Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
-
31-08-07, 21:28 #21
Nei, nå har jeg lett - jeg kan ikke finne at det er blitt målt noe TRAS - noensinne! Og jeg spurte legen for noen måneder siden, hvorfor jeg fikk Neo-Mercazole noen år tilbake, hadde jeg for høy TRAS? Men han kunne ikke finne det i papirene....
Vel, holdepunkt og holdepunkt, ikke vet jeg - men det var en stund etter at jeg hadde gått på Prednisolon for ITP'en at jeg ble forskrekkelig sulten - mener jeg leste/noen sa at det var "ulvehunger" som kunne komme pga dette. Likevel la jeg på meg uforholdsvis mye for jeg spaserte veldig mye på den tiden. Hadde hørt om lavt stoffskifte og gikk og sa at jeg trodde kanskje jeg kunne ha fått det. De tok en prøve, og siden jeg begynte med Neo-Mercazole, så må det jo ha vært høyt stoffskifte de fant. Så du ser sammenhengen? Likevel har jeg hatt flere symptomer på lavt stoffskifte siden jeg var liten, muligens også symptomer på ME helt fra da."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
31-08-07, 21:35 #22
Hvis du har fått Neo-Merc så er det jo den som har tatt knekken på TRAS stoffene da, og når kjertelen nå - av en eller annen grunn er død, så kommer ikke TRAS tilbake.
TRAS måles under NeoMerc-kuren for å følge behandlingseffekten.
Det er jo uforsvarlig å sette igang Neo-Merc uten å måle TRAS under kuren. Den skal jo ikke avsluttes før TRAS er borte.
Kuren kan bli så langvarig at man må gi Levaxin for å kompensere for den bivirkning - at kjertelproduksjonen også ødelegges.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-07, 21:53 #23
Men hvorfor står det ikke at TRAS er blitt målt i journalen min da, n'Finn? Kan det hete/stå som noe annet enn TRAS? (Det står jo om masser av andre prøver der, hvorfor skulle de utelate TRAS?)
Og i fjor sommer hadde jeg litt TRAS: 2,2."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
31-08-07, 22:09 #24
Litt TRAS ?
Har du litt TRAS så har du også litt kjertel - men må legge til : tror jeg !
Håper ikke jeg husker feil nå.
Anti-TPO stoffer skalerer ikke - altså det behøver ikke være værre å ha høyt tall enn lavt. Har man det så er det ille uansett.
Men TRAS skalerer - altså viser reell verdi slik at man kan følge om behandlingen virker på at tallet blir lavere.
TRAS er jo en forkortelse for ThyroideaReseptorAntiStoff. Det er altså kjertelens TSH-reseptor som manipuleres til å tro at den mottar TSH.
Vet ikke om de brukte en aqnne test før, og heller ikke når TRAS testen kom, men det var val omtrent på den tia vel ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-07, 23:07 #25
Hvordan kan jeg ha kjertel igjen? Når jeg hadde anti-TPO i alle fall for 11 år siden? Tar den ikke bare noen få år på å bli ødelagt av anti-TPO?
Vel, nå har jeg jo brukt høyere dose medisin i det siste året, så nå må det vel være slutt uansett på kjertelen? Og har bestilt å sjekke TRAS på neste blodprøve."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 15Siste melding: 19-11-06, 21:01 -
hva skjer egentlig med oss etterhvert...?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-10-06, 21:55
Svar med sitat
Bokmerker