Viser søkeresultater 21 til 30 av 44
-
05-10-07, 23:18 #21
Shanita, har du også varmeintoleranse?
Tåler du sol?
Jeg kom til å tenke på noe i går, nå må du ikke bli skremt altså, for jeg fabler jo bare i villfarelsen ;) Men jeg lurte på Lupus for ditt vedkommende... Det er også en autoimmun sykdom.
Ditt lave stoffskifte, er det pga antistoffer?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-10-07, 10:04 #22
Nei.. har ikke antistoffer, Stina.
Ellers så kan jeg sitte korte stunder i solen uten at jeg føler det helt grusomt, men jeg trekker meg helst tilbake i skyggen. Blir ikke dårlig eller noe sånt, men jeg svetter noe helt forforedelig.
Ellers er det slik at jeg klarer ikke å gjøre den minste ting uten at svetten renner av meg. Henger jeg opp tøy, så ser det ut som om jeg har nettopp avsluttet en treningsøkt.
Lupus er jo en tanke... men har mer eller mindre slått det fra meg etter jeg ble testet for sjøgrens. Har ikke forhøyet ANA, og heller ikke protein i urin.
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-10-07, 10:26 #23
Kan det være at du er for høyt dosert på tyroksinen?
Er formen svingende, slik at du er våken og rastløs og så sliten, eller er du trett hele tiden? Hvordan er søvnen?
Får du vite resultatene av blodpøvene selv slik at du kan følge med på når du fungerer best?
-
06-10-07, 12:42 #24
Shanita

Har du fått sjekket alle antistoffene mot kjertelen eller bare anti-TPO?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
06-10-07, 20:51 #25
Du er et spennende tilfelle, Shanita ;)
Blir interessant å se hva du svarer på det de andre spør om
(Anne Ma tenker nok på TRAS og Anti-TG.)
Får jeg lov til å spørre hvor gammel du er?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-10-07, 21:21 #26
Jeg er opplagt noen dager, men blir mer eller mindre ALLTID trett og som jeg forklarte i mitt første innlegg. I dag var jeg i ganske bra form. Jeg ble med samboeren min på valpekurs (satt bare og så på), etterpå dro vi og handlet mat. Når jeg kom hjem hadde jeg den samme lammende trettheten og smerter. Føltes nesten som de du får når du har influensa.Er formen svingende, slik at du er våken og rastløs og så sliten, eller er du trett hele tiden? Hvordan er søvnen?
Både Anti-TG og TRAS er målt. Begge kom tilbake negative.Har du fått sjekket alle antistoffene mot kjertelen eller bare anti-TPO?
Jeg blir 42 snart... (huff!)Får jeg lov til å spørre hvor gammel du er?Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
06-10-07, 21:29 #27
Glemte å si at jeg alltid får prøvesvar.
De siste ble tatt i september og så slik ut,
TSH: 1,2
T4: 14
T3: 4
Jeg har merket god bedring av visse symptomer siden jeg begynte på levaxin. Det vil si håret er ikke tørt lenger, øyenbryn vokser tilbake, fjeset er noe mindre pløsete og har fått mitt eget utrykk tilbake. Jeg har heller ikke kalde hender og føtter som jeg hadde. I tillegg er jeg ikke slik at jeg må duppe flere ganger gjennom dagen. Får nå bare disse anfallene som jeg beskriver...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
06-10-07, 21:52 #28
Det kan være at stoffskiftet er litt lavt, selv om prøvene er innenfor normalen. Dette er helt individuelt. Selv ligger min TSH på ca 0,1 - 0,2. (Men jeg tar kombinasjon Levaxin + Liothyronin)
Har du vært bedre i noen periode? I såfall, hvordan var prøvene da?
Den influensafølelsen kjenner jeg igjen, bare at jeg ikke har smerter, mer gysninger kanskje. Jeg selv fikk beskjed av endokrinologen min at jeg ikke burde trene. Pass i hvertfall på at du får nok hvile!!!
-
06-10-07, 22:26 #29
I sommer hadde jeg en TSH på 0,8 og en T4 på 16. Følte meg akkurat likedan da som nå.
Tror selv ikke at disse anfallene har noe med stoffskiftet mitt å gjøre. Hadde dette i fjor sommer da jeg ble innlagt med tarmproblemer, og det var jo lenge før jeg fikk påvist lavt stoffskifte.
Huff.. blir ganske oppgitt over det hele...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
06-10-07, 22:27 #30
Hadde infuensa i 16år - ble borte da jeg kom på Armour.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker