Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
-
04-12-09, 12:57 #21
Sv: Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Med min fastlege har det aldri vært snakk om en øvre grense på daglig dose. Eneste han har nevnt er at jeg har en ganske høy dose.
Tar nå 225 mikrogram 5 dager i uken og 150 mikrogram de to siste dagene.
-
04-12-09, 17:42 #22
Tidligere trodde jeg det var best med samme dose, så feks ditt doseregime på 5x225+2x150=1425µg på en uke - blir jo 203µg/dag. Så hvorfor tar du ikke 200µg/dag ?
Har legen en berunnelse for denne doseringen ? (For det er jo enklere å ta 200 hver dag).
Det er jo forskjellig hvor mye man trenger - og etterhvert har et gått opp for meg at (jeg iallfall) ikke bør ha samme dose dag ut og dag inn.
Nå tar jeg en grunndose hver dag - en dose som er lav nok til aldri å bli for høy. Så pøser jeg på med ekstra dosering med det samme jeg kjenner at jeg begynner å bli lav.
Jeg bruker Tyroid, og tar 3 Grain hver dag. Når jeg kjenner meg lav tar jeg 1G ekstra. Og det skjer 1, sjelden 2 ganger pr. uke at jeg må ha litt ekstra. Og jeg har ikke holdt på så lenge med det, så jeg har heller ikke noen erfaring på dette. Men det kommer.
Så har jeg forsøkt med 3,25Grain hver dag, men det blir av og til for mye.
Det er vet mer naturig at dosen skal variere enn at den ikke skal det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-12-09, 08:11 #23
Tror ikke begrunnelsen har vært noen annen enn at jeg har brukt 150 mikrogram-tabeletter i så mange år at det er disse vi varierer rundt. I tillegg hadde nok kun 200 mikrogr-dagen blitt for lite. Kjenner på kroppen at det er ikke mer enn det burde være nå.
TSH er forsatt noe høy - ca 1,5, selv om FT4 ligger over referanseområdet 24 (12<22).
Har de siste årene strevet med å finne den riktige dosen etter å ha vært veldig lett å dosere og regulere i veldig mangen år. Slanket meg over 30 kg og har hele tiden måte øke doseringen. Har de siste 2-3 årene øket med 300mikrogr/uken, litt etterhvert som vekten har gått ned. Stikk i strid med det som er vanlig.
-
05-12-09, 11:29 #24
Ja, i tillegg til å promotere lik dose hver dag, er det vanlig å tenke seg et utgangspunkt for en full dosering på rundt 1,6µg pr. kg. kroppsvekt.
Altså at en på 100kg trenger 160µg - pluss minus.
At en slanker seg vil jo da medføre at en skal senke dosen om en følger "logikken".
Jeg tror at sånne regler noen ganger oppstår med ren teori som bakgrunn - og noen oppstår på bakgrunn av statistikk som ofte er utført på andre grupper enn vår.
Så glemmer man at vi er individer og at vi kan ha vår ønskesituasjon langt fra et statistisk gjennomsnitt.
Noen epler faller ganske langt fra treet......
Og de er like gode
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-12-09, 16:14 #25
Så er det jo noen som trenger T3, Liotyronin. Eller i form av Thyroid, fra grisens kjertler. Kanskje det gjelder deg, Jorunnhf? Har du snakket med legen din om det?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-04-13, 13:05 #26
Jeg bruker 200 mcg pr dag, fine blodprøver ifølge legen, men fortsatt ikke regulert bra ifølge min egen kropp.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Svar med sitat
Bokmerker