Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
Tråd: Dårlig immunforsvar
-
21-02-07, 10:36 #21
Jweg leste det motsatte om arbeidsmiljøloven igår, det var en fra arbeidstilsynet som postet dette på Eyr:
http://www.arbeidstilsynet.no/c26839/ar ... ?tid=41202
"Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver, ikke bare å planlegge/utforme arbeid slik at skader og sykdommer forebygges, men også tilrettelegge for arbeidstakere med redusert arbeidsevne. Ofte er meldingene som Arbeidstilsynet mottar knyttet til lidelser som forverres i arbeidssituasjonen.
I region Nord-Norge fulgte de nylig opp en sak knyttet til en ansatt i helseomsorgen med eksem. Den ansatte opplevde forverring i forbindelse med jobb, og var periodevis sykmeldt på grunn av dette. Arbeidstilsynet gjennomførte tilsyn som avdekket at det ikke ble arbeidet systematisk med HMS, og at arbeidsgiver ikke hadde rutiner for tilrettelegging av arbeid for ansatte med hudlidelser. Få forebyggende tiltak var iverksatt som for eksempel enkle grep som bruk av tøyhansker innenfor vernehansker, reduksjon av vått arbeid og arbeid som medførte hudkontakt med såpe, sjampo, rengjørings- og desinfeksjonsmidler (endret arbeidsfordeling blant ansatte). I tillegg hadde de ingen rutiner for å sørge for at de midlene de brukte inneholdt minst mulig allergener og andre farlige kjemikalier. Det ble gitt pålegg om å iverksette tiltak på disse områdene. Pålegg ble blant annet gitt med hjemmel i Arbeidsmiljølovens § 4-6-1 om Særlig tilrettelegging for arbeidstakere med redusert arbeidsevne. På arbeidsplassen skal de nå sette i gang tiltak for å forbedre forholdene for den ansatte.
"
-
21-02-07, 12:21 #22
Ikke rart jeg elsker dette forumet
Og du Nora er et oppkomme av kunnskap! :P
Vet du, det var det første positive jeg har lest på disse dagene!
-
22-02-07, 14:21 #23
Marge
Svarte deg, har ikke sett noe forum for astma....
Legene sier jeg har anstregelsesbetinget astma, men jeg synes ikke dette stemmer med hva jeg har lest. Kanskje heller ikke vanlig astma. Synes ikke noe er så typisk med meg. Og så ble jeg så mye bedre etter at jeg sluttet å røyke.
Det vanskeligste nå er vanskene med å puste, men jeg har jo lest her inne flere ganger at det kan være relatert til stoffskiftet. Så jeg heller vel mest i denne retning.
Og jeg husker når jeg sluttet å røyke. Samtidig må jeg ha blitt verre i stoffskiftet. Jeg var så skuffet. Sto i trappa og hev etter pusten, og så hadde jeg jo hørt at man skulle få bedre pust av å slutte å røyke. Jo, det var ikke meg. Det var som å puste grøt, eller annen massiv masse - ikke lett luft. Ekkelt, ekkelt.... Og det er det enda, spesielt om natta når jeg våkner av at jeg ikke puster. (Nei, jeg tror ikke det er søvnapne eller hva det heter. Tror det er stoffskiftet...)
Har et par linker liggende i Favoritter som du kan få - om du vil ;)
http://www.helsenett.no/index.php?optio ... 8.msg22375
Er dette et forum? Evt det samme du nevnte?
http://www.bionordic.dk/page.asp?id=49&sprog=no
Så leste jeg nettopp et sted at astma ikke var en sykdom, men et symptom. Altså en reaksjon på at noe annet var galt, kanskje da f.eks. røyk og/eller forurensning, tenker jeg. Hørtes logisk ut for meg med at det er et symptom..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Ble så dårlig
Av heisann i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 5Siste melding: 15-10-07, 14:22 -
Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 18-04-07, 01:45 -
Avant Garden. Mitt heteste tips til bedre immunforsvar
Av isa1 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 6Siste melding: 04-01-07, 21:30 -
ME og immunforsvar
Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 1Siste melding: 06-06-06, 17:44
Svar med sitat
Bokmerker