Viser søkeresultater 31 til 35 av 35
-
11-04-08, 14:20 #31
Jeg lever med utrolig lammende utmattelse. Det er den som røver meg fra å leve det livet jeg vil. Det har vært ufattelig (og er enda til tider) vanvittig frustrerende. Men har lært meg å mestre den på egne primisser ;)
Hvis jeg ikke passer meg så blir jeg ukonsentrert og glemmer fort ting. Innlæringsevnen min er langt i fra det den var. Men ser jo at det varierer fra gode perioder til dårlige.
Jeg klarer meg meg igjennom hverdagen ved å ha skapt et system som gjør at når all energi forsvinner så kan jeg se hva jeg skal osv. Lister og lapper, kalender osv. er til enorm hjelp i hverdagen. Oppdaterer når jeg har bedre perioder
Andre vet jeg bruker mobiltelefonen
Jeg har ingen gode råd til deg desverre. Du må lure ut av deg selv hvilken enrgi du har, hva du kan bruke den til for å få et godt liv osv. Ingen god prosess kan jeg skrive under på! Men det er det eneste som hjelper hvis du skal få det bra meg deg selv og kunne leve et godt liv. Noen ganger er det vanskligste å vite hvor grensen går.
Lykke til med alt.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-04-08, 14:29 #32
Er din TSH alltid så høy? over 6 ser jeg.
Det er ikke bra å sovne overalt og ha slik brain fog at du ikke husker noe. Har du fått lov å prøve høyere dose eller litt liothyronin?
-
11-04-08, 15:43 #33
Hva nå?
Jeg har hatt høy tsh ganske lenge, øte 100 til 125 i noveber men det har ikke forandret tsh noe. Helt siden jeg startet med levaxin har tsh gått opp og ned å de er over 8 år siden. prøvde liotyronin i 3 mnd for 4 år siden men de hjelpte ikke. Jeg må sikkert prøve å øke dosen igjen kansje opp til 150, men er det ubegrenset å høy dose man kan ta ? Til Anne ma jeg lagrer ting på mobilen å setter på allarm, må notere ned ting med en gang ellers blir det glemt. utmattelsen er så rar, kan føle meg ganske pigg i de ene øyblikket men etter en lite stund så er jeg helt kjørt.
Klem fra jorunn.
Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.
-
12-04-08, 01:16 #34
Kjenner godt igjen det der med energien. Jeg kaller det anfall av energi-tomhet. Utrolig irriterende..
Det finnes ingen øvre grense for medisinene. Det er blodprøvene som skal avgjøre dosen. Jeg hadde vært veldig ødelagt om jeg hadde hatt en TSH på 6. Men jeg har aldri hatt store utslag i tall heller, vet jo at det er forskjell på oss
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-04-08, 11:09 #35
Hvordan prøvde du liothyronin dengang?
Det er mange som tar både 150 og 175 µg levaxin om dagen, og DDD, definert Døgn Dose er 150µg. Det er tallet legemiddelindustrien jobber med når de regner ut hvor mange pasienter som tar det....står også på levaxin sin side i www.legemiddelsiden.no (det fins DDD for de fleste medisiner)
Det er noen pasienter som trenger sin ft4 og ft3 helt oppe i referanseområdet, eller litt over.
Faktisk så ligger 2,5% av normale menensker over referanseområdet, det er slik referanseområder defineres, at man tar tallet på alle og tar vekk de øverste 2,5%..... Så man er fremdeles normal hvis man ligger innefor 2,5% over.
Hvis du har en TSH på over 6 og ennå ikke har kommet til toppen av referanseområdet for ft4 og ft3 og har svære hyposymptomer, vil det jo synes logisk å prøve høyere dose bare for å se hva som skjer når TSH blir mer normal. (ned til 1)
Lignende tråder
-
Snart vår
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 17-03-07, 18:07 -
Verdier ved starten av graviditet
Av Thyr i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 40Siste melding: 24-08-06, 11:19 -
Verdier ved starten av graviditet
Av Thyr i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 40Siste melding: 24-08-06, 11:19 -
Verdier ved starten av graviditet
Av Thyr i forumet Normalverdiene?Svar: 40Siste melding: 24-08-06, 11:19 -
Div. Hasimotos & Armour
Av amanda i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 31-03-05, 17:00
Svar med sitat
Bokmerker