Viser søkeresultater 31 til 40 av 63
-
13-10-07, 10:41 #31
Forstår hva du mener nå nora.
Jeg har et par krykker liggende ett eller annet sted,(kanske innerst i klesskapet der er det mye rart, kanskje til og med et uoppdaget kontinent.)
hvis jeg finner de skal jeg ta de med meg neste gang jeg skal til NAV trygd.
Kan også høre med en kamerat om de trenger en ekstra spiller til bedriftsfotballaget, det er en nesten bombesikker måte å knekke et bein på.
Jeg regner med at klagen når fram. Og da vil jeg få utbetalt sykepenger for de siste 5 månedene.
Og så lenge jeg kan låne fra mor og far til melk og brød og tak over hodet så går det greit.
Men hvis klagen blir avslått tror jeg nok at BSUen blir ofret.• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
13-10-07, 16:19 #32
Skjønner ikke at de kan ha hatt grunnlag for å nekte deg sykepenger. Man har da rett på det selv om man er arbeidsledig. Hvis du får avslag denne gengen med diagnose og alt blir jeg sjokkert! Men om det skjer synes jeg du bør søke fri rettshjelp og virkelig ta dem for deg. Vet at det vil være voldsomt slitsomt når en er så utslitt, men håper du ikke gir deg for det. Det er alt for mange av oss som har fått/får dårlig behandling av det offentlige!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-10-07, 19:25 #33
Jeg kommer ikke til å gi opp. Men jeg regner med at klagen fører frem, hvis ikke så klager jeg igjen og igjen. Som vi sier i Bergen: Eg beliter meg ikkje.
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
13-10-07, 22:01 #34
Høres bra ut
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-10-07, 16:50 #35
Jeg var på trygdekontoret i dag og leverte siste sykemeldingen min. Snakket litt med han i kassen og jeg spurte om det var noen måter å få fortgang på tingene. Jeg foreslo at jeg kunne bestille en time med saksbehandleren så vi kunne gå gjennom søknaden sammen. Han skulle sjekke dette for meg og ringe meg i morgen.
Var også og tok nye blodprøver hos endoen i dag, han skulle kalle meg inn til time når resultatene var klare. Satser på at det ikke er så lenge til.• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
-
17-10-07, 16:53 #36
Godt å høre at det i det minste skjer noe. Krysser fingrene for at alt ordner seg for deg
Hilsen Anne Ma
-
01-11-07, 10:14 #37
Har fått svarene på blodprøvene mine
TSH 2.24
FT4 22.5
T3 1.9
Det ser ut som verdiene går i riktig retning, selv om formen går andre veien :( . Håper på et lite hint av bedring snart, men det er bare å smøre seg med tålmodighet. Har fått beskjed om å øke dosen av endoen, har og fått time hos han om en måned.
Snakket med saksbehandleren på trygdekontoret på telefon forrige uke, det ser ut som det skjer noe. Han regnet med at saken skulle være ferdigbehandlet om "ikke så lenge" (hva nå en det betyr
). Han virket hvertfall mer oppegående enn den vanlige saksbehandleren min. Han kunne ikke si noe om utfallet. Så det er bare å krysse fingrene.
Er og ganske bekymret over hvor apatisk jeg er blitt i det siste. Har ikke følt noe særlig glede over noe. Har skjedd en del ting rundt meg som jeg burde ha svevd tjue centimeter over bakken for, men jeg klarer bare ikke å glede meg. Er også totalt tappet for krefter. I tilleg har jeg begynt å slite ordentlig med søvnen, sovner ikke når jeg legger meg i sengen. Har hatt 3 eller 4 våkedøgn siste uken, begynner å bli lei av det hele.
Har en time hos fastlegen nå om en halvtime, satser på at han klarer å muntre meg opp, det pleier han å gjøre.
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
-
01-11-07, 10:41 #38
Hei JS,
Nå ser vi ikke referanse området på de prøvene dine... men kan ikke den T3 være litt lav??
Kanskje du må få T3 tilskudd også? Evt sjekke ut Armour?
n'Finn eller noen andre kan sikkert mye mer om dette enn jeg, for jeg trenger ikke T3 tilskuddet. Men jeg lurer... :-)
-
01-11-07, 12:27 #39
I følge endoen min må jeg vente til jeg har funnet min vedlikeholdsdose på Levaxin før jeg prøver meg på Liothyrin. Det står ikke referanseområde i brevet fra endoen.
-
01-11-07, 13:25 #40
Jeg mener også at det kan være fornuftig å øke Levaxindosen til det maximale - og litt til. Hvis det ikke lages nok T3 da, kan en forsøke liothyronin.
Og kan en bruke det er det enklest.
Armour er et alternativ hvis ikke Liothyronin virker godt nok, men det må en jo betale for selv.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte for 9 uker siden, men har slitt med symptomer i 12 år
Av Mitena i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 15-04-15, 21:18 -
7 problemer din lege sannsynligvis overser
Av rexxy69 i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 27-10-11, 22:30 -
Av rexxy69 i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 10Siste melding: 13-09-10, 17:19 -
Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69Svar: 11Siste melding: 17-06-10, 16:21 -
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000
Av Siriusen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 67Siste melding: 03-02-10, 17:28
Svar med sitat
Bokmerker