Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 56
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hypothyreose og FM har svært mange like symptomer og plager.
    Kan hende er det lurt å gjøre reumatologen oppmerksom på det lave stoffskiftet og spørre om han kommer til andre konklusjoner, men - jeg mener at når du fremstilles for ham med struma så kan det egentlig ikke sies sterkere vel ?
    Det skal ikke være nødvendig å peke på en gipset arm å forklare at den er brekt ?
    Ofte er de "fagidioter" - i betydningen at de bryr seg katten om andre ting enn det henvisningen lyder på.
    Reuma---?
    Ok - da blir du undersøkt med det for øye å klarlegge om du kan ha mulighet for å ha noe slikt, og ikke noe annet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Hildemor Gjest

Standard

Jeg hadde ringt revmatologen og spurt jeg da Indremedisinere kan mye om mangt

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Er det bare en privatpraktiserende reumatolog i Tønsberg, er han evnt. flink med hormoner og. Kjenner hupofolk som har fått mye positivt derfra.Men er det flere, kan jeg evnt. hjelpe finne navnet for deg, men da får du si ifra. Ellers er den private endoen du har i tankene bra. Bra i forhold til å følge opp med mengder med blodprøver-- kanskje litt mindre på "klinikk".....
    Undskyld, begynner å bli tom i toppen, du har jo vært hos reumat.-kanskje den samme?!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Rebecca...

Det du opplever hos legen er noe de fleste av oss opplever. Man burde være frisk for å være syk!!! Jeg har dessverre ikke alle svarene du trenger, men et par ting har jeg lyst til å nevne.

Få utskrift av alle blodprøver fra legen din. Du kan selv sjekke betydningen av dem her: http://www.msa.ahus.no/modules/module_1 ... ds=198a191

Ellers så kan det være nyttig å finne sidene til det sykehuset/labratoriet som har utført prøvene for å se referanseverdier.

Det er flere grunner til at Kalium blir lavt. Nyrene kan skille ut for mye pga. sykdom og det samme skjer via tarm dersom du har diare. Det finnes også medikamenter (vanndrivende) som gjør at du får lavt kalium, selv om de fleste av disse er kaliumbesparende i dag. Ellers finnes det en del sykdommer som diabetes og cushings syndrom som også kan forårsake lavt kalium. Dette er noe som bør utredes hos Endikrinolog, dersom du ikke har en klar årsak som Diare. Lavt kalium fører til muskelsmerter! Tro meg... jeg har kjent det på kroppen!

Når det gjelder prøven som du har tatt for den autoimmune delen, så finnes det flere prøver som er generelle. Den vanligste er vel ANA, men det finnes flere.

Tørrhet i øyne og munn følger med flere sykdommer, men Sjøgrens syndrom er en autoimmun sykdom der dette er kjennetegnet. Sjøgrens er vanlig å få sammen med andre autoimmunesykdommer.

Lavt stoffskifte gir også en del av de symptomene du beskriver, men synes det høres ut som om du har mer enn bare lavt stoffskifte på gang...

Lykke til videre!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard smerter

Jeg trodde jeg hadde fibromyalgi og alt mulig annet før jeg tok stoffskifteblodbrøver. (Tok de privat, fordi fastlegen syntes de var fine...)
    Har tatt Levaxin i syv uker. I hvertfall: i beg. av desember 2006 fikk jeg smerter over natten. De satt så fast i hele ryggen, hodet, armene, og jeg skjønte ingenting. Det var dette jeg ble sykemeldt for i utgangspunktet (for blodprøvene var jo så fine...ha-ha). Mot smertene har jeg fått akupunktur to ganger i uken i tre måneder - og de er borte! dette fungerte utrolig bra på meg i hvertfall.
    Ang. kolesterol: sukker øker kolesterolet - ikke fett! Nå har jeg lest så mye om det at det tør jeg påstå. Hør minst mulig på vestlige medisinere. Gå inn på matoghelse.no der står alt som ikke vanlige "vrange" leger har lest om.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hof i vestfold
    Meldinger
    24

Standard

Nå har jeg bestilt time hos endo på volvat, så da blir jeg nok ordentlig vurdert. Fikk time om 14 dager. Jeg lurer på om dosen jeg har fått kan være for liten, jeg føler meg så utrolig trøtt igjen og jeg skjelver og fryser så fælt. Begynte på 50 mikrogram om dagen.

Men nå får jeg være trøtt til jeg har vært hos han på volvat.

Lurte på en ting til, jeg ble jo lagt inn på psykiatrisk avdeling når jeg fikk skikkelig nedtur...der ble det ikke tatt noe blodprøver angående stoffskifte, jeg er egentlig litt forbannet angående at jeg ble lagt inn der og det ikke ble gjort grundig undersøkelse der...men jeg ble jo satt på antidepressive...

Jeg har lyst til å kontakte pasientombudet angående behandlingen som ble gitt på psykiatrisk....

Det er jo grusomt når jeg halvannen mnd etterpå drar til legen min og de tar stoffskifte prøver fordi jeg hadde så mye vann i kroppen...og da finner de en FT4 på 7...fastlegen min har beklaget dette, men jeg er igrunn litt overrasket over han også angående denne situasjonen...for han har jo sett prøver på stoffskifte som har ligget i underkant av 9 i over ett år....
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Rebecca

Jeg blir så sint på dine vege!! Det er mange stoffskiftepasienter som får slike ubehagelige opplevelser pga av slakke leger. Bare ta dem er min reaksjon Jo flere som klager jo bedre behandlig vil de aom kommer etter oss få tenker jeg.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det synes jeg virkelig du skal klage på rebecca !
    Vi klager alt for lite, og når vi gjør det blir det muntlig til den som står nærmest i øyeblikket.
    Og den klagen kommer ikke videre dit den skal.

Jeg vet faktisk ikke hvem som er rett klageinstans, men pasientombudet høres bra ut.
    Fylkeslegen ?
    Vet ikke om du finner noe her ? http://www.helsetilsynet.no/
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Du kan jo begynne med fylkeslegen. Jeg har klaget en gang og fikk medhold hos både kom.lege og fylkeslege. Så en må bare vise dem at man ikke godtar hva som helst!! Med hvilken rett kan de "røre" integriteten vår?
    "Fornuftig" time du har i vente. Lyttende og hyggelig; men hvis jeg skal finne noe... kanskje litt for blodprøve fiksert, men flink til å lese dem iallfall.. parametre bl.a. (Og du får stort sett de prøvene du ber om.)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Klag Rebecca! Det er hårreisende at du ble innlagt på psykiatrisk institusjon, det er så nedverdigende!!! Fastlegen din burde skamme seg for at han ikke holder seg faglig oppdatert slik at han er i stand til å gi adekvat behandling for din hypothyreose! Hvor er forbundet? Hvor er de seriøse fagmiljøene som kan endre denne galskapen som kalles behandling av hypothyreosepasienter?

Tror at n`Finn har laget en klagetråd under "diverse", tror jeg, så kan vi samle stoff som kan være aktuelt for oss. Er usikker på dette temaet, men kom til å tenke på Helsepersonelloven. Tror at punktet om forsvarlighet kan brukes i fht. fastleger som ikke gjør jobben sin godt nok. Pasientombudet arbeider vel i fht pasienter som er eller har vært innlagt på sykehus.

"Lov om helsepersonell m.v. (helsepersonelloven).

--------------------------------------------------------------------------------
    Oversikt Hele loven Første Forrige Neste
    Kapittel 2. Krav til helsepersonells yrkesutøvelse

§ 4. Forsvarlighet

Helsepersonell skal utføre sitt arbeid i samsvar med de krav til faglig forsvarlighet og omsorgsfull hjelp som kan forventes ut fra helsepersonellets kvalifikasjoner, arbeidets karakter og situasjonen for øvrig.

Helsepersonell skal innrette seg etter sine faglige kvalifikasjoner, og skal innhente bistand eller henvise pasienter videre der dette er nødvendig og mulig. Dersom pasientens behov tilsier det, skal yrkesutøvelsen skje ved samarbeid og samhandling med annet kvalifisert personell.

Ved samarbeid med annet helsepersonell, skal legen og tannlegen ta beslutninger i henholdsvis medisinske og odontologiske spørsmål som gjelder undersøkelse og behandling av den enkelte pasient.

Departementet kan i forskrift bestemme at visse typer helsehjelp bare kan gis av personell med særskilte kvalifikasjoner."

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn