Viser søkeresultater 31 til 40 av 117
-
10-05-07, 09:56 #31
Jeg har egentlig ikke mer å tilføye angående blodprøver, er ikke kompetent. Ønsker deg bare lykke til med legebesøk!
-
10-05-07, 12:40 #32
Takk Klara.
Dere skal få et tilbakemelding på hvordan det har gått.
HA en solrik dag
-
10-05-07, 19:37 #33
Ja da trenger du ikke den
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-05-07, 08:29 #34
Endometriose
Har bare et lite spørsmål : Kan endometriose ha noen sammenheng med stoffskifteproblemer eller andre andre hormonforstyrrelser å gjøre. Er under utredning og jeg har fått beskjed om at jeg har denne tilstanden. Ser ut som at jeg har fått denne tilstanden nå i nyere tid.
-
25-05-07, 17:37 #35
Har aldrig hørt om noen slik sammenheng nei.... men så er ikke jeg professor heller da. Hvet at det er mange som er skikkelig plaget.... Du finner nok en god del om temaet på "snart gravid" og den duern
-
25-05-07, 17:57 #36
Jeg vet ikke hva endometriose er, men det har vel noe med mage/tarm å gjøre? Vet bare at jeg selv har "mye rart" i disse regionene, men jeg vet ikke hva. Se hva jeg kom over en dag:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/do ... ?id=352991Det er også viktig å studere sammenhengen mellom stoffskifteforstyrrelser og andre sykdommer, slik som depresjon, fibromyalgi og ubestemte tarmplager."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-05-07, 18:02 #37baremei Gjest
Joda, det er ofte en sammenheng - eller om det egentlig er at ofte henger de sammen, har man det ene er det øket sannsynlighet for det andre. I tilfellet med disse to diagnosene, altså. Og begge er hormonelle greier.
Dessuten har det enkelte steder, uten at jeg nå kan huske hvor, blitt spekulert i om endometriose er en senskade av langvarig ubehandlet og lavt stoffskifte (i grenseland på prøvene, men ofte med symptomer).
Men selvsagt kan man også ha det ene uten snev av det andre, som med så mye annet.
-
25-05-07, 20:01 #38
Takk for svar alle sammen.
Baremei: vet har du lest om sammenhengen mellom stoffskifte og endomatriose?
Det betyr ikke så mye om det er sammenheng, men siden jeg er under utredning for stoffskifte og andre ting er det interssant og se om det er en sammenheng mellom ulike probelmer. Så det var veldig interssant det du skrev baremei
-
25-05-07, 21:42 #39
Jeg hadde endometriose da jeg var yngre. Visste ikke at det hadde noen sammenheng med lavt stoffskifte - som jeg fikk i "moden" alder. Visste heller ikke at de var noen hormonelle greier! Men ser at ting faller på plass her.....
Men Stina - jeg tror at endiometrose har noe med livmor-slimhinnen å gøre - eller er jeg helt på bær-tur
-
25-05-07, 23:00 #40
nosy - hakke peiling, jeg, er bare glad om jeg treffer rette etasje av legemet
Men se her har de snakket litt om dette før:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... dometriose
Og de snakker noe om spiral, så du har helt sikkert rett!
Hva er da symptomene?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
Av Grace i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 17Siste melding: 05-08-10, 20:36 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48
Svar med sitat

Bokmerker