinuerlig behandling for at slå Borrelia ned."
"Absence of proof is not proof of absence"
- oversat til "Manglende bevis er ikke bevis på manglende årsag"• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-03-09, 12:23 #38
Hovne øyne/røde lokk
I dag skjedde det igjen; jeg våknet opp med store hevelser over øynene, "såre øyelukk", og en hud som liksom foldet seg lagvis over øynene. Det ser ikke så bra ut (men heller ikke kjempedramatisk), men det svir, og det var ille nok til at jeg holdt meg hjemme.
Noen tanker om hva dette kan skyldes..? Har selv to ideer;
1) Oppdaget at jeg begynner å gå tom for armourpiller, så reduserte dosen fra 2,5 grain til 2 gr for et par dager siden.
2) Spiste sånn der "Pågen" lyst brød i går, rundt 300 gram. Ser at det er hvetemel og hvetegluten i. Kan det være en reaksjon på intoleranse ovenfor dette..?
Har jo treg fordøyelse i tillegg (kun kaffe og svisker får meg på do
hehe..) og er plaget med at de 2 ekstra kiloene sitter rundt magen på en ellers slank kropp, til tross for stortsett sunt kosthold, MASSE trening etc. Kan dette også peke i retning av at det er hvete, eller gluten, som er synderen..?
Har også vært litt mentalt stress i det siste, går på et krevende studie, og ligger etter i lesingen for tiden, føler meg veldig sliten/ør/medtatt og mister konsentrasjonen under forelesninger. Fysisk har jeg mye energi til trening og venner men konsentrasjon og tilstedeværelse i egen hverdag er det verre med.
Når jeg våkner til helg, feks lørdag formiddag, vil jeg bare sove, sove. Samtidig som jeg ligger og erger for meg for at dagen forsvinner for meg og alt det morsomme jeg kunne funnet på.
Kan det være at doseringen er for lav..?
Kan dette med øyenlukkene skyldes helt andre ting..?
(rask oppsummering: jente 23, hatt lavt stoffskifte siden ca 16 år, tok tidligere levaxin, tar nå kun armour)
en fin dag ønskes alle!
-
04-03-09, 13:50 #39
Sv: Hovne øyne/røde lokk
Er det vi som har "snakket" om dette før Marianne ?
Det har vært framme før, og jeg har hatt dette flere ganger da jeg var på Levaxin - aldri etter jeg gikk over til Armour.
En gang kan jeg huske at jeg hadde tendenser til det, og det var mens Armourdosen var for lav.
Du nevner også flere symptomer og hvis jeg hadde dem ville jeg tenke på for lav dose.
Jeg hadde mageproblemer da jeg gikk på Levaxin, det var en av årsakene til at jeg ville prøve noe annet. Når en trener må en jo bare få i seg brød.
Husker flere ganger da jeg drev å sykklet langt at jeg kom hjem, skar opp en hel kneip, la på pålegg og spiste hele brødet
Enda var det 5 poteter og 5 kjøttkaker til middag.....
Det går sikkert å trene uten å spise brød, men det er krevende.
Jeg tror også at det å ha et stoffskifte som kan følge opp såpass høy aktivitet er krevende. Det må bare balanseres mot det aller øverste enden.
Og da høres det lite ut med 2,5G - i mine ører.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-03-09, 14:10 #40
Sv: Hovne øyne/røde lokk
Dette kan også være en allergisk reaksjon på brødet.
Dette Pågen brødet, om jeg tenker på riktig sort nå, så har det ganske så langt holdbarhet - dvs. det må være fullstappet med div. konserveringsmidler for å tåle å ligge en stund.
Jeg er meget skeptisk til slike matvarer.
Så vidt jeg vet så er dette ikke brød som er laget av gammeldags surdeig, surdeig fører til lengre holdbarhet, og brødet er sunnere for kroppen enn brød bakt med vanlig gjær.
Sånne som oss har nemlig som regel også litt problemer med bakterieflora'n i mage / tarm, og reagerer da enda lettere på sånne ting.
Iflg. kinesisk meridianlære settes hud i forbindelse med lunge / tykktarm-meridianen, så denne reaksjonen overrasker meg ikke.
Lignende tråder
-
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Av Elbeth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 70Siste melding: 16-05-14, 13:06 -
Gi ALDRI opp!!!
Av Jeanette Ws. i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 01-02-11, 17:58 -
Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 12-12-09, 21:03 -
Jeg går ned i vekt som aldri før!
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 17-05-08, 14:33 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56
Svar med sitat

Bokmerker