Viser søkeresultater 291 til 300 av 415
-
22-10-10, 20:10 #291
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Nemlig - viktig å lytte til kroppen !
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-10-10, 21:13 #292
Takk for svar n`Finn og BeritM!

Nei, jeg ble ikke trett etter økning som du BeritM, og jeg var jo enda trettere på 135 mg. Det som jeg føler er litt pussig, er at når trettheten setter inn, får jeg veldig lav puls. Kjenner litt trykk og muskelverk i brystet nå også, og det uroer meg litt.. Men det er ikke så ille som det var, ikke at det var så ille heller, men nok til at jeg merket det og fikk meg til å stoppe opp på gåtur.
Ble litt trist nå må jeg innrømme... En venninne av meg sa akkurat nå på vår lille kveldstur, hvor vi løser verdensproblemer, at jeg hadde forandret meg veldig mye. Hun hadde aldri trodd, at jeg skulle bli slik sa hun. Jeg orket ikke å spørre hva "slik" betydde, men jeg tror hun mener at jeg har resignert til det meste...
Men takk for oppmuntringen n`Finn, jeg håper og tror at jeg er på bedringens vei også.
Og jeg har jo forandret meg på noen uker da.. men det er langt til jeg er tilbake som den fandenivoldske varmhjertede urokråka jeg var før..
-
22-10-10, 22:07 #293
Vel.
Det kommer jo litt an på... ?
Jeg mener, folk som bare uspesifikt sier at du har forandra deg skal du vel ta positivt ?
Så endrer man seg vel hvert tiende ? kast noe gammelt, sats på noe nytt.
Og får jeg velge da ?
Sats på den varmhjertede......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-10-10, 12:23 #294
Joda, den varmhjertede er ikke så vanskelig å satse på.
Men man blir jo fort utnyttet, og jeg har vel hatt føttene godt innenfor den dørterskelen for å si det slik..
Den fandenivoldske siden har vel kommet med åra, og består i at jeg nå tør å gå egne veier.. For å være litt diplomatisk da.
Og her ligger det selvsagt mange dårlige egenskaper også..
Men den siden har jo blitt mye borte, for en mister mye troen på seg selv, og lar etterhvert kanskje folk tråkke på seg. En lever ikke for seg selv lenger; alt blir liksom ett fett.. Urokråka består mye i klovnerier og dårlig humor, og i å være veldig sosial.. Og den dårlige humoren er vel der enda, bare ikke riktig så utspekulert kanskje..
Jeg var en flott utdrikningslagsregissør en gang. 
Håper forresten du har funnet ut av thyroid doseringen din n`Finn. Slitsomt å aldri kunne slippe å overvåke "systenet" i kroppen. Men det høres jo ut som det driver å skjer gode ting?
Jeg føler meg forresten mindre trett i dag. Så den ekstra 30 mg thyroiden virker enda. Men har et øket trykk, eller noe slik, i brystet. Men hjertet er jo et veldig følsomt organ, og trenger kanskje lang tid på å tilpasse seg?
-
23-10-10, 12:44 #295
Den store ulempen med langvarig kronisk sykdom er at man ofte sitter igjen å lurer på "hvem er jeg"? Enten i form av at du har vært syk så lenge at sykdommen har preget personligheten din og valgene du gjør. Eller kanskje det er som du sier en grunn til at du havnet der, ved at det er litt for mye "ja" og litt for lite "nei". Så har forhåpentligvis du og andre med deg lært noe av dette
-
23-10-10, 13:15 #296
-
23-10-10, 13:24 #297
(A. Bjerke)
DU SKAL VÆRE TRO
Du skal være tro.
Men ikke mot mennesker
som i gold grådighet
henger ved dine hender.
Ikke mot noe ideal
som svulmer i store bokstaver
uten å røre ved ditt hjerte.
Ikke mot noe bud
som gjør deg til en utlending
i ditt eget legeme.
Ikke mot noen drøm
du ikke selv har drømt...
når var du tro?
Var du tro
når du knelte i skyggen
av andres avgudsbilder? Var du tro
når dine handlinger overdøvet
lyden av ditt hjertesalg?
Var du tro
når du ikke bedrog
den du ikke elsket?
Var du tro
når din feighet forkledde seg
og kalte seg samvittighet?
Nei.
Men når det som rører ved deg
gav tone.
Når din egen puls
gav rytme til handling.
Når du var ett med det
som sitret i deg
da var du tro.
Ønsker dere en flott helg alle sammen....
-
25-10-10, 20:47 #298
Hey.

En liten oppdateing, og er i litt behov for samtenkning.
Gikk opp til 225 mg erfa, fra 195 mg erfa for noen dager siden pga økt tretthet.. Blr mindre trett, men føler et trykk i brystet som er ubehagelig, men dette gikk bort etter noen uker på 195mg.. Samtidig føler jeg meg fort sliten, men er på mange måter bedre enn for noen dager siden, men lurer på om dette har med for rask hjerterytme å gjøre (80 gi og ta i hvilepuls) og at det ble for mye doseøkning på en gang.. Jeg tenker å gå ned 15 mg og ta tingene fra der..men hva om dette trykket vedvarer? Andre som har gitt slike ting litt tid? Det er litt ekkelt da..
Var på ikea i dag, og kjøpesentere er mitt store mareritt, for her blir jeg fort sliten, får brainfog og alt blir bare vondt.. Men jeg holdt ut veldig lenge syns jeg, og fikk handlet mye fornuftig. Var lenge tålmodig med min kjære mor med å finne "svarte bokser" for kjøkken, noe som hun ikke fant.(Hun kunne jo ikke kjøpe noen andre da..
) Og dette er jo 1000% forbedring enn for et par måneder siden da jeg omtrent ikke fant veien ut av et annet kjøpesenter..
-
26-10-10, 13:39 #299
Hvilepulsen din er høy, Jeanette. Det samme sliter jeg med, men min synes å sving i løpet av dagen. Ligger du slik i hvilepuls hele dagen, eller bare om morgenen? Tar du hvilepulsen før eller etter du har tatt første dose om morgenen? Hva med kroppstemperaturen din?
-
26-10-10, 14:18 #300
Nei, jeg ligger ikke slik hele dagen, jeg kan også ligge høyere og lavere i puls. Om morgenen har jeg ikke målt nå, men da er den ikke så høy. Men den freser avgårde så fort jeg står opp. Men det har den jo gjort hele tiden. Men den svinger nok endel som din, men jeg får et trykk i brystet så fort jeg beveger meg i litt større tempo.. Jeg la hvertfall merke til at når trettheten seg på før doseøkning nå, ble pulsen veldig lav.. Rundt 50 - 60|..
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker