Viser søkeresultater 31 til 32 av 32
-
13-03-11, 11:41 #31
Sv: Noe forvirret av blodprøver
Da har jeg lest gjennom hele Eirins tråd, og det var svært matnyttig!
Jeg må ellers si at en uke på 1000 mikrogram d-vitamin daglig har gjort noe med meg, har mer fysisk utholdenhet. Jeg har store problemer med å "drasse" med meg kroppen gjennom en hel dag, enn når jeg er inaktiv, men nå føler jeg meg langt mindre tung rent fysisk! Og jeg har hatt færre "narkoleptiske" anfall på kveldstid. Ikke minst mener jeg bestemt at jeg har mindre rykninger i nakken. Men det tror jeg at jeg må ha litt mer tid på å bli sikker på, for det går litt i bølgedaler.
Jeg har også begynt med supergreens (kamut og spirulina), og bortsett fra noen heftige detox-reaksjoner de første 24 timene, så tror jeg også at dette har gitt meg litt ekstra energi, hvilket jeg sårt trenger.
Nå er jeg veldig spent på time hos endokrinolog, og hva jeg videre kan få avdekket. Er veldig god i trua nå som jeg begynner å få en viss oversikt!
-
22-03-11, 17:48 #32
Sv: Noe forvirret av blodprøver
Ja, nå har jeg lest forumets kutymer, og i stedet for å lage en ny tråd (føler vel at jeg ikke har så mye å bidra med her annet enn spørsmål ...
) så fortsetter jeg i denne.
Jeg har nå fått kjøpt jod; Lugol's oppløsning. I bruksanvisningen står det at to dråper blandes i drikke (for min del, vann) og taes to ganger daglig i seks måneder. Men så leser jeg her inne at noen drypper dette rett på huden, og at det er bedre? Stemmer dette? Jeg har jo ganske så lavt jodnivå, også.
Jeg er også litt nysgjerrig på hvor lang tid det tar å kjenne noen eventuell effekt av det. Jeg går per nå ikke på noen stoffskiftemedisiner (vil prøve mest mulig annet først før det eventuelt blir en løsning). I tillegg til de gjengse symptomene på hypothyerose, så begynte håret mitt å tynnes kraftig ut tidlig i tjueårene, og jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 2/3 er borte, men så hadde jeg også veldig tykt hår. Ikke minst har jeg følelsen av å være halvkvalt/kvalt stort sett hele tiden, særlig under stress. Sånn har jeg hatt det lenge, men det plager meg stadig. Særlig når det blir vanskelig og vondt å svelge mat.
Jeg skal også begynner på progesteronkrem, etter syklus, for østrogendominans, men mener det også skal være heldig for stoffskfitet.
Men akkurat dette med hvordan joddråpene helst bør inntaes, og om virkningen er merkbar etter kort tid er vel kanskje det jeg lurer mest på!
Lignende tråder
-
Forvirret og litt utålmodig
Av Carro i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-03-09, 22:02 -
Frustrert og forvirret
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 14:58 -
Prøvesvar + forvirret
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:36 -
ny her og forvirret
Av lillevenn2 i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 06-10-05, 18:39 -
Forvirret og frustrert
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 22-09-05, 20:55
Svar med sitat
Bokmerker