Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 45

Tråd: Pregnenolone

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Standard Sv: Pregnenolone

Jeg har brukt både pregnenolone og progesteron creme og hadde god virkning av det,
    leste et innlegg om at for mye hormon gjorde at man la på seg rundt midjen og øverst under og rundt brystkasse/armer,
    leste linkene lagt inn under og begynner å tro at jeg har misforstått helt,
    gikk over til adrenal stress end som inneholder cortex og dim-plus som inneholder mye grønne ting/broccoli etc som skulle trigge kroppen til å produsere selv,
    har vært i veldig fin form så det har vel virket, men jeg hadde kansje forventet en større minsking i vekt etter at jeg gikk over på erfa,
    utifra artiklene så er det motsatt av hva jeg har trodd,
    progesteron og pregnenolon skal ikke være vektøkende snarere tvert i mot,
    begynner å tro at jeg kansje burde bytte igjen,
    har smurt litt en gang imellom som jeg følte jeg trengte litt ekstra,
    men jeg har dem i skapet så kansje jeg burde prøve å bytte igjen,
    byttet før jeg begynte med erfa for å ha mest mulig i orden før jeg byttet vekk levaxin.
    Har vært veldig fin både mht overgangsalder og binyrer,
    veldig lite antydning til hetetokter og nattesvette har jeg vært foruten en god stund,
    men det eneste jeg har merket etter at jeg la vekk cremene er at jeg har hatt lett får å bli tung i hodet/hodepine,
    dette hadde jeg ikke noe særlig av når jeg brukte cremene,
    det i seg selv var nydelig for jeg har som regel hatt hodepine daglig og mens migrene.
    Jeg har kjøpt progesteron tabletter uten problemer på nettet,
    da går det sikkert an å få pregnenolone også,
    jeg har sikkert kjøpt dem på iherb eller caredirect.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Havde jeg været i lignende situation som du og Ruth, ville jeg (simpelthen) trappe ud af DHEA//-KETO DHEA over 6-7 uger og succesivt erstatte begge med pregnenolone. Det var (foruden binyreekstrakter) pregnenolone, som var bredt anvendt til behandling af hormonsygdomme med udspring i binyrer og gonader til omkring 1949, hvor Merck har lanseret syntetisk kostison. Det syntetiske kortison kunne nemlig patenteres, mens man ikke kunne patentere pregnenolone.... Pregnenolone er ikke engang et receptpligtigt stof. I mange vestlige lande købes det i håndkøb med instruktion om ikke at overskride en daglig dosering på 50 mg uden lægelig assistance.

Man får ikke "pang-effekten" af pregnenolone, men til gengæld bliver effekten stabil og permanent.
    Jeg tenker at jeg må bytte ut 7-keto med pregnenelone. Begynner å se at det er en mer varig løsning. Jeg bruker 25 mg 7-keto, som er ganske mye i forhold til andre som bruker DHEA her inne, tror jeg. Når jeg begynner omleggingen er jeg ikke sikker på, men da får jeg prøve å gadvis bytte ut det ene med det andre. Da blir spørsmålet om hvordan jeg skal gjøre det... Hvor mye pregnenelone trenger jeg da mon tro? Forresten var det min intensjon å bruke pregnenolone og progesteron i stedet for DHEA, men så syntes jeg det hadde så dålig effekt. Jeg burde heller ha økt dosen, da, det skjønner jeg nå....

Men jeg kikket litt på nettet etter bøker om emnet. Disse fant jeg på Amazon.uk. Er det noen som har lest noen av disse bøkene? Evt andre gode bøker på emnet? http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...ones&x=13&y=19

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Nå kan dere tro jeg har fantasert bra,
    det er ikke progesteron tabletter jeg har i skapet men pregnenolon,
    stilig,
    jeg skal begynne på dem,
    det er 50mg tabl od det står dosering 1 tabl om dagen men at det er nok med en halv for noen.
    merket heter source naturals,
    samme som jeg har i ........
    åååhhhh husker ikke hva det heter men sånn som mange bruker når dem ikke får sove,
    husker ikke hvor jeg kjøpte dem,
    men jeg har masse pregnenolone og progesteron creme i skapet også,
    hvis jeg ikke har forstått feil så tilsvarer ett dosepump 15 mg pregnenolone,
    er nok lite men jeg tenkte å bruke opp cremen og heller legge til en halv tablett i ny og ne,
    var ikke noe problem å få kjøpt det på nettet,
    skal se å få litt oversikt over hvor jeg kjøper hva,
    det er ikke sikkert at det jeg kjøper er det billigste for jeg er ikke så flink til å sjekke sånt,
    er mest glad for å få tak i det i det hele tatt.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Alt dette har jeg kjøpt på iherb.com,
    de har både tabletter og creme,
    pregnenolone, progesteron og melatonin

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hva slags doser bruker dere andre nå av pregnelonone?

Jeg har virkelig god effekt at dette tilskuddet. Det virker veldig bra på pms plager, humør og styrke generelt. I begynnelsen tok jeg kun 10 mg men nå tar jeg 50-60 mg på de dårligste dagene og 25 mg ellers. Hvor mye tar dere andre? Har dere merket bivirkninger? Ser at man en del steder advarer mot høye doser så er litt usikker på dette, særlig om det kan komme bivirkninger etter lang tids bruk.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Legen jeg var hos i går sa at kroppen produserer ca 30-50µg av dette daglig (fallende fra midten av 20-årene) og at hjernen er storforbruker.

Jeg vet ikke om du har sett denne, men den sier iallfall at høy cortisol "bruker" pregnenolone. Og at den iallfall ikke er giftig i større doser. For leddgikt ser jeg de kjører med 2-4doble doser av det du nevner som "en dårlig dag".

http://intelegen.com/nutrients/pregn...l_function.htm

Jeg tar som sagt 10µg annenhver dag (forebyggende) og dette var iallfall helt problemfritt. Jeg vil tro at dere som virkelig sliter med binyrene må ha betraktelig større doser.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

I denne artikkelen anbefaler man 20mg pregnenolone daglig ved uttalt tretthet... Men det er jo folk som trenger mere enn dette.. Det er litt uklart om det er binyretretthet man refererer til... Men det stod mye interessant her om pregnenolone..

http://www.healthiertalk.com/pregnen...s-hormone-0105
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Alt skal jo ta opp også - så om du har et mage-tarm-problem vil du kanskje måtte ha høyere doser for å få nok tatt opp der det skal være.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Jeg bruker 25mg pr dag og har gjort det i mange år. Jeg begynte vel ved begynnende overgangsalder for 5 -6 år siden. Det er vanskelig å vite virkning eller bivirkning da jeg ikke kjenner på noe spesielt. Alt jeg kan konstatere er at jeg føler meg frisk og i fin form, og kommer aldri til å slutte med disse tabelttene. http://www.sourcenaturals.com/products/GP1257/

Noe fra anti-aging:

http://www.antiaging-systems.com/PRG...All%20Hormones

Mye av dette er nok postet før.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Takk for svar, dere!

Fint å få svar fra noen "langtidsbrukere" også, Yvette:-)

Da fortsetter jeg som jeg gjør; 20-25 mg om dagen og 50-60 på tunge dager, dvs pms-uka. Vil mulig redusere dosen om noen uker/mnd når jeg forhåpentligvis er bedre, nå føler jeg at jeg trenger dette tilskuddet sårt. Jeg merker effekt ganske umiddelbart etter jeg tar det. Om jeg tar 50 mg sprer jeg derfor dosen utover dagen.

Føler at det setter kroppen i hormonell balanse ved at pms dempes kraftig, og at humør blir bedre. Kroppen suger det til seg, føles nesten som den er underernært (og det er den vel også med binyretretthet, for da orker ikke binyrerne produsere nok). Hjertebanken jeg hadde innledningsvis har avtatt. Ingen vidunderkur, men jeg er svært glad for at mange på forumet her inne har skrevet om og anbefalt dette så jeg tok mot til meg å prøve det.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
    Av Anisa i forumet Pregnenolone
    Svar: 16
    Siste melding: 27-02-11, 17:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg