Viser søkeresultater 21 til 30 av 37
-
26-09-07, 19:46 #21
Var hos Oftebro jeg å, men skjønte det som om han ikke ville ha meg som pasient om jeg startet med Armour, kan jeg ha misforstått??
For flinkere lege til å se hele kroppen under ett har jeg ikke vært borti.
Skulle kanskje ringt og sjekket opp det der...Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
26-09-07, 23:41 #22
Ja stemmer det du sier, jeg var hos oftebro og spurte om armour også, han ville ikke høre snakk om det. Mente det ikke hadde noen virking og at et varierte i kvalitet og noe med kreft om jeg ikke husker feil.
-
27-09-07, 10:46 #23
Det er jo isåfall ren skremselspropaganda.
Må da minne om at Levaxinhistorien ikke er så lang som de Armourliknende produktenes.
Levaxin kom på markedet mitt på 60tallet.
Den tiden var sterkt preget av den allmenne industrialisering og farget av medisinindustriens framgang. Man trodde på at alt kunne fremstilles syntetisk og at dette var mye bedre enn det naturen kunne varte opp med.
Dessuten forsto man godt at det var bedre å ha en lite puttrende maskin med knapper men kunne kontrollere den med, enn å holde orden på en grisebinge - før man kunne lage medisinen.........
Og i denne setting hadde medisinindustrien ett lett spill. De behøvde ikke overbevise noen - man var allerede overbevist på forhånd.
Levaxin har aldri gått igjennom noen tester i myndighetenes regi for å bli et godkjent legemiddel. Man godtok at "det var det samme - bare bedre" !
Nå skal det sies, at medisinindustrien hadde andre fordeler som "naturindustrien" ikke hadde. Den gangen klarte man ikke produsere Armour rent, og heller ikke med jevn styrke.
Men det skyltes jo at industrien ikke var bedre d e n g a n g e n - og det er jo anderledes idag !
DETTE er poenget - idag har man en produksjonsteknikk som like god som syntetindustrien.
Så sier vel slik argumentasjom mye om den som framsier slikt i dag.
Dette er jo bare en fortsettelse av medisinindustriens gigantiske reklamekampanje for i første rekke å komme inn på markedet med et nytt produkt. Så var argumentene så lettselgelige at de så på at en markedsandel på 100% som oppnålig.
Folk som benytter denne type argumentasjon, eller rett og slett er overbevist av den - kan man bare ikke stole på !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-09-07, 15:38 #24
Heltenig angående kjøtt og fisk og grønnsaker. Kutt ut brød og melk, de setter ned stoffskiftet også sier dr Hertoghe.
Jeg lærte noen nytt her om dagen på døliakiforumet på celiac.com, at noen skal ikke ha mye oxalsyre.
Det forstyrrer nemlig metallstoffskiftet hos dem som mangler en bakterie, O.formigenes (som jo lett kan drepes når man tar antibiotika).
De igjen fant dise oppluysningene på autismeforumene (autister lider som kjent av feili metallstoffskiftet) og noen andre steder.
Da skal man spise mindre eller ikke noe paprika og poteter og korn og nøtter ogsjolokade, disse ting har mye oxalater.
http://www.branwen.com/rowan/oxalate.htm
http://www.glutenfreeforum.com/index.ph ... opic=38564
Jeg har også postet dette i alternativ-folderen hvor det mer hører hjemme.
-
27-09-07, 22:20 #25Gjest
Det med vekta---
Jeg bare undrer....kan det väre slik at vi som sliter med forbrenninga vår pga.lavt stoffskifte må "tygge"masse grönt da? Og passe oss for -ja typ sjokolade,brus,wienerbröd, allt annet usunt ,men herregud sååå godt? Ligger dessuten på i snitt hver morgen (nesten för jeg våkner)sånn ca.35,8 til 36,2 i temperatur,så da er maybe det en av årsakene til at alle mine bukser har "krymt" i linninga.Nå også mine skjört! Jeg mener forbrenninga mi må vel nesten stå stille ELLER ???
-
10-10-07, 18:32 #26
Helt enig, spis masse av fersk og frisk mat. Fant også ut det, men jeg har måttet kutte ut alt brød og ris. Litt poteter går faktisk bra av og til, kanskje fordi det ikke er så raffinert.
Til dere som diskuterer Oftebro og Armour - min opplevelse var at det var umulig å diskutere med ham og man kunne ihvertfall ikke stille kritiske spørsmål. Han viste meg statistikken sin og sa at 50% ble helt friske, 25% ingen bedring og 25% litt bedre med hans opplegg. Men han mener også at dersom man ikke blir bedre av hans opplegg så finnes det ingen andre muligheter - han er den eneste som har rett!
Da jeg sa jeg ville begynne på Armour (ble ikke noe særlig bedre på hans opplegg men fantastisk mye bedre på Armour og Balder-klinikkopplegg) avfeide han meg med at det var et griseekstrakt og nektet å snakke om det (med den argumentasjonen kan man jo forby både antiserum/motgifter og vaksiner, det er jo heste- og ku-ekstrakt). Mitt inntrykk var det samme som en annen nevnte, at han tenker bare på penger og nok har funnet seg en gullgruve her. Men han tar jo feil! I så mye! Og jeg er også enig i at han er arrogant - og det er jo et veldig paradoks at han på den ene siden insisterer på at alle skal ta det 3000-kronerskurset for å lære å leve med sykdommen samtidig som han tydeligvis mener at alle som kommer til ham er dumme og kunnskapsløse og ikke har noe å fare med og at det ikke er verdt å ta spørsmålene deres på alvor. :evil:
-
10-10-07, 20:25 #27
Ut fra en annen tråd virker det som du er rimelig frisk. Halvannen jobb + studie er ikke lite.
Opprinnelig skrevet av Lillepus88
Hjelper det deg å være konsekvent med kostholdet?
Kan du spise knekkebrød? Frukt? kaffi?
jeg vet jeg må prøve meg frem med hva jeg tåler, men hvordan gjør du det???
-
10-10-07, 21:31 #28
Hvis en tror en har lavt stoffskifte: Er det da verdt å prøve Oftebro? Har ei kusine som vil prøve seg hos han.
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
11-10-07, 08:35 #29
Hvorfor er det slik at vi med lavt stoffskifte har så lav temperatur?
Ligger selv på 35,5-36 grader om jeg tar en skjekk.
Fyser nesten alltid og har iskalde hender.
Jobber i barnehage og merker godt at barna ikke synes det er behagelig om når jeg skifter bleie på dem. De merker jo mine kalde hender stakkar
Målte tempen for moro skyld nå og den stoppet på 35,7
-
11-10-07, 09:31 #30
Kine: Jeg og en venninne har begge gått til Oftebro. Vi fikk ikke egentlig noe særlig hjelp av ham, og du ser jo hva jeg synes om ham, Hvis du nå likevel skal bruke masse penger på helsen vil jeg si at det er lurt å gå på Balderklinikken samt å begynne på Armour.
Reven: Føler meg veldig bra nå og det holder seg stort sett konstant. Jeg er stort sett veldig flink til å spise ordentlig mat og ikke sukker eller annet jeg ikke tåler. Av økonomiske og praktiske årsaker kan man selvsagt ikke holde dietten absolutt hele tiden, men som sagt, stort sett. Jeg spiser sjokolade nesten hver dag - men uten melk, soya og sukker. Det begynner endelig å komme alternativer hit og, selv om Norge er et ordentlig møkkaland når det kommer til utvalg av sunt godis og forskjellige typer stoffskiftemedisin, for eksempel. Dersom dere svarer at dere ønsker det skal jeg gjerne legge ut linker til og om snadder man kan få kjøpt i Norge som er uten sukker og greit å spise for de fleste. det er viktig å ikke føle hele tiden at man nekter seg noe selv om man går på veldig streng diett og det er viktig å nyte livet...
Jeg skal ikke ha soya, hvete, havre eller rug og helst ikke gjær, så brød spiser jeg ikke mye av...de selger noen få steder speltknekkebrød uten gjær, ikke så verst, men veldig høy glykemisk indeks. Erfaringsmessig er det likevel viktigst å spise det en tåler som er uraffinert, ferskt og friskt enn å tenke slavisk på GI
Frukt går stort sett bra. Finner at dersom jeg spiser riktig trenger jeg ikke tenke på å drikke kaffe - energinivået er bra nok da. Men jeg tåler kaffe gasnke bra -kanskje fordi jeg stort sett drikker maks en kopp per dag.
Generelt kan jeg si at det er FRYKTELIG viktig å sjekke seg for å se hva slags mat mat kan og ikke kan ha - egen erfaring tilsier at blant annet Fedon tar feil i en del (i boka si skriver han at "stoffskiftesykdom er uproblematisk. Man tar bare en pille og så blir man frisk"), så det er ikke bare å spise noe so virker ganske sunt, man må sjekke at man virkelig spiser matman tåler. I tillegg er det veldig viktig å vite at norske leger ikke kan behandle vitamin- og mineralmangel. De gir kort fortalt altfor små doser til at en person med dårlig næringsopptak får noe hjelp av det. Jeg endte opp med å ta B-vit, for eksempel med en dosering som var flere tusen ganger høyere enn den jeg i utgangspunktet fikk som dyr reseptbelagt dosering. Først etter flere uker på det gikk antallet opp i blodet selv på så høy dose.
Har nettopp - i løpet av siste to-tre uker - økt Armour-dosen betraktelig (med 25%) fra tre til fire 120-mg Armourtabletter. Sover mindre men mye mer effektivt om natta og er mye mer våken om dagen. Kommer ikke hjem fra jobb hver dag og bare legger meg til å sove lenger men kan være aktiv også om ettermiddagen. Og ingen overdosesymptomer, så deltidsjobb i tillegg skal gå greit. Jeg prøver å fortelle alle dere på forumet
at det går an å bli helt frisk, det er bare så veldig dyrt.
Lignende tråder
-
hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
Av heisann i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 19Siste melding: 04-10-07, 12:35 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11 -
Vekt
Av Meg i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-06-05, 20:40
Svar med sitat
Bokmerker