Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
-
18-02-09, 08:26 #21
Sv: Jeg er så sliten :(
Jeg er ganske sikker at Thomas mente bare å kommentere hvordan antistoffer blir trigget.
Antistoffer alene kan gjøre en ganske syk, i tillegg til ft4 og ft3 som ikke er akkurat der man skal ha dem.
Disse er nemlig individuelle, og det rekker ikke å ha dem sånn helt i bånn eller såvidt innenfor normalen, det dkal være ganske presist men det er en annen diskusjon i tillegg til denne.
Ja, stress og aspartam og røyk er kjent å trigge disse antistoffer.
Livet inneholder stress og vi kan ikke unngå det (men i japan har de mer stress enn oss, men gjør yoga hver dag og det motvirker de ille konsekvensene av stress har jeg hørt rykter om)
-
18-02-09, 09:01 #22
Tilbake til det spesielle med graiditet og antistoffer:
Mary Shomon har en ganske ny notis om dette
http://thyroid.about.com/b/2009/02/0...antibodies.htm
og det fins flere eldre forskningsarbeider som sier det samme
Her er en bit av noen nye offisielle retningslinjer (retningslinjer er alltid noen år etter forskningen)
http://jcem.endojournals.org/cgi/con...suppl/s1#SEC11
og det står i kort-kortversjon her:
http://thyroid.about.com/od/hormonep...ncyguide_7.htmSist endret av nora; 18-02-09 kl 10:00
-
27-02-09, 10:43 #23
Jeg må innrømme at når jeg leser igjennom svarene så er det som å lese gresk

Finnes det ikke en lavt stoffskifte forklaring for dummies?
Var å tok prøver, aner ikke hva han legen kryssa ut jeg... men har nå fått vite at jeg hadde lite jern og at TSH nivået var på 4,1. Dobler medisinen min 5 dager i uka, til 100 mg om dagen (tok 50 mg 5 dager, og 100 mg 2 dager).
Hvor lang tid tar det før jeg blir bedre trur dere?
-
01-03-09, 22:44 #24
Hei Destiny,
Jeg fikk beskjed om at det kunne ta meg 3 til 5 år før jeg følte meg bedre eller fikk en mer stabil situasjon. Jeg ble diagnosert i mars 2005. Jeg føler meg bedre, men ikke optimalt. Men det er ingen garanti for at man blir 100% igjen, spesielt ikke om situasjonen er auto-immun (kjertelen angriper seg selv).
Ha tolmodighet, det er det beste rådet jeg kan gi deg, og få ofte oppfølging fra lege og se om du trenger oppjustering/nedjustering av medisiner.
Sjekk også B12, Jern etc som de andre anbefaler :-)
Og hold jevnlig kontakt her, det er mange som har erfaring fra denne sykdommen, som kan hjelpe deg, men hvert enkelt tilfelle er forskjellig, så du må finne den veien som fungerer for deg :-)
-
02-03-09, 10:43 #25
Om din TSH på 4, så betyr det at dosen må økes slik at TSH går ned til 0,5-1,5 i første omgang.
TSH er et hypofysehromon, som skal "skrike" til skjoldbruskkjertelen om å sende ut mer stoffskiftehormon, ft4 og ft3.
Etter at TSH er kommet ned til rundt 1, kan man måle både ft4 og ft3 og se hvor de havner, og samtidig legge merke til hvordan man har det.
Det vanligste er at man trenger ft4 og ft3 sånn veldig røfflig to tredeler opp innenfor referanseområdet sitt (det som laboratoriet ditt oppgir som referanseområde) og ikke i nedre halvdel.
De froskjellige lab har forskjellige referanseområder pga forskjellige testkits, så vi regner tallene om til prosent, først da kan de sammenlignes....
før var ft4 10-20 og mange trente ft4 på 17.
Svar med sitat

Bokmerker