Side 3 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 227
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Næ. Jeg er trønder.

Men endokrinologer er ikke så flinke med lavt stoffskifte og svakt forhøyet TSH. De bryr seg mest om diabetes, for høyt stoffskifte og slikt. Var høyt stoffskifte grunnen til at de fjernet halve kjertelen hos deg?

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Hehe - trønder!! ;-)

Jasså, sjø ;-)

Nei nå skal du høre... Jeg har nok gått lege med struma uten å vite det - hadde et stort hønse-egg på venstre side som vokste utover uten at jeg har lagt merke til det. UTrolig nok. Vår for 2 år siden tok jeg meg tilfeldigvis på halsen mens jeg kjørte bil og fikk jo sjokk. Synes riktignok jeg hadde litt trangt for å puste noen ganger, men..... Da jeg også hadde følt jeg veldig dårlig og deppa og mistet sinnsykt mye hår i bakhodet samt kløe denne våren så gikk jeg til lege med hele greia. Alle prøver viste OK stoffskifte og jeg måtte velge om jeg ville ta vekk kulen selv siden den var godartet knute.

Så jeg har aldri fått påvist lavt stoffskifte - det er bare det at etter jeg den gangen begynte å lese om dette grunnet dårlig info fra leger så falt jo HELE LIVET MITT på plass!! Så mye symptomer og mye ting med livet mitt jeg ikke har forstått....... Jojo-Karianne :-) Bare holdt på med masse p-pillebytting og lykkepiller jeg. *stønn* PMS my ass.

Så fra langt svar til kort --> NEI fikk ikke påvist noe som helst da jeg skulle operere og merket heller ingen forskjell før eller etter halve kjertelen forsvant. Annet enn i vinter og våres hvor ting bare har vært helvete og jeg har hatt 30 pms dager i måneden.........
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Joda. Jeg hadde også en svær struma i mange år. Men hos meg tok de alt sammen og jeg ble satt på Levaxin med det samme. Og det ble ikke så mye bedre for meg. Heldigvis trenger det ikke å gå sånn for deg. Vi får håpe du reagerer positivt på medisiner, for jeg er overbevist om at du får prøve Levaxin nå.

Jeg tror du har hatt TSH helt oppe i 3,5 - 4 i årevis og fått vite at alt er helt "normalt". Det er synd at blodprøvene skal være så avgjørende. Symptomer kommer i andre rekke. Men nå er du over referanseområdet selv om det er så høyt som 4 og med symptomer så burde du fått prøve medisin!

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Skal vi gifte oss?? Hehe.. Og kan du bli med til legen neste gang?? Fnis....

Gud, jeg blir så letta når jeg hører at alt jeg har følt så sinnsykt lenge er normalt..................eller - at det ikke er så rart siden jeg er syk på ett vis....

Tusen takk for alle svar - dette er SÃ… oppklarende og beroligende!!

Håper du har det bra......

Klem, klem, klem
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Ahh...
    Nå må jeg logge ut så får vi håpe du kommer til endokrinologen så fort som mulig. Ikke ha skyhøye forhåpninger, men vær helt klar på at du har hatt symptomer på lavt stoffskifte lenge. Endokrinologer ser også på blodprøver først. Vi som har kjent dette på kroppen vet at det er synptomene som er viktigst for oss, ikke en "ok" blodprøve.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    49
    Meldinger
    46

Standard Re: Jobbhelvete

Sitat Opprinnelig skrevet av Karianne
    En annen ting, folkens.... Flere som sliter med forståelse på jobben ang sykdom??

Jeg har en sjef som bare legger stein til byrden min. Jeg er veldig klar på at sjef ikke har noe med fraværet mitt, og jeg vil ikke at de på jobb og ihvertfall ikke han!!! skal se meg slik jeg er nå. Dratt i fjeset og gråter bare noen sier HEI til meg. Hadde egentlig avtale med å møte han idag etter legetimen, men jeg var så sliten etter legen og gråting at jeg avlyste og sa jeg maktet ikke og at vi fikk avlyse. Fikk da sms tilbake at han trengte møte meg asap og om jeg ikke kunne stille senere i ettermiddag fordi han kunne bare fredag i neste uke. Jeg ble sta tilbake og sa "JEG ER SYK!! Møter deg neste fredag. " Hva med litt respekt?!

Da jeg svarte dette fikk jeg følgende sms "Har forståelse for at du er syk, men fraværet ditt begynner å bli såpass alvorlig for oss at vi nå velger å sette igang IA-apparatet. Den prosessen er formell og krever omstendig dokumentasjon og punktlighet i fbm møter. Da møtes vi kl 10 neste fredag. "

Jeg er sykmeldt uke nr TRE nå - er det å være sinnsykt lenge sykemeldt liksom?! Jeg får helt panikkangst fordi jeg er ikke i form til alvorlige tunge sykdomstilstandmøter med sjefer og tillitsvalgte og gud vet hva når jeg har det sånn jeg har det nå!!! :-(

Er det ikke det ene så er det det andre........

Flere som sliter med jobb og sjefer etc???

Karianne - frustrert idag........
    Må bare svare på dette.. Hva er dette for en sjef?? Og for en arbeidsplass?? Herregud.. hadde det vært min sjef hadde jeg laget et H... og så funnet meg en ny jobb...

Men skjønner at det jo er vanskelig.. men nå ble jeg skikkelig provosert.. Herregud for en dust!

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard !!

TAKK!!!! Ikke sant?? Føler meg så liten....... Jeg føler meg pressa opp i ett hjørne... Skynda meg å organisere meg istad - følte plutselig sterkt behov for en tillitsvalgt.

Dette føles så ekstra tungt nå som jeg jobber livet av meg for å finne ut av stoffskiftet mitt og om jeg skal ha medisiner osv.. Må jo lære opp legene i tillegg vøtt........

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Rogaland
    Alder
    59
    Meldinger
    51

Standard Hei igjen Karianne!

Jeg synes det er veldig synd at du ikke får noen støtte fra jobben, lurer på hva du jobber med... Jeg har heldigvis en forståelsesfull sjef nå, men har vært borti andre typer før. Noen sjefer skulle aldri vært sjef!

Håper også du får starte på Levaxin nå, det skulle bare mangle med de typiske symptomene du har! Hvis ikke får du finne deg en annen lege tror jeg.

Ønsker deg lykke til! La oss få høre hvordan det går.

Ha en fin helg og ikke tenk på jobben.

Mvh Siri

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Tusen takk - koselig å høre.......godt med støtte!!

Jeg har prøvd å skrive til sjefen min og si at pga medisinske årsaker så orker jeg ikke stille til samtaler akkurat nå - men han blåser i det. Jeg har også henvist til NAV og ting som står krysset av i sykmeldingen min, men han sier bare at han registerer det jeg sier men fastholder på å kjøre igang tung NAVprosess. Hallo? Jeg har vært sykmeldt i TRE UKER.......!!!

Har ikke energi til å kjempe mot leger og sjefer og andre autoriterer akkurat nå, jeg...... Blir liksom til at man ikke får tid til å hvile og ta vare på seg sjøl som jeg skal nå - fordi man sitter med magesår pga alt det andre rundt. Vel vel.

Drømmer om medisinering jeg nå Blir fint å prøve det! Selv om jeg også leser at mange av dere ikke ser noen virkning av den...Hmm

Håper du har det bra!! God helg

Klem

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Karianne
    Jeg har prøvd å skrive til sjefen min og si at pga medisinske årsaker så orker jeg ikke stille til samtaler akkurat nå - men han blåser i det. Jeg har også henvist til NAV og ting som står krysset av i sykmeldingen min, men han sier bare at han registerer det jeg sier men fastholder på å kjøre igang tung NAVprosess. Hallo? Jeg har vært sykmeldt i TRE UKER.......!!!
    Er dette lovlig?? Jobber du i det private eller i det offentlige? Vet egentlig ikke om det er forskjell mht til lovverket, men jeg har erfaring bare fra det offentlige, og har aldri blitt behandlet sånn! :evil: Mulig vi kan hjelpe deg å hoste opp noen lovparagrafer... Andre som vet?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 3 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste

Lignende tråder

1. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  2. Hei alle sammen!!
    Av Nettverk i forumet Presentasjoner
    Svar: 8
    Siste melding: 24-03-07, 23:28
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker