Viser søkeresultater 21 til 30 av 30
-
02-09-07, 15:16 #21
Det er snakk om at å lindre smerte hos folk tidlig vil hindre dem i å bli kroniske
Rett og slett tidlig diagnose og tilstrekkelig behandling vil spare mange fra en vond skjebne. Har ingen linker til det desverre...
Og du spør godt om bløtdelsrevmatisme. Jeg har ingen anelse
Men revmatisme trodde jeg de kunne påvise ved blodprøve på de fleste typer. Men, kan godt være at jeg tar feil. Vet lite om revmatisme ser du
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-09-07, 15:25 #22
Ja, jeg er enig i det med smertebehandling. Hvorfor forstår ikke legene slikt?
Ja, jeg spør mer enn ti vise kan svare ;) Joda, tror at de kan påvise revmatisme på blodprøver, men hvordan kan de da kalle fibromyalgi for bløtdelsrevmatisme?
Er vi nå "anerkjent" som muskelsyke?
http://www.ffm.no/diagnoser/metabolske_forstyrrelserMetabolske forstyrrelser
Omfatter en rekke mangelsykdommer bl.a. phosphorylase deficiency, acis maltase deficiency, carnitine deficiency, phosphofruktokinase deficiency, endokrine sykdommer i hypofysen, skjoldbruskkjertelen og biskjoldbruskkjertelen, og familiær periodisk parese (flere typer)."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-09-07, 15:37 #23
Vet ikke, men det er mange med stoffskifte sykdommer som sliter med smerter, så hvorfor ikke? Jeg har jo smerter som ikke i det minste ligner på FM f.eks. Så det er vel noe som følger hypotyreosen min.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-09-07, 17:09 #24
Jeg kan jo litt om revmatisme,da. Bløtdelsrevmatisme omfatter revmatisk betennelse og/eller smerter i muskler, sener og senefester. Kan ikke påvises via blodprøver. Fibromyalgi er en form for bløtdelsrevmatisme. Myofascielt smertesyndrom en annen. Den ligner fibromyalgi, men er mere begrenset
Anne-Ma: Hvis du bruker to forskjellige smertestillende, så kan det hende at begge to forsterker hverandres virkning og bivirkninger. (Men det vet du kanskje fra før?) Paracet kan kombineres med enkelte andre smertestillende preparater, men det bør bare gjøres i korte perioder om gangen for å unngå skader på lever og nyrer.
Må jo også si at jeg bruker endel smertestillende selv i perioder.Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
02-09-07, 18:08 #25
Om paracet, det er da helt greit i de doser du nevner.
Det fins muligens også noen andre smertestillende man kan spe på med en gang iblant men det kan vel fibromyalgipasientene mer om....
Noen har har fått Lyrica også som skal være bra for nevropatiske smerter.
-
02-09-07, 22:59 #26
Hva er det? Er det det de før i tiden kalte nervesmerter? For det har jeg ikke altså ;)nevropatiske smerterHilsen Anne Ma
-
02-09-07, 23:21 #27
Kanskje noen somhar det kan forklare nevropatiske smerter. Man kan for eksempel få det pga hypothyreose ller diabetes2.
-
03-09-07, 08:17 #28
nevropatiske smerter er nervesmerter. Oppstår som følge av sykdom eller skade i nerver. Eksempler: Trigeminusnevralgi, Helvetesild
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
03-09-07, 09:15 #29
Takk. Bra å ha noen som har erfaring fra helsevesenet her eller har bøkene eller vet hvor man skal slå opp...
-
03-09-07, 11:18 #30
Var ikke klar over at man kunne få slike +smerter som følge av stoffskiftet. Har myyye å leære

Kom i hvertfall over dette da jeg ville lese om hva slags symptomer osv som fulgte dette.
http://www.pfizer.no/templates/Page____845.aspx#KroniskNevropatisk smerte
Smerte initert eller forårsaket av skade eller dysfunksjon i nervesystemet
Perifer nevropatisk smerte
- Postherpetisk nevralgi
- Smertefull diabetesnevropati
- Trigeminusnevralgi
Sentral nevropatisk smerte
- Smerte etter slag
Symptomer
- Brennende, kriblende
- smerte
- Hypersensitiv mot berøring
- Hypersensitiv mot kulde/
- varme
Sammensatt smerte
Smerte med både nociceptiv og nevropatisk karakter
- Korsrygg smerter
- m/radikulopati
- Cervikal radikulopati Nociceptive smerte
Smerte forårsaket av skade på kroppsvev:
- Smerte etter kutt o.l.
- Smerte ved inflammasjon
- Leddsmerter ved artrose
- Postoperativ innvollssmerte
Symptomer
- Verkende
- Skarp
- Bankende smerteHilsen Anne Ma
Svar med sitat
Bokmerker