Viser søkeresultater 31 til 40 av 147
-
07-04-12, 12:07 #31
Sv: Dosering av Erfa. Hvordan finne optimal dose?
Meget enig med Rufus
Der er måske ikke så meget at vurdere, men hoppe ud i nat-medicinen med det samme, teste det i mindst en måned, og jeg er ret sikker på, at du vil nok ikke tilbage til morgen-medicinen igen.
Jeg har nogle tillægsspørgsmål til din "tarm-udrensnings-behandling"... Har du fået instruktioner om at følge tarmudrensningerne med med bestemte tilskud for at uskadeliggøre alt det, tarmudrensningerne frigiver, før det udskilles ud af kroppen igen? Det er altså ikke kun tarmens indhold der skal ud den sædvanlige vej, der spiller ind. Det er også vigtigt, at neutralisere de stoffer, der er frigivet fra depoterne i tarmen, og som gen-optages i kroppen via tarmvægge til blodstrømmen igen. Det kan være minimale mængder af de før deponerede tox-substanser, men alligevel nok til at påvirke hele kroppen.
Kære du
I tråden om min udskiftning af sølvplomber i sin tid, jeg har postet for længe siden, er nemlig beskrevet det der skal til at uskadeliggøre "gamle depoter" af stoffer, kroppen selv forsøger at uskadeliggøre ved at "gemme dem væk". Det er ikke effektivt nok og selv om tråden er skrevet i anledning af amalgamudskiftning - er remedierne og metoderne universelle også for alle andre former for detox inkl. tarmskylninger. Jeg kan love for, at man kun kan have gavn af at indføre perioder med denne form for tilskuds-program et par gange om året, uanset om man er eller ikke er i gang med detox. Det gavner alle, uanset hvad.
Det er altid en fordel for alle, ikke kun for os med hypothyreose, at have fokus på tarmfunktion, fordi det er netop tarmen, der forsyner os med op til 20% af det T3, vi har brug for for at fungere, så vær glad for din indsats her, selv om det måske tit føles op ad bakke. Jeg har skrevet om det i Funktionel hypothyreose:
F. eks. omdannes hele 20% af T4 fremstillet af skjokldbruskkirtlen til to forstadier til T3: T3-sulfat (T3S) og triiodothyroacetic syre (T3AC). T3S og T3AC er inaktive hormonforstadier indtil de når til mavetarmkanalen, hvor de påvirkes af enzymet sulfatase og bliver til det aktive T3. Mavetarmkanalens aktivitet af sulfatase aktivitet er afhængig af en sund mikroflora. Ved at lægge kosten om til konsekvent "svamp- og parasit-fjendtlig", og supplere sin fordøjelse med tilskud der styrker mavesækkens mavesyre, og tarmenes fordøjelsesenzymer, ikke alene kan man ved disse foranstaltninger hæve sit T3-niveau med op til 20%, men også kan man derved blive fri for en hel række af symptomer påvirkende hele kroppen, men som har sit udspring i mave-tarmsystemet, der faktisk er arnestedet for dannelsen af mange flere hormoner end T3.
Krydser fingre
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-04-12, 13:53 #32
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Hei, og takk til begge. Når det gjelder magen min, så er ikke den helt optimal. Jeg tar ikke tarmskyllinger lenger. Jeg gjorde det et visst antall ganger, inntil forsteiningene løsnet, slik at medisiner mot uhumskheter skulle virke bra. Jeg tar ikke verken soppdrepende eller andre drepende medikamenter nå. Magen var veldig bra rett etter behandlingen, men har i grunn ikke vært så bra etter at behandlingen var ferdig og jeg begynte på Erfa. Har en del luft og magevondt. Mye mer enn det jeg egentlig hadde før jeg påbegynte magebehandlingen. Jeg tror jeg fant en synder. Jeg brukte HUSK for fordøyelsen. Siden jeg kuttet veldig ned på frukta, så måtte jeg ha noe å holde orden på magen med, og ble anbefalt HUSK i vann. Da jeg kuttet ut husk ble magen bedre, men ikke helt bra. For tiden bruker jeg super 8 melkesyrebakterier og FOS for magen. Jeg har time hos Heggeli rett etter påske og skal ta opp det med kveldsmedisinering da. Takk for alle gode tips.
-
07-04-12, 17:31 #33
Ville bare nevne at man kan få veldig mye luft i magen av FOS. Det må trappes opp i meget små mengder over tid. Lykke til!
-
08-04-12, 07:56 #34
Hei Dennis
, og ja, jeg er klar over at FOS må opptrappes. Jeg fikk en oppskrift på det i sin tid, og fulgte den. Men, jeg har brukt FOS i mange måneder nå, også i den perioden magen var bra. Er det noen som vet om det gjør noe forskjell å ta FOS ren i en skje, eller strø den på noe mat, blande i mat? Fordi jeg ikke har funnet noe spesielt å bruke den til, så blir det bare at jeg tar en teskje noen ganger i løpet av dagen.
-
08-04-12, 08:26 #35
Da er det sikkert ikke det. Jeg har brukt det som søtning i te og fordelt det litt utover dagen:-)
-
01-06-12, 18:37 #36
God helg til deg også
-
05-06-12, 16:20 #37
Hei

Her måtte jeg henge meg på. Tusen takk for god info om mage/tarm behandling.Vi tre (Rufus og karatekid) har samme lege og nu skal jeg i gang med tilsvarende behandling i august. Har fått reseptene.
Har fått thyroid og har gått på levaxin i 12 år før jeg kome til DS. Bruker også DHEA og skal ha testosteron gele. Venter på apoteket her.
Fra før går jeg på pregnenolone og cortef. Så her er det mye å ta tak i. Har kun allergi for eggehvite, melkeprodukter og mais.
Men har en virus infeksjon i halsen som står å "går " hele tiden. Så jeg håper magebehandlingen kan hjelpe på dette for det tar krefter fra kroppen.
Jeg skriver dagbok her inne, for jeg syns det er så godt når jeg kan følge en som er under tilsvarende behandling selv. Så skriv gjerne begge to slik at vi som "ligger etter" kan nyte godt av det.
Takk igjen
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
05-06-12, 17:52 #38
Karatekid: du kan visst få mye luft i magen av Husk/psyllum også
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-06-12, 19:35 #39
Hei, ja jeg fant ut det og kuttet ut Husken også for en tid tilbake. Jeg hadde egentlig ikke behov for den lenger tror jeg. Jeg kan kanskje oppdatere litt på min situasjon. Jeg var til konsultasjon på Heggeli rett etter påske. Magen var forsatt litt ruskete, så det ble til at jeg tok en ny runde med sterkere melkesyrebakterier VSL og et eller annet middel som jeg ikke husker navnet på i farta. Jeg har lett etter årsaker til at jeg trøblet med magen. Kuttet ut aminojern en periode, prøvde å kutte ut mandler og pærer var det vel, men fant ikke ut av det. Imidlertid begynte jeg å ta tilskudd av cocosa, kuttet ut de siste "skumle oljene" (rapsolje og linfrøolje) og nå steker jeg kun i kokosolje eller olivenolje. Jeg synes at magen har blitt bedre og den plager meg ikke så mye mer, selv om den fortsatt ikke er perfekt. I tillegg har jeg økt med Erfa thyroid. Da jeg kom opp på 2 1/2 (60mg) var det som hodet ble klarere og jeg klarte å jobbe bedre på ettermiddagen. Jeg sneik meg til å øke til 2 3/4 og da varmeperioden kom følte jeg at jeg hadde masse energi og følte meg i grunn helt frisk. Imidlertid fikk jeg en liten nedtur igjen da temperaturen falt utendørs. Men, jeg er optimistisk. Jeg har vel totalt sett gått ned 12-13 kg i vekt siden jeg begynte hos Heggeli i høst og det er jo hyggelig da. Håper det går bra med alle dere andre også.
-
07-07-12, 06:08 #40
Litt overdosert???
Hei
og god morgen. Litt nytt fra meg.
Jeg gikk på 2 og 3/4 erfa thyroid. Jeg spurte forresten legen om nattmedisinering, men han foreslo å dele dosen i to, morgen og middagstider. Jeg fulgte det og tok 1 1/2 om morgen før frokost, og 1 1/4 rundt kl 16.00. Den siste 1/4 delen hadde jeg lagt til selv, siden jeg følte meg bedre med den. Egentlig følte jeg meg veldig bra, tilnærmet fantastisk i perioder, spesielt da det også var en varmeperiode. Håret krøllet seg og ble tykkere. Huden var ikke så tørr lenger. Energien var veldig bra, og magen var i grunn også forholdsvis bra. Jeg gikk ned mer i vekt og hadde til sammen gått ned ca 14 kg. Morgen kroppstemperaturen holdt seg over 36 grader hele tiden. Jeg prøvde å kjenne etter overdoseringssymptomer, men kjente vel ikke så mye. Kanskje enkelte perioder jeg følte meg veldig varm, og en slags lett vibrerende følelse i brystet av og til, gjerne ved kveldstid.
Men så tok jeg nye blodprøver da: Min TSH var nå <0,01 (ref 0,2-4), fritt T4 var 20,6 (ref 11-23) og fritt T3 var på 7,7 (ref 3,5-6,5). Følgelig foreslo legen å sette dosen ned.
Jeg går nå på 2 og 1/2 erfa igjen, 1 1/2 om morgen og 1 om ettermiddagen. Nokså samtidig har jeg gått fra de sterke melkesyrebakteriene, VSL til et noe mildere slag super 8. Jeg må også innrømme at jeg hadde en utskeielse i matveien forrige helg. Ikke så mye, men det innebar sukker og melkeprodukt. I allefall. Jeg føler meg mye dårligere nå. Har trøblet med magen hele uka. Hadde en dag med skikkelig hodepine og har hatt mye mindre energi. I dag droppet morgentemperaturen ned på 35, 7 igjen også. Så hva gjør jeg?
Skal jeg gå på anbefalt dose fram til konsultasjon i september og se hva blodprøvene viser da? Eller skal jeg øke igjen for å se om jeg blir bedre? Hva tenker dere om et fritt T3 som ligger litt over referanseområdet? Kan noen naturlig skulle ha det litt forhøyet? To av mine barn (12 og 14 år da) fikk påvist litt forhøyet fritt T3 for et år siden, og de tar ingen medisiner. Det ble forklart med at de er vekst.
Ønsker dere alle en riktig god helg
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker