Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 42
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Standard Sv: Litt bekymret for hva som skjer i kroppen

Tenkte bare jeg skulle oppdatere tråden med siste nytt..

Har fått påvist mycoplasmainfeksjon som svekker cellene i kroppen.
    Legen forklarte det på denne måten: "Fibrositt (fibromyalgi) er manglende effekt av thyroidhormoner fordi cellene er svekket, svake celler reagerer svakt på hormoner." Fikk noen nettsider å lese på, mye å sette seg inn i.
    Mineralene i kroppen var i veldig ubalanse også, så fikk et eget mineral opplegg og følge + b-vit. sprøyter.

Han skrev ut Armour til meg, det var ikke bare bare å få ut på apoteket siden det må sendes inn og godkjennes.

Noen som har fått avslag på Armour?
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av fall Vis post
    Har fått påvist mycoplasmainfeksjon som svekker cellene i kroppen.

Han skrev ut Armour til meg, det var ikke bare bare å få ut på apoteket siden det må sendes inn og godkjennes.

Noen som har fått avslag på Armour?
    Du trenger ikke bekymre deg for å få avslag på Armour. Behandlingstiden er kun en formalitet. Hvor har du påvist mykoplasmainfeksjon? Vet dette kan være vanlig i lungene, men blir litt usikker når du sier at det svekker cellene i kroppen Hva slags behandling gir han deg mot mykobakteriene da?

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Som jeg forsto på legen gjør mycoplasmainfeksjonen at man kan få utmattelse i ettertid, dette gjør et eller annet med cellene.
    Mycoplasmaen er noe min tidligere fastlege ikke har klart å påvise, hun var altfor opptatt med å kalle meg deprimert. Har mest sannsynlig hatt den en tid.
    Hvetegress og kollodialt sølv som behandling uten om alt dette andre (meget alternativ lege )

Har ikke fått lest meg opp på all infoen legen jeg har vært til nå har gitt meg, så er litt forvirra selv her.
    Det er noe med at cellene ikke klarer å produsere energi.. Sliter litt med å finne ordene her.
    Fikk iallefall en nettside å se på http://drlowe.com/

Dr. Lowe sier at tester/erfaring viser at ca. 40% av de som har FM er thyroid hormon resistente.
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Armour - og ERFA Thyroid er av helsemyndighetene gruppert til en liste som heter "Negativlisten".
    http://www.legemiddelverket.no/templ...____30373.aspx
    Navnevalget sier jo noe om holdninger her......!

Den ble revidert i 06 (var det vel ?) og saksgangen for syntetindustriens produkter ble forenklet, mens produkter av "biologisk opphav" ble skjerpet.
    Som jo også sier litt om holdninger ?

Jeg mener jo at det er en katastrofe at man vraker naturlige produkter og favoriserer kunstige - men det er nå min holdning til dette.

Ingen har noen sinne fått sin søknad om Thyroid avslått av myndighetene.

Så er det intressant at man i det heletatt nevner celleresistens - legen der er verd å ta vare på !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av fall Vis post
    Hvetegress og kollodialt sølv som behandling uten om alt dette andre (meget alternativ lege
    Hvis du virkelig har mycoplasma, tror jeg ikke det holder meg hvetegress og kollodialt sølv.

En jeg kjenner meget godt, hadde mycoplasma i lungene i lang tid, var meget syk og måtte gjennom flere antibiotikakurer før vedkommende ble frisk etter over ett halvt år. Vær forsiktig så ikke denne alternative behandlereren leker for mye med helsa di! Noen ganger er vi nødt til å ta antibiotika. Ikke alle behandlere er villige til å se det. Om du har blodprøvesvar som viser mycoplasma, ville jeg gå til fastlegen med prøvesvarene. Søk litt på nettet om mycoplasma, ikke bare på alternative steder, slik at du selv kan danne deg en oppfatning. Jeg hadde mycoplasma i lungene en gang, og det var ikke morsomt, jeg var dårlig lenge. Og ja, det kan ta lang tid å bli frisk. Enda lengre tid tar det om du lar en uvettig person "behandle" deg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hvis du virkelig har mycoplasma, tror jeg ikke det holder meg hvetegress og kollodialt sølv.

En jeg kjenner meget godt, hadde mycoplasma i lungene i lang tid, var meget syk og måtte gjennom flere antibiotikakurer før vedkommende ble frisk etter over ett halvt år. Vær forsiktig så ikke denne alternative behandlereren leker for mye med helsa di! Noen ganger er vi nødt til å ta antibiotika. Ikke alle behandlere er villige til å se det. Om du har blodprøvesvar som viser mycoplasma, ville jeg gå til fastlegen med prøvesvarene. Søk litt på nettet om mycoplasma, ikke bare på alternative steder, slik at du selv kan danne deg en oppfatning. Jeg hadde mycoplasma i lungene en gang, og det var ikke morsomt, jeg var dårlig lenge. Og ja, det kan ta lang tid å bli frisk. Enda lengre tid tar det om du lar en uvettig person "behandle" deg
    Skjønner tankegangen din, men han er utdannet lege, og har lang fartstid og følger med i forskning og utvikling
    Han skriver også ut antibiotika til pasienter som trenger det.

Finn: Ja, veldig rart at syntetiske medisiner favoriseres.. Det beste er vel hvis det naturlige fungerer!
    Ser jo bare hvor tungvint det kan være å få Melatonin -sønnen min har autisme og søvnproblemer bl.a. og måtte prøve noen andre ting før legen var villig til å skrive ut Melatonin. Eneste som fungerer!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er jo utrolig at man ikke kan få medisiner som fungerer - håper for deg og dine at det går bra nå.

Mykoplasma trenger inn i cellene som et virus, men er en bakterie, og er som Ruth sier vanskelig å behandle. Antibiotika trenger ikek inn i cellene og man har egentlig ikke noe. Man forsøker Doxyclin og andre macrolider, men det er ikke greitt.

Og det vet kanskje legen din og har forsøkt andre ?

Min mening er nok også som Ruth, at selv om gammel syfilismedisin har fått en slags renesanse er nok ikke dette et utprøvet preparat på lidelsen.
    Og du bør jo få bruke ett som er det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Legen forklarte meg at dette var gjort tester på av en eller annen lege i USA, og han har selv erfaring både med seg selv og pasienter.

Han er veldig grundig, og jeg må si jeg stoler på kompetansen hans - ikke ofte jeg sier det om leger..
    Er som regel skeptisk til både medisiner og naturlige ting som er ukjent, har fått med meg masse lesestoff om dette nå, så skal gå igjennom det.
    Kommer opp masse sider når jeg googler colloidal silver mycoplasma, skal gå igjennom disse og.
    Men synes det er veldig interessant!

Som jeg sier til denne legen at jeg har ikke tid til å være syk og jeg kan ikke 'leve' med å være syk - jeg er jo mamma til et barn med spesielle behov!
    Satser på at det går riktig vei nå Blir ihvertfall hørt og tatt alvorlig av denne legen!

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Etter litt leting fant jeg tråden min igjen Har visst litt problemer med denne forumsformen..

Følte bare for å oppdatere litt..

Begynte på Armour for et par uker siden, først en veldig lav dose. Merket ikke så mye forskjell, men da jeg økte dosen følte jeg ganske kjapt at brainfog'en slapp taket - Føler meg litt levende igjen!! Helt utrolig!

Føler fremdeles at jeg er overkjørt av et par semitrailere hver morgen, og tar lang tid å våkne.. Håper jeg kan øke morgen dosen litt, kanskje det hjelper..

Tempen har stabilisert seg på 36,6 - 36,7. Før var den veldig varierende, og ofte ned i 35, 7.

Klarer å kjøre bil igjen, ikke lange strekninger, men som til sentrum og butikken foreløpig - det er jeg veldig fornøyd med

Surheten i kroppen/cellene har ikke sluppet taket, men jobber med saken..

Har fått noen tabl. for å forbedre nyrefunksjonen, vet ikke om det har gjort noe forskjell, har jo og tatt kollodialt sølv og hvetegress - føler at det har utgjort en forskjell.
    Spent på nye blodprøver.

Klarer også endel husarbeid hver dag, og det er jo bare helt utrolig

Håper bare dette fortsetter, og at det er mer bedring i sikte!!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Gleder meg på dine vegne, Fall. Måtte du ha masse god bedring i sikte også

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. LDN - Low Dose Naltrexone
    Av Pingvinen i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 13
    Siste melding: 12-03-12, 14:09
  2. LDN - Low Dose Naltrexone
    Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-03-12, 09:03
  3. Discoverer of Low Dose Naltrexone, Dr. Bernard Bihari
    Av Mod i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 1
    Siste melding: 10-02-12, 18:21
  4. Low Dose Naltrexone - andre som har forsøkt det?
    Av evelin i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 0
    Siste melding: 03-02-12, 07:33
  5. lavt stoffskifte = fibromyalgi??
    Av mojavi i forumet Fibromyalgi og CFS
    Svar: 7
    Siste melding: 24-10-09, 23:56

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg