Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    39

Standard

Hmmmm kanskje jeg får komme allikavel? Jeg har itilleg til Stoffskifte probler med prolactin og LH, ingen menustrasjon og div. andre hormonelle skavanker he-he
    Det hadde iallefall vært utrolig kjekt og bare få svar på hva som foregår med kroppen, for dette begynner å bli kjedeligt ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

da tror jeg du har så mange ting utenfor normalen at du får time, samt at du trenger en sjekk...
    Det er ikke bra hvis man ikke har menstruasjon.

Her er noen som nevner slike problemer (men hun har schmidt syndrom) www.healinglight.com se på cheryl's story.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    (men hun har schmidt syndrom) www.healinglight.com se på cheryl's story.
    Hmm... bare nada om på det danske Internet :evil: Iflg. Encyclopedia Britannica: "Addison's disease; also called Schmidt's syndrome".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei, hei benga

Har ikke lest tråden, men det var et par ting som slo meg når jeg leste tittelen. Det finnes jo medisiner mot/for narkolepsi, altså noe som skal hjelpe en å holde en våken, men mer enn det vet jeg ikke.

Så var jeg til nevrolog for noen år siden, fordi jeg ikke får sove om natta, og da selvsagt ikke klarer å stå opp om formiddagen (lenger, etter å ha hatt det slik i mange år). Spurte han faktisk i en bisetning, i ett humoristisk innfall - om jeg ikke kunne få noe å våkne på om morgenen. Han sa at det kunne jeg. Men senere etter å ha funnet ut av at jeg fikk kramper i kroppen når jeg holdt på å sovne, forsøkt å behandle meg med to ulike medisiner som begge ga forferdelige bivirkinger, ble han sur/fornærmet over dette (mest sannsynlig trodde han meg ikke, selv om det ene middelet ga meg elveblæst i 2-4 uker etter inntak og dette kunne da annen lege bekrefte) at da jeg så spurte etter dette å våkne på, så kunne jeg ikke få det siden "jeg hadde så lett for å få vondt i hodet". Altså regner jeg med at en av bivirkningene kan være hodepine.

Hjalp vel ikke mye. Si ifra hvis du finner noe som virker!! ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Helleu

Nå har jeg funnet et middel mot narkolepsi:
    Modiodal
    Les om det på: http://www.felleskatalogen.no/

Kan godt være det nevrologen sa jeg kunne få den gang, som jeg likevel ikke kunne få, for: "Tilfeller av hodepine og kløende hudutslett er også rapportert". Og så var de visst dyre, husker jeg nå, hvis det er de samme - 10 kroner tabletten. Ja, jeg kan jo fable jeg, det står jo pris: "Enpac: 30 stk. kr 804,60. 90 stk. kr 1944,00."

Er det noe vi kan få lov å forsøke dette? Hvem tør å spørre legen sin?
    Egenskaper: Klassifisering: Sympatomimetikum. Virkningsmekanisme: Ikke helt klarlagt. Gjenoppretter og /eller øker våkenhet og mental aktivitet på dagtid delvis ved forsterkning av alfa1-adrenerg aktivitet spesifikt lokalisert til hjernen.
    Indikasjoner: Narkolepsi. Idiopatisk hypersomni.

Dosering: Anbefalt daglig dose er 200-400 mg. Tas som enkeltdose om morgenen eller fordelt på to doser: En om morgenen og en midt på dagen, avhengig av pasientens respons og legens vurderinger av denne.
    Hva er Idiopatisk hypersomni? Idiopatisk betyr i alle fall at de ikke vet hvorfor man har det/hvor det kommer fra. Det blir vel kanskje som om en narkolepsi, men at de ikke vet hvorfor. Hva da med stoffskiftepasienter flest - har de da ikke "kjent hypersomni"? ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Myndigheter - medisiner og helse
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 1
    Siste melding: 24-08-07, 12:51
  2. Farlige medisiner
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 21
    Siste melding: 03-07-07, 04:51
  3. EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 06-04-07, 15:59
  4. Medisiner som går ut i sjøen og naturen
    Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 10-03-07, 11:48
  5. usikker på bruk av medisiner
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 07-02-07, 21:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn