Viser søkeresultater 21 til 30 av 37
Threaded View
-
23-08-07, 22:38 #1
Adenosine Triphosphate (ATP), adenosine triphosphate, ATP
Jeg kan huske å ha lest om ATP i forbindelse med stoffskiftet, men husker ikke hvor, her og nå... (Dr. Lowe, Dr. Rind...?)
Men jeg husker at jeg kom til å tenke på n'Finn og ovnen hans (hans forklaring på vår manglende forbrenning eller noe slikt - fortell gjerne med dine egne ord, n'Finn).
Nå er jeg jo ikke helt sikker på at disse tingene er de samme, selv om jeg der og da koblet dem.
Men uansett, så på dette:
http://www.matoghelse.no/index.php?id=308116NADH er et koenzym som er nødvendig for energiomdanningen i cellene, dvs. at NADH er med på å omdanne mat til energi som hver enkelt celle i kroppen kan bruke. I tillegg er den en av de mest kraftfulle antioksidantene.
Tidligere kjente man ingen metoder for å øke NADH i cellene, men nå har man funnet en måte å stabilisere dette stoffet på slik at det kan lages som kosttilskudd. Jo mer NADH som er tilgjengelig, desto mer energi kan cellene lage. Et NADH-molekyl kan lage tre molekyler ATP, som er kroppens form for øyeblikkelig nyttbar energi.
I tillegg er det verd å merke seg at et molekyl NADH kan bidra til å danne seks molekyler dopamin, som er viktig for vår mentale kapasitet og for pasienter med Parkinsons sykdom.
Det forskes på NADH ved flere universiteter. Det er flest studier i forhold til kronisk tretthet, Parkinsons og Alzheimers syndrom. Tilskuddet er likevel interessant for folk flest, da det øker mengden tilgjengelig energi og beskytter cellene i kroppen.
NADH kjøpes i helsekostforretninger.
Hva mener dere?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat

Bokmerker