Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 38
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Etter så mange måneder med disse plagene så har det aldri et øyeblikk streifet meg at øyedråper generelt har kunnet avhjelpe dette! Helt utrolig at jeg kan være så sløv...

(...)Øyelegen er i allefall villig til å skrive en erklæring om at problemene mine tilskrivers hypothyreosen.
    Jamen Yvette - så er vi to (sløve ).... i mine yngre år er jeg gået i årevis med røde, sviende og tørre øjne uden at ane hvorfor. Jeg kan huske Gucci-brillerne med toneovergang jeg havde anskaffet kun med dette formål at skjule de "triste" øjne dagen lang, når alle ellers spurgte mig hvorfor jeg grad eller var trist, uden at jeg gjorde nogen af delene. Det faldt heller ikke mig ind, at jeg kunne i det mindste fjerne en del af øjengener ved at dryppe med de rette dråber.

Godt du/Tusse m.fl. skriver om det her. Der er masser der kommer forbi for at læse og der er sikkert mange med samme øjenproblemer, som følge af hypothyreose - noget man ofte overser og noget ikke mange er klar over..... selv øjenlægerne. Tak skal I have og det er netop sådan noget der også er brug for - personlige erfaringer. Fordi teorier og "skud i tågen" får vi tids nok af hos.... lægen

God nat fra overskyggede Danmark
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Et lite NB !!!!
    Da jeg var til konsultasjon hos øyenlegen nevte jeg først at jeg hadde hypo på hans spørsmål om hva som plaget meg med øynene. Svaret hans var kort og konsist at det måtte være medisinske årsaker til en slik operasjon ! underforstått; hypo... var ikke en slik grunn. Jeg klarte å holde tann for tunge og sa at øynene var tørre, øyelokkene hovne om morgenen og at de føltes tunge og trykket liksom mot øyeeplene. Dette godtok han.
    han var altså ikke oppdatert på hypoens mangfoldige plager... Tror nok at han vil få et informativt brev etter at operasjonen min er over.

Helgeklem fra

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har også trykk over øynene og at det føles som om øyelokkene er alt for tunge liksom. Men jeg har koblet det sammen med at jeg får vondt bak øynene og ikke tenkt så mye på det.
    Jeg merket veldig godt før jeg fikk Levaxin at jeg ble mer og mer dradd i ansiktet. Mye mer enn det som er naturlig for alderen min. Da jeg begynte på medisin så strammet huden seg for det meste opp igjen. Men det er som om jeg har fått veldig tunge øyenbryn og til tider plager det meg skikkelig med det konstante trykket over øynene.
    Jeg vil vente å se en stund til før jeg ser på slike ting som "kosmetisk korreksjon". Det kan jo være det sammen med dette som med så mange andre ting har potensiale til å forvinne med riktig medisin dose. Og så har jeg en aversjon mot å ordne på slikt uten skikkelig medisinsk grunn Så det ville ha blitt en skikkelig diskusjon/krangel med meg selv om jeg skulle gå til det skritt å forandre utseendet mitt av hvilken som helst grunn. Men det er jo en tanke å ha med seg at det faktisk er en del av diagnosen dette med hovne, tunge og trette øyne.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Jeg vil vente å se en stund til før jeg ser på slike ting som "kosmetisk korreksjon". Det kan jo være det sammen med dette som med så mange andre ting har potensiale til å forvinne med riktig medisin dose. Og så har jeg en aversjon mot å ordne på slikt uten skikkelig medisinsk grunn Så det ville ha blitt en skikkelig diskusjon/krangel med meg selv om jeg skulle gå til det skritt å forandre utseendet mitt av hvilken som helst grunn.
    Hei Anne Ma

Jeg vil på det sterkeste protestere på at "jeg" har tatt en kosmetisk korreksjon. Jeg hadde virkelig ikke så mye overflødig hud at dette inngrepet var nødvendig av den grunn. Men jeg vil samtidig si at jeg har ingen motforestillinger til mennesker som velger å ta slike inngrep.

Her er det ikke snakk om å forandre utseende i det hele tatt. Det er kun snakk om å få hjelp mot plagsomme symptomer. Det er ingen grunn til å gå rundt med dårlig syn - hvis det er hjelp å få... Hva er forskjell på å få rettet på synet i forhold til å få hjelp for ethvert annet symptom eller plager??

Jeg håper inderlig at dere som leser dette dette ikke har fordommer mot å få tatt slike inngrep - i den tro at dette er noe jåleri. Og det er god nok medisinsk grunn at en oppegående øyelege ser at disse problemene er relatert til stoffskiftet.

Jeg forsvarer IKKE at jeg har tatt dette inngrepet. Det har jeg ingen grunn til. Jeg blir bare provosert når det blir brukt ord som "kosmetisk korreksjon" og "forandre utseende".. når jeg/man er plaget. Og det er veldig trist å møte slike argumenter i et forum som dette...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Ã… fikse tunge øyelokk er en tung medisinsk grunn. De legger seg for tungt/langt ned på øyet og synet påvirkes. Så det har altså ingenting med kosmetikk eller forfengelighet å gjøre.

Og Yvette: jeg tror innlegget du reagerer på handler mer om uvitenhet om akkurat denne typen operasjoner.

Jeg ville også trodd det var kosmetisk hadde det ikke vært for at nabomannen gjorde det samme i fjor, etter at legen hans hadde sett det og sagt det lot seg fikse.
    Og DEN mannen er bonde og kroppsarbeider uten et gram fett på kroppen og uten det minste snev av forfengelighet. Og gammel. Men han synes det var deilig å få det gjort, og skjønte ikke før etter operasjonen hvor plagsomme øyelokkene hadde vært.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Jeg syntes det er helt topp at Yvette tok opp dette tema her. Det ser ut til at hun har truffet en del av oss "hjemme" med dette. Ikke hjelper det stort å si at en har hypo...Ikke hjelper det stort å prøve å forklare hvordan det arter seg å være hypo..Sjelden hjelper det å søke faglig hjelp for hypo... Hva med kiloene som alle tror jeg har spist på meg... og når jeg prøver å si at du har en autoimmun sykdom som gjør at JEG bærer de, så vet de ikke hva det er. Eller om jeg sier det har noe med hormoner å gjøre så flirer de og tror at jeg enten er premenstruell eller i overgangsalderen.Men hvorfor borti pottita bør ansiktet mitt se ut som en dårlig hevet deig ?? Jeg kan jo få gjort noe med hengeposene jeg har til øyelokk...
    Jeg hadde også mine tvil om å gjøre dette, men kanskje det gjør godt å møte litt av sitt gamle jeg i speilet, og ikke minst gjøre noe for seg selv ?
    Ta diskusjonen med deg selv du, Yvette. Hva du enn gjør så vær sikker på at det er det du vil. Når søsteren min gjorde dette ( og en venninde som gjorde det av kosmetiske grunner), var andre folks reaksjon; "du ser så godt ut nå....har du gjort noe med håret ?"

Det er fantastisk mange flotte mennesker her inne, jeg er så glad for det !!!

PS lurer på om jeg er overmedisinert igjen...får sånne rare kick med energi.. :idea:

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa
    Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Og man kan visst ikke få øyendråper på blå resept.
    Trekkes i fra på skatten. Sammen med resten av tingene på hvit resept, vitaminene på anbefaling fra legen med eller uten resept og den høye strømregningen fordi du fryser pga hypoen. 30% av årsforbruket er ganske vanlig å trekke ifra.
    du tuller ang strømregningen går jeg ut ifra?
    Nei, jeg gjør faktisk ikke det.

Jeg fikk trekke fra 5000 året etter radiojodbehandlingen, da var jeg så dårlig at jeg holdt på å fyre familien ut av huset: 30 grader inne, ulltrøye, ullgenser, ullteppe på ullsofaen og attpåtil hakket jeg tenner.

Jeg argumenterte godt, da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei igjen Tussa!

Jeg er så spent på hvordan det har gått med deg i dag. Selv kunne jeg se godt etter operasjonen, men var noe trett i øynene første dagen...

Sitat Opprinnelig skrevet av Tussa
    ..de føltes tunge og trykket liksom mot øyeeplene. Dette godtok han.
    han var altså ikke oppdatert på hypoens mangfoldige plager... Tror nok at han vil få et informativt brev etter at operasjonen min er over.
    Jeg håper han ser alt FØR operasjonen!! Trykket mot øyet er helt borte nå hos meg, og enda er jeg plastret ennå. Så jeg er helt overbevist om at dette fettet, som hele tiden sivet ut under operasjonen er årsaken til plagene - hvilket også ble bekreftet av legen. Om du har det på samme måten så håper jeg inderlig din lege var oppmerksom på det!

Gleder meg til å høre fra deg!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei tilbake Yvette !
    Ja så var det gjort, helt greit ! En time med litt smerte etterpå. Lekker lillatone på øyelokkene,noen sting som pynter opp. Ja du vet jo dettte.
    MEN plomma iegget er jo bare det at jeg allerede nå merker at sidesynet mitt er bedre. Noe som så absolutt er en fordel når jeg skal ut og kjøre bil !!
    Nok en grunn for å få utført denne operasjonen ! Apropo fettet du snakker om, så snakket han faktisk om dette og om hypoen min. Han lo litt da jeg nevnte at jeg vil sende ham litt info om dette, men sa at han skulle lese med interesse. Tror han lo fordi munnen min ikke sto stille under operasjonen.
    Som tidligere nevnt så føler jeg meg litt hyper for tiden. Kan være fordi jeg nettopp har økt doseringen av Levaxin. Øynene er jo litt hovne, så om trykket har avtatt merker jeg vel i løpet av de første dagene.

Tusen takk for at du tenkte på meg,
    klemmer fra

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tussa
    Ja så var det gjort, helt greit !
    Hei igjen! Så kjekt å høre at det gikk bra. Jeg var også rød (lilla) på øyelokkene, mest rundt vippekanten. Men jeg fikk et hudfarget plaster over stingene. Jeg går med dette ennå. Noe av det har jeg klippet vekk siden det løste seg opp. Sikkert pga øyedråper og tårevæske. Jeg har ikke vasket med vann ennå. Det ble jeg advart mot pga bakterier.

Du kjenner kanskje litt stramming når du lukker øynene? Jeg gjør det ennå, men mindre og sikkert enda mindre når jeg får tatt stingene i morgen.

Så det var ikke helt ukjent for legen din heller dette fettet altså...??

Det er iallefall helt utrolig deilig å se klart igjen! Ubeskrivelig! Jeg håper det går like bra med deg!

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Poser under øynene
    Av cathrin i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 21
    Siste melding: 11-04-12, 10:07
  2. problem med øynene
    Av pling i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 11
    Siste melding: 14-03-09, 10:27
  3. Hevelser under øynene