Viser søkeresultater 21 til 30 av 48
Tråd: Pris på armour?
-
14-06-05, 21:56 #21
God ide. Jeg printer`n ut og tar`n med. Forøvrig samme tlf.nr. som jeg ringte.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-06-05, 11:45 #22
Fant litt til om middelet, og om mieke:
http://nl.msnusers.com/Deschildklier...hyreoidum.msnw
http://www.hypomaarniethappy.sohoste...ch_author=Kiek
Har mailet Kiek om mere detaljer.
nora
-
15-06-05, 12:52 #23
Må bare få smette inn og si at jeg synes det er flott det dere gjør! Håper dere får det til!
(Det kan jo tenkes at jeg ønsker å bytte til et sånt preparat en gang, så jeg er takknemlig på forskudd...) ;)
-
15-06-05, 16:13 #24
-
20-06-05, 10:16 #25
Har sendt mieke en mail på en annen adresse, håper på svar.
I mellomtiden har jeg lest litt rundt på forumet om hvordan de håndterer de varierende styrkene på det danske thyreoidum.
Oversatt i babelfish
"The following quantities of T4 and T3 sit in the capsules of river pharmacy. This has remained the same with respect to the previous bulk raw material. In the capsules of 60 mg 25.4 mcg T4 sit and 9 mcg T3. In the capsules of 30 mg 12.7 mcg T4 sit and 4.5 mcg T3. In the capsules of 15 mg 6.35 mcg T4 sit and 2.25 mcg T3 Anke With the newest bulk 60 the mgr. capsules 8.1 would contain ug T3 and no 9 ug. With thyreoïdum of the old bulk a capsule of 60 mgr contains. 9.84 ug T3. Rather a difference which 8.1 ug T3 or 9.84 ug T3. For T4 is that difference resp. 23.9 ug T4 and 29.1 ug T4."
De har 60mg, 30 mg og 15 mg kapsler, samt tabletter, men de er dyrere.
Hvert batch thryeoidum har en nøye analyse, så mengden t4 og t3 er kjent i hver kapsel og tablett.
Dette i motsetning til Armour, som ifølge USP standarden har lov til å variere med 10%. (som er egentlig veldig bra)
(min kommentar: her er USP standarden tatt fra armourinfo-websiden i england: USP XXl specification: 8.1 to 9.9 mcg/65mg (1 grain) b. USP specification: 32.3 to 43.7mcg/65mg altså 8,1-9,9 µg T3 i 1 gr.
De kan gå på internett på Fagron sine sider og der ligger styrken av hver batch thyreoidum.
" Fagron get a bulk, where an analysis certificate from Denmark. Fagron give a charge number it. Sometimes late Fagron once more repeat the analysis. River pharmacy gets a quantity thyreoïdum with charge number. On www.fagron.nl - analysis certificate, pharmacy can type in the charge number and this way an analysis certificate uitprinten, on which the quantities T4 and T3. Kiek http://www.schildklierwijzer.nl"
nora
-
21-06-05, 22:11 #26
JEg har vært heldig og Armour var nok løsningen for meg...er oppe 1 90mg men kan hende jeg må øke mer...
ME.......jeh mener det er verdt hver eneste krone jeg betaler..jeg får en oppegående hverdag...har ikke hatt det på ca ett år..
lykke til
-
22-06-05, 11:52 #27
Hei Nora - mailet biofac@biofac.dk og norsk apotekerforening 11juni, men har ikke fått svar.
Var på apoteket mitt i går. De hadde undersøkt sentralt og fikk svar at de kunne ikke produsere noe.
Sådaså.
Jeg er helt enig med deg alba - det er verd hver eneste krone.
Men jeg syns jo ikke det er rettferdig da. Livsviktig medisin betales av det offentlige og dette er jo sikkert den billigste ? Og hvorfor skal ikke vi få nyte godt av den variasjon som finnes på markedet når alle andre får det ?
Sikkert opprøreren i magan min som protesterer, så jeg har anka avslaget jeg fikk på søknad om å få det på blå resept inn for trygderetten i dag. Jeg holdt på å gi blaffen for det nytter sikkert ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-06-05, 13:53 #28
De får det på blå resept i england nå, har du lagt ved dokumentasjon om det?
Hviket apotek kunni ikke lage det sentralt-apotekforeningen eller en kjede eller AL apotekernes laboratorium?
Leste engang i at apotekblad at et aoptek på Hadeland laget alle kapsler av nystatin her i landet fordi det stoffet fins bare som pulver. (men jeg vet det brukes som flytende guffe i sykehus, hos noen som får antibiotika. Alle på antibiotika burde egentlig få det, for å forhindre candida)
Man kunne spørre et "compounding pharmacy" (hva heter det forresten på norsk) .
Hmm
Eller spørre på news:no.fag.medisin.diverse
om å få laget kapsler
nora
-
22-06-05, 14:18 #29
Her fant jeg en uhorvelig mengde apotek i norge listet opp , og deres e-mailadresser:
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...56&ReportID=17
Lurer på hvilke av dem som triller piller.
nora
-
22-06-05, 16:03 #30
Jeg bruker Vitus. Hun sa at de hadde en sentral lab som trillet piller da jeg leverte det jeg printa ut. Provisoren spurte så på sentralt hold i Vituskjeden men de sa det ikke gikk. Hun sa ikke noe om grunnlaget, men bare at de ikke kunne.
Nyttig opplysning om det med blå resept i England skulle en tro. Kan jeg tigge deg om hvordan jeg kan få info om dette nora ? Hadde tenkt å levere i dag, men har att noen dager av fristen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker