Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 32 av 32
    Medlem siden
    Aug 2013
    Sted
    lillestrøm
    Alder
    36
    Meldinger
    25

Standard Sv: Re: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hvis du har en kjertel som ikke er syk, men som holder igjen produksjonen av andre årsaker så skal dette være mulig, ja. Lykke til.

Takk skal du ha. Jeg skal oppdatere om prosessen
    Kan ikke kjertelen bli syk av stress, allergier, intoleranser, lite søvn etc?
    Stoffskiftet mitt økte plutelig over en sommer for noen år siden fra 1,7 til 2,7 da jeg hadde mye stress (skole, kjæreste, venninne, anemi, jobb=var veldig deprimert, usikker, dårlig selvtillit) Jeg var ikke så fryktelig sunn, og sov iallfall ikke nok. Etter det begynte jeg å få dårligere tarm(masse gass, oppblåsthet etc), og stresset økte yttereligere for jeg fikk veldig uren hud, angst, insomnia, veldig dårlig selv tillit og mistet mye hår, men nå er det annerledes.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Sv: Re: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling

Sitat Opprinnelig skrevet av IRENE8989 Vis post
    Takk skal du ha. Jeg skal oppdatere om prosessen
    Kan ikke kjertelen bli syk av stress, allergier, intoleranser, lite søvn etc?
    Stoffskiftet mitt økte plutelig over en sommer for noen år siden fra 1,7 til 2,7 da jeg hadde mye stress (skole, kjæreste, venninne, anemi, jobb=var veldig deprimert, usikker, dårlig selvtillit) Jeg var ikke så fryktelig sunn, og sov iallfall ikke nok. Etter det begynte jeg å få dårligere tarm(masse gass, oppblåsthet etc), og stresset økte yttereligere for jeg fikk veldig uren hud, angst, insomnia, veldig dårlig selv tillit og mistet mye hår, men nå er det annerledes.
    Da er det som regel ikke sykdomstilstander i selve kjertelen man snakker om, men en nedregulering av stoffskiftet fra hypofysen, eller manglende byggesteiner. DVS at kjertelen er i seg selv frisk og har alle muligheter for å fungere, men ingen "trykker på gassen" (sender signaler om at stoffskiftet skal oppreguleres). Det kan være så enkelt som annen sykdom (er kjent for å nedregulere stoffskiftet) eller jodmangel. Dette er tilstander hvorav en del kan avhjelpes gjennom livsstilsendringer.

Det er radikalt til forskjell fra tilstander hvor kjertelens funksjonallitet er ødelagt (les: hypoofysen trykker på gassen, men funksjonaliteten i gasspedalen er ødelagt) som i graves/hashimoto's eller krefttilstander. Disse er det vanskelig å få gjort noe med og fører i de aller fleste tilfeller til at man må medisineres.

... og så er det omvendt. Stoffskiftet blir lavere når TSH øker. Jeg regner med det er en økning i TSH du refererer til.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Behandling med kun neo-mercazole....
    Av wing i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 05-05-13, 23:08
  2. Behandling i utlandet?
    Av Rabiosa i forumet Medisinsk behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 02-03-12, 20:12
  3. Behandling og effekt
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 30
    Siste melding: 16-09-10, 22:24
  4. Vektøkning ved behandling..
    Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 17-05-10, 12:28
  5. Alternativ behandling
    Av Hilma i forumet Alternativ behandling
    Svar: 1
    Siste melding: 17-04-05, 18:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker